35.
Book of Expeditions
٣٥-
كِتَابُ الْسير


What they said about things found in enemy territory, what is the ruling on them.

‌مَا قَالُوا فِي الَّذِي يُوجَدُ فِي دَارِ الْحَرْبِ، مَا الْحُكْمُ فِيهِ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 33003

Hazrat Ibn Juraij (may Allah be pleased with him) narrates that Hazrat Ata was asked about a Dhimmi (non-Muslim citizen of an Islamic state) who was captured in the land of polytheists. He (the Dhimmi) said, 'I had no intention of helping them against you.' ... and indeed those people had stipulated upon him that he would not go to the Muslims. So you (Hazrat Ata) considered his killing undesirable, but with evidence. The narrator says: That at that time, some scholars said to Hazrat Ata: 'The thing that was binding upon him, when one of those things was removed, then indeed the treaty/peace would be nullified.'

حضرت ابن جریج (رض) فرماتے ہیں کہ حضرت عطاء سے پوچھا گیا اس ذمی شخص کے بارے میں جس کو مشرکین کی زمین میں پکڑ لیا گیا اس نے کہا : کہ میرا تمہارے خلاف ان کی مدد کرنے کا ارادہ نہیں تھا۔۔۔ اور تحقیق ان لوگوں نے اس پر یہ شرط لگا دی کہ وہ مسلمانوں کے پاس نہیں آئے گا ؟ تو آپ (رض) نے اس کے قتل کو مکروہ سمجھا مگر گواہی کے ساتھ۔ راوی کہتے ہیں : کہ اس وقت بعض اہل علم نے حضرت عطائ (رض) سے فرمایا : جو چیز اس پر لازم تھی جب اس میں سے ایک چیز ختم کردی تو تحقیق صلح ختم ہوجائے گی۔

Hazrat Ibn Juraij (RA) farmate hain keh Hazrat Ata se poocha gaya is zimmi shaks ke bare mein jisko mushrikeen ki zameen mein pakad liya gaya usne kaha keh mera tumhare khilaf unki madad karne ka irada nahi tha aur tahqeeq in logon ne us par yeh shart laga di keh woh muslimon ke paas nahi aayega to aap (RA) ne uske qatal ko makrooh samjha magar gawahi ke sath Rawi kehte hain keh us waqt baaz ahle ilm ne Hazrat Ata (RA) se farmaya jo cheez us par lazim thi jab is mein se aik cheez khatam kardi to tahqeeq sulh khatam ho jayegi

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَكْرٍ ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ ، قَالَ : " سُئِلَ عَطَاءٌ عَنِ الرَّجُلِ مِنْ أَهْلِ الذِّمَّةِ يُؤْخَذُ فِي أَهْلِ الشِّرْكِ ، فَيَقُولُ : « لَمْ أُرِدْ عَوْنَهُمْ عَلَيْكُمْ وَقَدِ اشْتَرَطُوا عَلَيْهِ أَنْ لَا يَأْتِيَهُمْ فَكَرِهَ قَتْلَهُ إِلَّا بِبَيِّنَةٍ » قَالَ : وَقَالَ حِينَئِذٍ لِعَطَاءٍ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ : « إِذَا نَقَضَ شَيْئًا وَاحِدًا مِمَّا عَلَيْهِ فَقَدْ نَقَضَ الصُّلْحَ »