44.
Book of Military Campaigns
٤٤-
كِتَابُ الْمَغَازِي


The Battle of Badr First

‌غَزْوَةُ بَدْرٍ الْأُولَى

Musannaf Ibn Abi Shaybah 36651

It is narrated on the authority of Hazrat Saad bin Abi Waqas that when the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) arrived in Medina, the tribe of Banu Jahina came to him (peace and blessings of Allah be upon him) and said: Since you have settled among us, make a treaty with us so that we may be safe from you and you may be safe from us. You (peace and blessings of Allah be upon him) made a treaty with them. And they did not accept Islam. Then the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) sent us in the month of Rajab in the form of an army. Even though we were not even a hundred in number. So that we may attack the tribe of Banu Kinana, which was located near the tribe of Jahina. The narrator says: We attacked Banu Kinana and they were large in number. So we took refuge in the tribe of Jahina, but they refused us refuge and said: Why did you fight in the Haram city? We said: We fought with those people who expelled us from the Haram city (Makkah) to the Haram city. Some of us asked others: What is your opinion? They replied: We go to the Prophet of Allah and tell him this. And a group said: No! Rather, we stay here. And I, along with a few people, said: No, but we should go to this caravan of Quraysh and attack it. So we set out towards the caravan. At that time, the principle of Fai was that whoever takes anything, it belongs to him. So we moved towards the caravan. And our (remaining) companions went to the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and they told you (peace and blessings of Allah be upon him) the whole story. So you (peace and blessings of Allah be upon him) stood up in anger, and redness appeared on your (peace and blessings of Allah be upon him) blessed face and complexion. You (peace and blessings of Allah be upon him) said: You went together from me and you have returned separately? Grouping has destroyed the people before you. I will surely send a man over you as an Amir who is not better (even) than you. And he is the most patient among you in hunger and thirst. Then you (peace and blessings of Allah be upon him) appointed Abdullah bin Jahsh as our Amir. He was the first Amir in Islam.

حضرت سعد بن ابو وقاص سے روایت ہے کہ جب رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) مدینہ میں تشریف لائے تو (آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے پاس) قبیلہ جہینہ والے آئے اور کہا۔ چونکہ آپ ہمارے درمیان فروکش ہوچکے ہیں پس آپ ہمارے ساتھ معاہدہ کرلیں تاکہ ہم آپ کی طرف سے مامون رہیں۔ اور آپ ہماری طرف سے مامون رہیں۔ آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ان سے معاہدہ کرلیا۔ اور ان لوگوں نے اسلام قبول نہیں کیا۔ پھر رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ہمیں ماہ رجب میں ایک لشکر کی شکل میں بھیجا۔ حالانکہ ہم لوگ سو کی تعداد میں بھی نہیں تھے۔ تاکہ ہم جہینہ قبیلہ کے پہلو میں موجود قبیلہ کنانہ پر حملہ کریں۔ راوی کہتے ہیں۔ ہم نے بنو کنانہ پر حملہ کیا تو وہ لوگ کثیر تعداد میں تھے۔ پس ہم نے جہینہ قبیلہ میں (آ کر) پناہ لی تو انھوں نے ہمیں پناہ سے روک دیا اور کہا۔ تم لوگوں نے شہر حرام میں کیوں لڑائی کی ہے ؟ ہم نے کہا : ہم نے انھیں لوگوں سے لڑائی کی ہے جنہوں نے ہمیں بلد حرام (مکہ) سے شہر حرام میں نکالا تھا۔ ہم میں سے بعض لوگوں نے بعض سے پوچھا۔ تمہاری کیا رائے ہے ؟ انھوں نے جواب دیا۔ ہم اللہ کے پیغمبر کے پاس جاتے ہیں اور جا کر انھیں یہ بات بتاتے ہیں۔ اور ایک گروہ نے کہا : نہیں ! بلکہ ہم یہیں قیام کرتے ہیں۔ اور میں نے چند لوگوں کی معیت میں یہ بات کہی کہ نہیں بلکہ قریش کے اس قافلہ کے پاس چلتے ہیں اور اس پر حملہ کرتے ہیں۔ پس ہم قافلہ کی طرف چل پڑے۔ اس وقت فئی یہ تھا کہ جو کوئی جس چیز کو لے لے تو وہ اسی کی ہے۔ پس ہم قافلہ کی طرف چل دیئے۔ اور ہمارے (بقیہ) ساتھی نبی کریم (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کی طرف چلے گئے اور انھوں نے آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کو ساری بات بتائی۔ تو آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) غصہ کی حالت میں کھڑے ہوگئے اور آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے چہرہ مبارک اور رنگ مبارک میں سرخی ظاہر ہونے لگی۔ آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے فرمایا : تم لوگ میرے پاس سے اکٹھے گئے تھے اور تم متفرق طور پر واپس لوٹے ہو ؟ تم سے پہلے لوگوں کو گروہ بندی نے ہی ہلاک کیا ہے۔ میں تم پر ضرور بالضرور ایسے شخص کو امیر بنا کر بھیجوں گا جو تم میں سے (زیادہ) بہتر (بھی) نہیں۔ اور بھوک پیاس میں تم سب سے زیادہ صبر کرنے والا ہے۔ پھر آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ہم پر عبداللہ بن جحش کو امیر بنا کر بھیجا۔ یہ صاحب اسلام میں پہلے امیر بنے۔

