4.
Statement of Prayer
٤-
بیان الصلاة


Explanation of saying Amen

بيان قول آمين

Mustadrak Al Hakim 912

(Imam Hakim, may Allah have mercy on him, said) Hasan bin Muhammad Maharjani, through Abu Al-Hasan Muhammad bin Ahmad bin Al-Baraa, narrated Ali bin Al-Madini's statement regarding the Hadith of Abi bin Ka'b, "The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) asked after praying Fajr, 'Is so-and-so present in the congregation?'" He said that this Hadith was narrated by Abu Ishaq from his Sheikh, and no one else narrated it from his Sheikh except him. His Sheikh was Abdullah bin Abi Baseer. However, the people of Sha'bah said that Abu Ishaq also heard this Hadith from his father and from him. Abu Al-Ahwas said that Abu Ishaq also narrated it from 'Uzair bin Harith. In my opinion, this Hadith is Sahih (authentic). (Imam Hakim, may Allah have mercy on him) Abu Bakr bin Ishaq Al-Faqih said, "I heard Ali bin Al-Madini say, on the authority of Ibrahim bin Ishaq Al-Harbi, that Abu Ishaq heard the narration from both Abdullah bin Abi Baseer and his father, Abi Baseer." Abu Bakr bin Ishaq said, "I heard Abdullah bin Muhammad Al-Madini say that Muhammad bin Yahya said, 'The narration of Yahya bin Sa'id and Khalid bin Harith from Sha'bah and the statement of Abu Al-Ahwas that Abu Ishaq narrated from 'Uzair bin Harith are all preserved.'" Thus, the Hadith is proven through all these statements of the Hadith Masters. Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate this Hadith due to this very discrepancy.

( امام حاکم رحمۃ اللہ علیہ فرماتے ہیں ) حسن بن محمد مہرجانی نے ابوالحسن محمد بن احمد بن البراء کے واسطے سے ابی بن کعب کی اس حدیث ’’ حضور ﷺ نے نماز فجر پڑھانے کے بعد پوچھا : کہ فلاں فلاں جماعت میں حاضر ہے ؟ ‘‘ کے سلسلے میں علی بن المدینی کا یہ قول نقل کیا ہے کہ اس حدیث کو ابواسحاق نے اپنے شیخ سے روایت کیا ہے اور ان کے علاوہ اور کسی نے بھی یہ حدیث ان کے شیخ سے روایت نہیں کی ۔ ان کے شیخ ’’ عبداللہ بن ابی بصیر ‘‘ ہیں ، جبکہ شعبہ کا کہنا ہے کہ ابواسحاق نے یہ حدیث اپنے والد سے بھی سنی ہے اور ان سے بھی سنی ہے اور ابوالاحوص کا کہنا ہے کہ ابواسحاق نے عیزار بن حریث سے بھی روایت کی ہے اور میرے نزدیک یہ حدیث صحیح ہے ۔ ( امام حاکم رحمۃ اللہ علیہ ہیں ) ابوبکر بن اسحاق الفقیہ نے کہا : میں نے ابراہیم بن اسحاق الحربی کے حوالے سے علی بن المدینی کا یہ قول سنا ہے کہ ابواسحاق نے عبداللہ بن ابوبصیر سے بھی روایت سنی ہے اور ان کے والد ابوبصیر سے بھی ۔ ابوبکر بن اسحاق کہتے ہیں : میں نے عبداللہ بن محمد المدینی کو کہتے سنا ہے کہ محمد بن یحیی کہتے ہیں : یحیی بن سعید اور خالد بن حارث کی شعبہ سے روایت اور ابوالاحوص کا قول کہ ابواسحاق نے عیزار بن حریث سے روایت کی ہے ، سب محفوظ ہیں ۔ چنانچہ ائمہ حدیث کے ان تمام اقوال سے حدیث ثابت ہوتی ہے ۔ امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسی اختلاف کی وجہ سے اس حدیث کو روایت نہیں کیا ۔

