23.
Book of Etiquette
٢٣-
كِتَابُ الْأَدَبِ


Regarding the superiority of intellect over other qualities

‌فِي فَضْلِ الْعَقْلِ عَلَى غَيْرِهِ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 25942

Hazrat Jurairi narrates that Hazrat Abu Al-Alaa said: "After Islam, no one has been given anything better than good sense, through which he earns his living."

حضرت جریری فرماتے ہیں کہ حضرت ابو العلائ نے ارشاد فرمایا : کسی بندہ کو اسلام کے بعد نیک عقل سے بڑھ کر افضل کوئی چیز عطا نہیں کی گئی۔ جس کے ذریعہ وہ رزق حاصل کرتا ہو۔

Hazrat Jarir farmate hain ke Hazrat Abu Alala ne irshad farmaya: Kisi banda ko Islam ke bad nek aqal se badh kar afzal koi cheez ata nahi ki gayi. Jis ke zariye wo rizq hasil karta ho.

حَدَّثَنَا عَبْدُ الْأَعْلَى ، عَنِ الْجُرَيْرِيِّ ، عَنْ أَبِي الْعَلَاءِ ، قَالَ : « مَا أُعْطِيَ عَبْدٌ بَعْدَ الْإِسْلَامِ أَفْضَلَ مِنْ عَقْلٍ صَالِحٍ يُرْزَقُهُ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 25943

Hazrat Amer narrates that Hazrat Umar said: A person's lineage is his religion, his character is his morality, and his resourcefulness is his intellect.

حضرت عامر فرماتے ہیں کہ حضرت عمر نے ارشاد فرمایا : آدمی کی خاندانی شرافت اس کا دین ہے اور اس کی مروت اس کے اخلاق ہیں اور اس کا منبع اس کی عقل ہے۔

Hazrat Amer farmate hain ke Hazrat Umar ne irshad farmaya: aadmi ki khandani sharafat uska deen hai aur uski murawat uske akhlaq hain aur uska manba uski aql hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بِشْرٍ ، قَالَ : حَدَّثَنَا زَكَرِيَّا ، عَنْ عَامِرٍ ، قَالَ : قَالَ عُمَرُ : " حَسَبُ الرَّجُلِ : دِينُهُ ، وَمُرُوءَتُهُ : خُلُقُهُ ، وَأَصْلُهُ : عَقْلُهُ "

Musannaf Ibn Abi Shaybah 25944

The aforementioned saying of Hazrat Umar is also narrated from this chain.

حضرت عمر کا مذکورہ ارشاد اس سند سے بھی منقول ہے۔

Hazrat Umar ka mazkora irshad is sanad se bhi manqol hai.

حَدَّثَنَا غُنْدَرٌ ، عَنْ شُعْبَةَ ، عَنْ أَبِي السَّفَرِ ، عَنِ الشَّعْبِيِّ ، عَنْ زِيَادِ بْنِ جَرِيرٍ ، عَنْ عُمَرَ ، بِنَحْوِهِ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 25945

Hazrat Mansoor narrates that Hazrat Mujahid said that in the verse { فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْہُمْ رُشْدًا }, intellect is meant.

حضرت منصور فرماتے ہیں کہ حضرت مجاہد نے ارشاد فرمایا : کہ آیت { فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْہُمْ رُشْدًا } میں عقل مراد ہے۔

Hazrat Mansoor farmate hain keh Hazrat Mujahid ne irshad farmaya: keh ayat { fain anistum minhum rushdan } mein aqal murad hai.

حَدَّثَنَا جَرِيرٌ ، عَنْ مَنْصُورٍ ، عَنْ مُجَاهِدٍ ، قَالَ : ﴿ فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْدًا ﴾ [ النساء : ٦ ]، قَالَ : عَقْلًا "

Musannaf Ibn Abi Shaybah 25946

Hazrat Amer narrates that Hazrat Umar said: "The nobility of a man's family is his religion, his chivalry is his character, and his source is his intellect."

حضرت عامر فرماتے ہیں کہ حضرت عمر نے ارشاد فرمایا : آدمی کی خاندانی شرافت اس کا دین ہے اور اس کی مروت اس کے اخلاق ہیں ، اور اس کا منبع اس کی عقل ہے۔

Hazrat Amer farmate hain ke Hazrat Umar ne irshad farmaya: aadmi ki khandani sharafat uska deen hai aur uski murawat uske akhlaq hain, aur uska manba uski aql hai.

