43.
Book of Refutation Against Abu Hanifa
٤٣-
كِتَابُ الرَّدِّ عَلَى أَبِي حَنِيفَةَ


Issue of Adhan and Iqamah for Making Up a Missed Prayer

‌مَسْأَلَةٌ فِي الْأَذَانِ وَالْإِقَامَةِ عِنْدَ قَضَاءِ الصَّلَاةِ إِذَا فَاتَتْ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 36502

Hazrat Abdur Rahman bin Abu Saeed Khudri narrates from his father that on the day of the Trench, we were stopped from Zuhr, Asr, Maghrib, and Isha (meaning the polytheists stopped us) until we were satisfied in this matter, and in this regard, the decree of Allah is: {And Allah will suffice the believers in battle. And Allah is Strong, Mighty}. So the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) stood up, and you (peace and blessings of Allah be upon him) commanded Hazrat Bilal, so he gave the Iqamah. So you (peace and blessings of Allah be upon him) offered Zuhr as you (peace and blessings of Allah be upon him) used to offer Zuhr before. Then Hazrat Bilal gave the Iqamah, and you (peace and blessings of Allah be upon him) offered Asr prayer as you (peace and blessings of Allah be upon him) used to offer before. Then Hazrat Bilal gave the Iqamah, so you (peace and blessings of Allah be upon him) offered Maghrib as you (peace and blessings of Allah be upon him) used to offer Maghrib before. Then Hazrat Bilal gave the Iqamah for Isha, so you (peace and blessings of Allah be upon him) offered Isha prayer as you (peace and blessings of Allah be upon him) used to offer Isha before. And this incident took place before the revelation of {So if you fear (any danger), (pray) on foot or riding}. And the saying of (Imam) Abu Hanifa has been mentioned that: When a person misses several prayers, neither Adhan will be said for any of them, nor will Iqamah be said.

حضرت عبد الرحمن بن ابو سعید خدری اپنے والد سے روایت کرتے ہیں کہ ہمیں خندق کے دن ظہر، عصر ، مغرب اور عشاء سے روکے رکھا گیا (یعنی مشرکین نے روک رکھا) یہاں تک کہ ہماری اس بارے میں کفایت کردی گئی اور اس بارے میں ارشاد خداوندی ہے۔ { وَکَفَی اللَّہُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ وَکَانَ اللَّہُ قَوِیًّا عَزِیزًا } پس رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کھڑے ہوئے اور آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے حضرت بلال کو حکم دیا تو انھوں نے اقامت کہی پس آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ظہر ادا کی جس طرح آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) اس سے پہلے ظہر پڑھا کرتے تھے۔ پھر حضرت بلال نے اقامت کہی اور آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے عصر کی نماز پڑھی جس طرح آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) اس سے پہلے پڑھا کرتے تھے۔ پھر حضرت بلال نے اقامت کہی تو آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے مغرب ادا کی جس طرح آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) اس سے پہلے مغرب پڑھتے تھے۔ پھر حضرت بلال نے عشاء کے لیے اقامت کہی تو آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے عشاء کی نماز پڑھی جس طرح کہ آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) اس سے پہلے عشاء پڑھا کرتے تھے۔ اور یہ واقعہ { فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجَالاً ، أَوْ رُکْبَانًا } کے اترنے سے پہلے کا ہے۔ اور (امام) ابوحنیفہ کا قول یہ ذکر کیا گیا ہے کہ : جب آدمی کی کئی نمازیں فوت ہوجائیں تو ان میں سے کسی کے لیے اذان کہی جائے گی اور نہ اقامت کہی جائے گی۔

Hazrat Abdur Rahman bin Abu Saeed Khudri apne walid se riwayat karte hain ki humein Khandaq ke din Zuhr, Asr, Maghrib aur Isha se roke rakha gaya (yani mushrikeen ne rok rakha) yahan tak ki hamari is baare mein kafaayat kardi gayi aur is baare mein irshad khudawandi hai. { وَکَفَی اللَّہُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ وَکَانَ اللَّہُ قَوِیًّا عَزِیزًا } Pas Rasool Allah (Sallallahu Alaihi Wasallam) khade hue aur aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne Hazrat Bilal ko hukm diya to unhon ne iqamat kahi pas aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne Zuhr ada ki jis tarah aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) is se pehle Zuhr parha karte the. Phir Hazrat Bilal ne iqamat kahi aur aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne Asr ki namaz parhi jis tarah aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) is se pehle parha karte the. Phir Hazrat Bilal ne iqamat kahi to aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne Maghrib ada ki jis tarah aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) is se pehle Maghrib parhte the. Phir Hazrat Bilal ne Isha ke liye iqamat kahi to aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne Isha ki namaz parhi jis tarah ki aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) is se pehle Isha parha karte the. Aur yeh waqea { فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجَالاً ، أَوْ رُکْبَانًا } ke utarne se pehle ka hai. Aur (Imam) Abu Hanifa ka qaul yeh zikr kiya gaya hai ki : Jab aadmi ki kai namazain foot hojain to in mein se kisi ke liye azan kahi jayegi aur na iqamat kahi jayegi.

يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ ، أَخْبَرَنَا ابْنُ أَبِي ذِئْبٍ ، عَنِ الْمَقْبُرِيِّ ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ : " حُبِسْنَا يَوْمَ الْخَنْدَقِ عَنِ الظُّهْرِ ، وَالْعَصْرِ ، وَالْمَغْرِبِ ، وَالْعِشَاءِ ، حَتَّى كُفِينَا ذَلِكَ ، وَذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ ﵎ : ﴿ وَكَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ وَكَانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزًا ﴾ [ الأحزاب : ٢٥ ] فَقَامَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ فَأَمَرَ بِلَالًا فَأَقَامَ فَصَلَّى الظُّهْرَ كَمَا كَانَ يُصَلِّيهَا قَبْلَ ذَلِكَ ، ثُمَّ أَقَامَ الْعَصْرَ ، فَصَلَّى الْعَصْرَ كَمَا كَانَ يُصَلِّيهَا قَبْلَ ذَلِكَ ; ثُمَّ أَقَامَ الْمَغْرِبَ فَصَلَّاهَا كَمَا كَانَ يُصَلِّيهَا قَبْلَ ذَلِكَ ، ثُمَّ أَقَامَ الْعِشَاءَ فَصَلَّاهَا كَمَا كَانَ يُصَلِّيهَا قَبْلَ ذَلِكَ ، وَذَلِكَ قَبْلَ أَنْ يَنْزِلَ ﴿ فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجَالًا أَوْ رُكْبَانًا ﴾ [ البقرة : ٢٣٩ ] " وَذُكِرَ أَنَّ أَبَا حَنِيفَةَ قَالَ : إِذَا فَاتَتْهُ الصَّلَوَاتُ لَمْ يُؤَذِّنْ فِي شَيْءٍ مِنْهَا وَلَمْ يُقِمْ