4.
Statement of Prayer
٤-
بیان الصلاة


Explanation of saying Amen

بيان قول آمين

Mustadrak Al Hakim 881

It is narrated on the authority of Rafa'a bin Rafi' (may Allah be pleased with him) that he was present in the court of the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) when a man came and offered prayer in the mosque. When he finished his prayer, he came and greeted the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) and the others. The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said to him: "Go back and pray again, for your prayer has not been accepted." He (the Prophet) said the same thing to him a second time (after he prayed again) and (perhaps) a third time as well. The man submitted: "O Messenger of Allah, I do not understand what mistake you have noticed in my prayer." The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "For the prayer of a person to be complete, it is essential that he performs ablution perfectly in accordance with the method prescribed by Allah Almighty (meaning) he should wash his face and both hands up to the elbows, wipe his head, and wash both feet up to the ankles. Then he should say Takbeer (Allahu Akbar), then praise and glorify Allah Almighty (meaning recite Surah Al-Fatiha and another Surah). He should recite at least as much from the Quran as Allah Almighty has commanded. Then he should say Takbeer and place both his palms on his knees until his limbs are at rest and steady. Then he should recite 'Sami Allahu Liman Hamidah' (Allah hears those who praise Him). Then he should stand upright until every bone is in its proper place and his back is straight. Then he should say Takbeer and bow down in prostration, placing his forehead on the ground until his joints are at rest and steady. Then he should say Takbeer and raise his head and sit down, placing his weight on his buttocks and keeping his back straight." (The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) thus described the complete method of prayer.) When he (the Prophet) finished describing the complete method, he said: "When you do not pray in this manner, your prayer will not be accepted."

" حضرت رفاعہ بن رافع رضی اللہ عنہ کے بارے میں روایت ہے کہ وہ رسول اکرم ﷺ کی بارگاہ میں موجود تھے کہ ایک شخص آیا ، اس نے مسجد میں آ کر نماز پڑھی ۔ نماز سے فارغ ہو کر وہ آیا اور رسول اللہ ﷺ اور دیگر لوگوں کو اس نے سلام کیا ۔ رسول اکرم ﷺ نے اس سے کہا : واپس جاؤ اور ( دوبارہ ) نماز پڑھو کیونکہ تیری نماز نہیں ہوئی ، یہی بات دوسری مرتبہ ( نماز پڑھنے کے بعد ) بھی آپ ﷺ نے اس سے کہی اور ( شاید ) تیسری مرتبہ بھی یہی بات کہی ۔ اس شخص نے عرض کی : یا رسول اللہ ﷺ مجھے سمجھ نہیں آ رہی کہ آپ نے میری نماز میں کون سی غلطی نوٹ کی ہے ۔ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : کسی بھی شخص کی نماز مکمل ہونے کے لیے ضروری ہے کہ اللہ تعالیٰ کے بتائے ہوئے طریقہ کے مطابق کامل وضو کرے ( یعنی ) اپنا چہرہ اور دونوں ہاتھ کہنیوں سمیت دھوئے ، سر کا مسح کرے اور دونوں پاؤں ٹخنوں سمیت دھوئے ، پھر تکبیر کہے ، پھر اللہ تعالیٰ کی حمد و ثنا کرے ( یعنی ثناء اور فاتحہ پڑھے ) قرآن کی کسی سورۃ سے ( کم از کم ) اتنا ( ضرور ) تلاوت کرے ، جتنا پڑھنے کا اللہ تعالیٰ نے حکم ارشاد فرمایا ہے ۔ پھر تکبیر کہے اور اپنی دونوں ہتھیلیاں اپنے گھٹنوں پر رکھ دے ، یہاں تک کہ اس کے اعضاء مطمئن ہو جائیں اور برابر ہو جائیں پھر پڑھے ’’ سمع اللہ لمن حمدہ ‘‘۔ پھر سیدھا کھڑا ہو جائے یہاں تک کہ ہر ہڈی اپنے مقام پر درست ہو جائے اور اس کی پشت سیدھی ہو جائے ، پھر تکبیر کہے اور سجدے میں چلا جائے ، اپنی پیشانی کو زمین پر جما دے یہاں تک کہ اس کے جوڑ مطمئن ہو جائیں اور درست ہو جائیں پھر تکبیر کہے اور سر کو اٹھائے اور اپنی مقعد پر وزن ڈالتے ہوئے بیٹھ جائے اور اپنی کمر کو سیدھا رکھے ( رسول اکرم ﷺ نے ) یوں نماز کا مکمل طریقہ بیان فرمایا ۔ جب آپ ﷺ مکمل طریقہ بیان کر کے فارغ ہوئے تو فرمایا : جب اس طریقے سے نماز نہیں پڑھو گے ، تمہاری نماز نہیں ہو گی ۔