Imam Hakam rehmatullah alaih farmate hain Hasan bin Muhammad Mahrajani ne Abu Al Hasan Muhammad bin Ahmad bin Al Bara ke waste se Abi bin Kaab ki is hadees Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Namaz Fajr parhane ke bad poocha ki falan falan jamaat mein hazir hai ke silsile mein Ali bin Al Madani ka ye qaul naqal kiya hai ki is hadees ko Abu Ishaq ne apne sheikh se riwayat kiya hai aur unke alawa aur kisi ne bhi ye hadees unke sheikh se riwayat nahi ki Unke sheikh Abdullah bin Abi Basir hain jabke Shubah ka kehna hai ki Abu Ishaq ne ye hadees apne wald se bhi suni hai aur unse bhi suni hai aur Abu Al Ahwas ka kehna hai ki Abu Ishaq ne Uzair bin Haris se bhi riwayat ki hai aur mere nazdeek ye hadees sahih hai Imam Hakam rehmatullah alaih hain Abubakar bin Ishaq Al Faqih ne kaha main ne Ibrahim bin Ishaq Al Harbi ke hawale se Ali bin Al Madani ka ye qaul suna hai ki Abu Ishaq ne Abdullah bin Abu Basir se bhi riwayat suni hai aur unke wald Abu Basir se bhi Abubakar bin Ishaq kehte hain main ne Abdullah bin Muhammad Al Madani ko kehte suna hai ki Muhammad bin Yahya kehte hain Yahya bin Saeed aur Khalid bin Haris ki Shubah se riwayat aur Abu Al Ahwas ka qaul ki Abu Ishaq ne Uzair bin Haris se riwayat ki hai sab mahfooz hain chunancha aaima hadees ke in tamam aqwal se hadees sabit hoti hai Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ne isi ikhtilaf ki wajah se is hadees ko riwayat nahi kiya

أَنْبَأَ الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْمِهْرَجَانِيُّ، ثنا أَبُو الْحَسَنِ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ الْبَرَاءِ، ثنا عَلِيُّ بْنُ الْمَدِينِيِّ، فِي حَدِيثِ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى الصُّبْحَ، فَقَالَ: «أَشَاهِدٌ فُلَانٌ» . رَوَاهُ أَبُو إِسْحَاقَ عَنْ شَيْخٍ لَمْ يَسْمَعْ مِنْهُ غَيْرَ هَذَا، وَهُوَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَبِي بَصِيرٍ، وَقَدْ قَالَ شُعْبَةُ: عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، أَنَّهُ سَمِعَ مِنْ أَبِيهِ وَمِنْهُ، وَقَالَ الْأَحْوَصُ: عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنِ الْعَيْزَارِ بْنِ حُرَيْثٍ. «وَمَا أَرَى الْحَدِيثَ إِلَّا صَحِيحًا» . وَسَمِعْتُ أَبَا بَكْرِ بْنَ إِسْحَاقَ الْفَقِيهَ، يَقُولُ: سَمِعْتُ إِبْرَاهِيمَ بْنَ إِسْحَاقَ الْحَرْبِيَّ، يَقُولُ: سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ الْمَدِينِيِّ يَقُولُ: قَدْ سَمِعَ أَبُو إِسْحَاقَ مِنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي بَصِيرٍ وَمِنْ أَبِيهِ أَبِي بَصِيرٍ. حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ إِسْحَاقَ، قَالَ: سَمِعْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ مُحَمَّدٍ الْمَدِينِيَّ، يَقُولُ: سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ يَحْيَى، يَقُولُ: رِوَايَةُ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ، وَخَالِدِ بْنِ الْحَارِثِ، عَنْ شُعْبَةَ، وَقَوْلِ أَبِي الْأَحْوَصِ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنِ الْعَيْزَارِ بْنِ حُرَيْثٍ. «كُلُّهَا مَحْفُوظَةٌ، فَقَدْ ظَهَرَ بِأَقَاوِيلِ أَئِمَّةِ الْحَدِيثِ صِحَّةُ الْحَدِيثِ، وَأَمَّا الشَّيْخَانِ فَإِنَّهُمَا لَمْ يُخَرِّجَاهُ لِهَذَا الْخِلَافِ»