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ نُمَيْرٍ ، قَالَ : حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ أَبِي خَالِدٍ ، عَنْ عَامِرٍ ، قَالَ : قَالَ عُمَرُ : " حَسَبُ الْمَرْءِ : دِينُهُ ، وَمُرُوءَتُهُ : خُلُقُهُ ، وَأَصْلُهُ : عَقْلُهُ "

Musannaf Ibn Abi Shaybah 25947

The father of Hazrat Kaabous narrates that Hazrat Ibn Abbas, while explaining Allah's saying {قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ}, translation: By the One with wisdom, said: It refers to the wise and the intelligent.

حضرت قابوس کے والد فرماتے ہیں کہ حضرت ابن عباس نے اللہ رب العزت کے اس قول { قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ } ترجمہ : قسم عقل مندوں کے لیے، کے بارے میں ارشاد فرمایا : دانش مند اور عقل والے مراد ہیں۔

Hazrat Qaboos ke walid farmate hain ke Hazrat Ibn Abbas ne Allah Rab ul Izzat ke is qaul { Qasam lizi hijr } tarjuma : Qasam aqal mandon ke liye, ke bare mein irshad farmaya : Danish mand aur aqal wale murad hain.

حَدَّثَنَا جَرِيرٌ ، عَنْ قَابُوسَ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، فِي قَوْلِهِ تَعَالَى : ﴿ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ ﴾ [ الفجر : ٥ ]، قَالَ : « النُّهَى ، وَالْعَقْلُ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 25948

Hazrat Asim narrates that Hazrat Ukrama, commenting on Allah's saying: {Qasam lizi hijr}, said: It refers to people of knowledge and understanding.

حضرت عاصم فرماتے ہیں کہ حضرت عکرمہ نے اللہ رب العزت کے اس قول : { قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ } کے بارے میں ارشاد فرمایا : کہ دانش مند اور عقل مند لوگ مراد ہیں۔

Hazrat Asim farmate hain keh Hazrat Akrma ne Allah Rab ul Izzat ke is qaul: {Qasam lizi hijr} ke bare mein irshad farmaya: keh danish mand aur aqal mand log murad hain.

حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ ، عَنْ عَاصِمٍ ، عَنْ عِكْرِمَةَ ، فِي قَوْلِهِ : ﴿ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ ﴾ [ الفجر : ٥ ]، قَالَ : « لِذِي لُبٍّ وَلِذِي عَقْلٍ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 25949

Hazrat Abu Nasr narrates that Hazrat Ibn Abbas, while explaining the statement of Allah, the Exalted, { قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ }, said: It refers to the people of wisdom.

حضرت ابو نصر فرماتے ہیں کہ حضرت ابن عباس نے اللہ رب العزت کے اس قول { قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ } کے بارے میں یوں ارشاد فرمایا : کہ دانش مند لوگ مراد ہیں۔

Hazrat Abu Nasr farmate hain keh Hazrat Ibn Abbas ne Allah Rab ul Izzat ke is qaul { Qasam lizi hijr } ke bare mein yun irshad farmaya : keh danish mand log muraad hain.

حَدَّثَنَا خَلَفٌ ، عَنْ خَلِيفَةَ بْنِ حُصَيْنٍ ، عَنْ أَبِي نَصْرٍ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ : ﴿ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ ﴾ [ الفجر : ٥ ]: « لِذِي لُبٍّ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 25950

Hazrat Juwaiber narrates that Hazrat Dahhak, while explaining Allah's saying {قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ}, said that it refers to people of understanding.

حضرت جویبر فرماتے ہیں کہ حضرت ضحاک نے اللہ رب العزت کے اس قول { قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ } کے بارے میں ارشاد فرمایا : کہ عقل مند لوگ مراد ہیں۔

Hazrat Juwaiber farmate hain keh Hazrat Zahak ne Allah Rab ul Izzat ke iss qaul { Qasam lizi Hijr } ke bare mein irshad farmaya : Keh aqal mand log murad hain.

حَدَّثَنَا عَبْدَةُ ، عَنْ جُوَيْبِرٍ ، عَنِ الضَّحَّاكِ : ﴿ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ ﴾ [ الفجر : ٥ ]، قَالَ : « لِذِي عَقْلٍ »