32.
Statement of Knowing the Companions of the Prophet (may Allah be pleased with them)
٣٢-
بیان معرفة الصحابة الكرام رضوان الله علیهم


The virtues of Hazrat Abdullah bin Zaid bin Abd Rabah Ansari (RA), the caller to prayer (Mu'adhin)

فضائل حضرت عبد الله بن زيد بن عبد ربه الأنصاري رضي الله عنه، أذان النبي ﷺ

NameFameRank
الأسمالشهرةالرتبة

Mustadrak Al Hakim 5447

"Muhammad bin Umar has stated his lineage thus: “Abdullah bin Zaid bin Abd Rabah bin Tha’labah bin Zaid bin Harith.” His Kunya was “Abu Muhammad.” All the historians agree that Abdullah bin Zaid (may Allah be pleased with him), along with seventy Companions, participated in the Pledge of Aqabah. They participated with the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) in the Battles of Badr, Uhud, Khandaq, and all the other expeditions. During the conquest of Makkah, the flag of Banu Harith bin Khazraj was in his hand. It is this same Companion who was taught the call to prayer (Adhan) in a dream, the same Adhan that the jurists of Islam have adopted. ** Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate this Hadith because there are differences among the narrators in its chain of narration. The best narration among them is that of Saeed bin Musayyab (may Allah be pleased with him). However, our Imams had the misconception that Saeed did not meet Abdullah bin Zaid, although this is not correct because Saeed bin Musayyab (may Allah be pleased with him) was among those who acted as a mediator between Uthman (may Allah be pleased with him) and Ali (may Allah be pleased with him). And Abdullah bin Zaid (may Allah be pleased with him) passed away in the last days of the caliphate of Uthman (may Allah be pleased with him). And the Hadith that Zuhri narrated from Saeed bin Musayyab (may Allah be pleased with him) is famous. It has been narrated by Yunus bin Yazid, Ma’mar bin Rashid, Shu’aib bin Abu Hamza, Muhammad bin Ishaq, and other narrators of Hadith. The basis of all the narrations of the people of Kufa in this chapter is the Hadith of Abdur Rahman bin Abi Layla. Some narrators narrate it like this: “On the authority of Muadh bin Jabal or Abdullah bin Zaid.” And some narrators narrate it like this: “Abdur Rahman from Abdullah bin Zaid.” And the chains of narration of the Hadiths narrated by Abdullah bin Zaid on the authority of his forefathers are not strong because Abdullah bin Zaid himself narrated this Hadith directly from the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him)."

" محمد بن عمر نے ان کا نسب یوں بیان کیا ہے ” عبداللہ بن زید بن عبدربہ بن ثعلبہ بن زید بن حارث “ ان کی کنیت ” ابومحمد “ ہے ۔ تمام مؤرخین کا اس بات پر اتفاق ہے کہ حضرت عبدالله بن زید رضی اللہ عنہ ستر صحابہ کرام کے ہمراہ ليلۃ العقبہ میں بھی شریک ہوئے ، جنگ بدر ، احد ، خندق اور تمام غزوات میں رسول اللہ ﷺ کے ہمراہ شریک ہوئے ۔ فتح مکہ کے موقع پر بنی حارث بن خزرج کا علم انہی کے ہاتھ میں تھا ، یہ وہی صحابی ہیں جن کو خواب میں وہ اذان سنائی گئی تھی جس اذان کو فقہائے اسلام نے اپنے ہاں رائج کیا ۔ ٭٭ اس حدیث کو امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے نقل نہیں کیا کیونکہ اس کی اسانید میں ناقلین کا اختلاف ہے ۔ ان میں سب سے بہترین روایت حضرت سعید بن مسیب رضی اللہ عنہ کی ہے ۔ لیکن ان کے بارے میں ہمارے آئمہ نے یہ وہم کیا ہے کہ حضرت سعید کی حضرت عبداللہ بن زید کے ساتھ ملاقات نہیں ہوئی ، حالانکہ یہ بات درست نہیں ہے کیونکہ حضرت سعید بن مسیب رضی اللہ عنہ تو وہ شخصیت ہیں جو حضرت عثمان رضی اللہ عنہ اور حضرت علی رضی اللہ عنہ کے درمیان ثالث بننے والوں میں شامل تھے ۔ اور حضرت عبداللہ بن زید رضی اللہ عنہ کا انتقال حضرت عثمان رضی اللہ عنہ کی خلافت کے آخری ایام میں ہوا ۔ اور زہری نے جو حضرت سعید بن مسیب رضی اللہ عنہ سے حدیث روایت کی ہے وہ مشہور ہے ، اس کو یونس بن یزید نے ، معمر بن راشد نے ، شعیب بن ابوحمزہ نے اور محمد بن اسحاق اور دیگر محدثین نے روایت کیا ہے ۔ اس باب میں کوفیین کی تمام روایات کا مدار عبدالرحمن بن ابی لیل کی حدیث پر ہے ۔ کچھ محدثین اس کو یوں بیان کرتے ہیں ” عن معاذ بن جبل او عبدالله بن زید “ اور کچھ محدثین یوں بیان کرتے ہیں ’’ عبدالرحمن عن عبدالله بن زيد “ اور عبداللہ بن زید کی ان کے آباء کے حوالے بیان کردہ روایات کی اسانید مضبوط نہیں ہیں کیونکہ عبداللہ بن زید نے خود بھی یہ حدیث رسول ﷺ سے مسند کی ہے ۔"

