11.
Book of Oaths, Vows, and Expiations
١١-
كِتَابُ الْأَيْمَانِ وَالنُّذُورِ وَالْكَفَّارَاتِ
11.
Book of Oaths, Vows, and Expiations
١١-
كِتَابُ الْأَيْمَانِ وَالنُّذُورِ وَالْكَفَّارَاتِ Regarding a man who is made to swear and intends by something
فِي الرَّجُلِ يُسْتَحْلَفُ فَيَنْوِي بِالشَّيْءِ
Musannaf Ibn Abi Shaybah 12593
Hazrat Ibrahim (Abraham) said that if you are oppressed, then you can practice Taqiyya (conceal your beliefs when in danger), and if you are an oppressor, then practicing Taqiyya is not permissible for you.
حضرت ابراہیمء فرماتے ہیں ک اگر تو مظلوم ہے تو توریہ کرلے (اس کی نیت کے علاوہ کوئی اور نیت کرلے) اور اگر تو ظالم ہے تو تیرے لیے توریہ کرنا جائز نہیں۔
Hazrat Ibrahim farmate hain k agar tu mazloom hai to tauriya karle (is ki niyyat ke ilawa koi aur niyyat karle) aur agar tu zaalim hai to tere liye tauriya karna jaiz nahin.
يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ ، عَنْ حَمَّادِ بْنِ سَلَمَةَ ، عَنْ حَمَّادٍ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ ، قَالَ : « إِذَا كَانَ مَظْلُومًا ، فَلَهُ أَنْ يُوَرِّيَ بِيَمِينٍ ، فَإِنْ كَانَ ظَالِمًا ، فَلَيْسَ لَهُ أَنْ يُوَرِّيَ »