Hazrat Rafaah bin Rafi (رضي الله تعالى عنه) ke bare mein riwayat hai ki woh Rasul Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ki bargah mein mojood thay ki ek shakhs aaya, usne masjid mein aa kar namaz parhi. Namaz se farigh ho kar woh aaya aur Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) aur dusre logon ko usne salaam kiya. Rasul Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne us se kaha: Wapas jao aur (dobara) namaz parho kyunki tumhari namaz nahin hui, yahi baat dusri martaba (namaz parhne ke baad) bhi aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne us se kahi aur (shayad) teesri martaba bhi yahi baat kahi. Us shakhs ne arz ki: Ya Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) mujhe samajh nahin aa rahi ki aap ne meri namaz mein kaun si ghalti note ki hai. Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Kisi bhi shakhs ki namaz mukammal hone ke liye zaroori hai ki Allah Ta'ala ke bataye hue tarike ke mutabiq kaamil wuzu kare (yani) apna chehra aur donon hath kohniyon samet dhoye, sar ka masah kare aur donon paon takhnon samet dhoye, phir takbeer kahe, phir Allah Ta'ala ki hamd o sana kare (yani Sana aur Fatiha parhe) Quran ki kisi surat se (kam az kam) itna (zaroor) tilawat kare, jitna parhne ka Allah Ta'ala ne hukm irshad farmaya hai. Phir takbeer kahe aur apni donon hatheliyan apne ghutnon par rakh de, yahan tak ki uske a'aza mutmain ho jayen aur barabar ho jayen phir parhe "Sami Allahu Liman Hamidah". Phir seedha khada ho jaye yahan tak ki har haddi apne muqam par durust ho jaye aur uski pusht seedhi ho jaye, phir takbeer kahe aur sajde mein chala jaye, apni peshani ko zameen par jama de yahan tak ki uske jod mutmain ho jayen aur durust ho jayen phir takbeer kahe aur sar ko uthaye aur apni maqad par wazan daalte hue baith jaye aur apni kamar ko seedha rakhe (Rasul Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne) yun namaz ka mukammal tarika bayan farmaya. Jab aap (صلى الله عليه وآله وسلم) mukammal tarika bayan kar ke farigh hue to farmaya: Jab is tarike se namaz nahin parho ge, tumhari namaz nahin hogi.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حَمْشَاذَ الْعَدْلُ، ثنا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ، ثنا حَجَّاجُ بْنُ مِنْهَالٍ، ثنا هَمَّامٌ، ثنا إِسْحَاقُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي طَلْحَةَ، ثنا عَلِيُّ بْنُ يَحْيَى بْنِ خَلَّادٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَمِّهِ رِفَاعَةَ بْنِ رَافِعٍ أَنَّهُ كَانَ جَالِسًا عِنْدَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذْ جَاءَ رَجُلٌ فَدَخَلَ الْمَسْجِدَ فَصَلَّى، فَلَمَّا قَضَى صَلَاتَهُ جَاءَ فَسَلَّمَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَعَلَى الْقَوْمِ، فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «ارْجِعْ فَصَلِّ فَإِنَّكَ لَمْ تُصَلِّ» وَذَكَرَ ذَلِكَ إِمَّا مَرَّتَيْنِ أَوْ ثَلَاثَةً، فَقَالَ الرَّجُلُ: مَا أَدْرِي مَا عِبْتَ عَلَيَّ مِنْ صَلَاتِي، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " إِنَّهَا لَا تَتِمُّ صَلَاةُ أَحَدٍ حَتَّى يُسْبِغَ الْوُضُوءَ كَمَا أَمَرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ، يَغْسِلُ وَجْهَهُ وَيَدَيْهِ إِلَى الْمِرْفَقَيْنِ، وَيَمْسَحُ رَأْسَهُ وَرِجْلَهُ إِلَى الْكَعْبَيْنِ، ثُمَّ يُكَبِّرُ وَيَحْمَدُ اللَّهَ وَيُمَجِّدُهُ، وَيَقْرَأُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا أَذِنَ اللَّهُ لَهُ فِيهِ، ثُمَّ يُكَبِّرُ، وَيَرْكَعُ، وَيَضَعُ كَفَّيْهِ عَلَى رُكْبَتَيْهِ حَتَّى يَطْمَئِنَّ مَفَاصِلُهُ وَيَسْتَوِي ثُمَّ يَقُولُ: سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ، وَيَسْتَوِي قَائِمًا حَتَّى يَأْخُذَ كُلُّ عَظْمٍ مَأْخَذَهُ، ثُمَّ يُقِيمُ صُلْبَهُ، ثُمَّ يُكَبِّرُ فَيَسْجُدُ فَيُمَكِّنُ جَبْهَتَهُ مِنَ الْأَرْضِ حَتَّى يَطْمَئِنَّ مَفَاصِلُهُ، وَيَسْتَوِي ثُمَّ يُكَبِّرُ فَيَرْفَعُ رَأْسَهُ، وَيَسْتَوِي قَاعِدًا عَلَى مَقْعَدَتِهِ وَيُقِيمُ صُلْبَهُ " فَوَصَفَ الصَّلَاةَ هَكَذَا حَتَّى فَرَغَ ثُمَّ، قَالَ: «لَا يَتِمُّ صَلَاةُ أَحَدِكُمْ حَتَّى يَفْعَلَ ذَلِكَ» . " هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ بَعْدَ أَنْ أَقَامَ هَمَّامُ بْنُ يَحْيَى إِسْنَادَهُ فَإِنَّهُ حَافِظٌ ثِقَةٌ، وَكُلُّ مَنْ أَفْسَدَ قَوْلَهُ فَالْقَوْلُ قَوْلُ هَمَّامٍ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ بِهَذَا السِّيَاقَةِ، إِنَّمَا اتَّفَقَا فِيهِ عَلَى عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ، عَنْ سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ وَقَدْ رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ هَذَا الْحَدِيثَ فِي التَّارِيخِ الْكَبِيرِ عَنْ حَجَّاجِ بْنِ مِنْهَالٍ وَحَكَمَ لَهُ بِحِفْظِهِ، ثُمَّ قَالَ: لَمْ يُقِمْهُ حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