Muhammad bin Umar ne in ka nasab yun bayan kya hai "Abdullah bin Zaid bin Abdur Rahman bin Tha'labah bin Zaid bin Harith" In ki kunniyat "Abu Muhammad" hai. Tamam mu'arrikhin ka is baat par ittefaq hai ki Hazrat Abdullah bin Zaid (رضي الله تعالى عنه) sattar sahaba kiram ke hamrah Lailat al-Qadr mein bhi shareek hue, jang Badr, Uhud, Khandaq aur tamam ghazawat mein Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke hamrah shareek hue. Fath Makkah ke mauqe par Bani Harith bin Khazraj ka alam inhi ke hath mein tha, ye wahi sahabi hain jin ko khwab mein wo azan sunaai gai thi jis azan ko fuqaha e Islam ne apne han raij kya. ** Is hadees ko Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne naqal nahin kya kyunki is ki asanid mein naqileen ka ikhtilaf hai. In mein sab se behtarin riwayat Hazrat Saeed bin Musayyib (رضي الله تعالى عنه) ki hai. Lekin in ke baare mein hamare a'immah ne ye wahm kya hai ki Hazrat Saeed ki Hazrat Abdullah bin Zaid ke sath mulaqat nahin hui, halanki ye baat durust nahin hai kyunki Hazrat Saeed bin Musayyib (رضي الله تعالى عنه) to wo shakhsiyat hain jo Hazrat Usman (رضي الله تعالى عنه) aur Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) ke darmiyaan salis ban'ne walon mein shamil the. Aur Hazrat Abdullah bin Zaid (رضي الله تعالى عنه) ka inteqal Hazrat Usman (رضي الله تعالى عنه) ki khilafat ke aakhri ayyam mein hua. Aur Zahri ne jo Hazrat Saeed bin Musayyib (رضي الله تعالى عنه) se hadees riwayat ki hai wo mash'hoor hai, is ko Younus bin Yazid ne, Ma'mar bin Rashid ne, Shu'aib bin Abu Hamza ne aur Muhammad bin Ishaq aur digar muhaddethin ne riwayat kya hai. Is bab mein Kufiyon ki tamam riwayat ka madar Abdur Rahman bin Abi Laila ki hadees par hai. Kuch muhaddethin is ko yun bayan karte hain "an Mu'adh bin Jabal aw Abdullah bin Zaid" Aur kuch muhaddethin yun bayan karte hain "Abdur Rahman an Abdullah bin Zaid" Aur Abdullah bin Zaid ki in ke aba ke hawale bayan kardah riwayat ki asanid mazbut nahin hain kyunki Abdullah bin Zaid ne khud bhi ye hadees Rasul (صلى الله عليه وآله وسلم) se musnad ki hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ بَطَّةَ الْأَصْبَهَانِيُّ، ثَنَا الْحَسَنُ بْنُ الْجَهْمِ، ثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ الْفَرَجِ، ثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ، قَالَ: «عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَيْدِ بْنِ عَبْدِ رَبِّهِ بْنِ ثَعْلَبَةَ بْنِ زَيْدِ بْنِ الْحَارِثِ، وَكَانَ يُكَنَّى أَبَا مُحَمَّدٍ وَشَهِدَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَيْدٍ فِي السَّبْعِينَ مِنَ الْأَنْصَارِ لَيْلَةَ الْعَقَبَةِ فِي رِوَايَةِ جَمِيعِهِمْ، وَشَهِدَ بَدْرًا، وَأُحُدًا، وَالْخَنْدَقَ وَالْمَشَاهِدَ كُلَّهَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَكَانَتْ مَعَهُ رَايَةُ بَنِي الْحَارِثِ بْنِ الْخَزْرَجِ فِي غَزْوَةِ الْفَتْحِ وَهُوَ الَّذِي أُرِيَ الْأَذَانَ الَّذِي تَدَاوَلَهُ فُقَهَاءُ الْإِسْلَامِ بِالْقَبُولِ» وَلَمْ يُخَرَّجِ فِي الصَّحِيحَيْنِ لِاخْتِلَافِ النَّاقِلِينَ فِي أَسَانِيدِهِ «وَأَمْثَلُ الرِّوَايَاتِ فِيهِ رِوَايَةُ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ، وَقَدْ تَوَهَّمَ بَعْضُ أَئِمَّتِنَا أَنَّ سَعِيدًا لَمْ يَلْحَقْ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ زَيْدٍ، وَلَيْسَ كَذَلِكَ، فَإِنَّ سَعِيدَ بْنَ الْمُسَيِّبِ كَانَ فِيمَنْ يَدْخُلُ بَيْنَ عَلِيٍّ وَبَيْنَ عُثْمَانَ فِي التَّوَسُّطِ، وَإِنَّمَا تُوُفِّيَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَيْدٍ فِي أَوَاخِرِ خِلَافَةِ عُثْمَانَ» وَحَدِيثُ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ مَشْهُورٌ رَوَاهُ يُونُسُ بْنُ يَزِيدَ وَمَعْمَرُ بْنُ رَاشِدٍ، وَشُعَيْبُ بْنُ أَبِي حَمْزَةَ، وَمُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ وَغَيْرُهُمْ " وَأَمَّا أَخْبَارُ الْكُوفِيِّينَ فِي هَذَا الْبَابِ فَمَدَارُهَا عَلَى حَدِيثِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى، فَمِنْهُمْ مَنْ قَالَ: عَنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ أَوْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زَيْدٍ وَمِنْهُمْ مَنْ قَالَ: عَبْدُ الرَّحْمَنِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زَيْدٍ وَأَمَّا وَلَدُ عَبْدِ اللَّهِ بْنُ زَيْدٍ، عَنْ آبَائِهِمْ عَنْهُ فَإِنَّهَا غَيْرُ مُسْتَقِيمَةِ الْأَسَانِيدِ، وَقَدْ أَسْنَدَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَيْدٍ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ هَذَا الْحَدِيثَ "