Hazrat Saad bin Abu Waqas se riwayat hai ki jab Rasool Allah (Sallallahu Alaihi Wasallam) Madinah mein tashreef laaye to (Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ke pass) qabeela Jaheena wale aaye aur kaha. Chूnki aap hamare darmiyaan farokash ho chukay hain pas aap hamare sath muaheda kar len taake hum aap ki taraf se mamun rahen. Aur aap hamari taraf se mamun rahen. Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne un se muaheda kar liya. Aur un logon ne Islam qubool nahin kiya. Phir Rasool Allah (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne hamen mah Rajab mein ek lashkar ki shakal mein bheja. Halaanki hum log so ki tadad mein bhi nahin the. Taake hum Jaheena qabeele ke pehlu mein mojood qabeela Kinana par hamla karen. Ravi kehte hain. Hum ne Banu Kinana par hamla kiya to wo log kaseer tadad mein the. Pas hum ne Jaheena qabeele mein (aa kar) panah li to unhon ne hamen panah se rok diya aur kaha. Tum logon ne shehar haram mein kyun laraai ki hai ? Hum ne kaha : Hum ne unhin logon se laraai ki hai jinhon ne hamen balad haram (Makkah) se shehar haram mein nikala tha. Hum mein se baaz logon ne baaz se poocha. Tumhari kya rai hai ? Unhon ne jawab diya. Hum Allah ke paighambar ke pass jate hain aur ja kar unhen yeh baat batate hain. Aur ek giroh ne kaha : Nahin ! Balki hum yahin qayam karte hain. Aur maine chand logon ki maiyyat mein yeh baat kahi ki nahin balki Quraish ke us qafile ke pass chalte hain aur us par hamla karte hain. Pas hum qafile ki taraf chal paray. Us waqt fai yeh tha ki jo koi jis cheez ko le le to wo usi ki hai. Pas hum qafile ki taraf chal diye. Aur hamare (baqiya) sathi Nabi Kareem (Sallallahu Alaihi Wasallam) ki taraf chale gaye aur unhon ne Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ko sari baat batai. To Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) gussa ki halat mein kharay ho gaye aur Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ke chehra mubarak aur rang mubarak mein surkhi zahir hone lagi. Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne farmaya : Tum log mere pass se akathe gaye the aur tum mutarifa tor par wapas lote ho ? Tum se pehle logon ko giroh bandi ne hi halaak kiya hai. Main tum par zarur bal zarur aise shaks ko ameer bana kar bhejoon ga jo tum mein se (zyada) behtar (bhi) nahin. Aur bhook pyaas mein tum sab se zyada sabar karne wala hai. Phir Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne hum par Abdullah bin Jahsh ko ameer bana kar bheja. Yeh sahib Islam mein pehle ameer banay.

أَبُو بَكْرٍ قَالَ : حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ ، عَنْ مُجَالِدٍ ، عَنْ زِيَادِ بْنِ عِلَاقَةَ ، عَنْ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ ، قَالَ : " لَمَّا قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ الْمَدِينَةَ جَاءَتْ جُهَيْنَةُ فَقَالَتْ : إِنَّكَ قَدْ نَزَلْتَ بَيْنَ أَظْهُرِنَا فَأَوْثِقْ لَنَا حَتَّى نَأْمَنَكَ وَتَأْمَنَنَا ، فَأَوْثَقَ لَهُمْ وَلَمْ يُسْلِمُوا ، فَبَعَثَنَا رَسُولُ اللَّهِ ﷺ فِي رَجَبٍ وَلَا نَكُونُ مِائَةً ، وَأَمَرَنَا أَنْ نُغِيرَ عَلَى حَيٍّ مِنْ كِنَانَةَ إِلَى جَنْبِ جُهَيْنَةَ ، قَالَ : " فَأَغَرْنَا عَلَيْهِمْ وَكَانُوا كَثِيرًا ، فَلَجَأْنَا إِلَى جُهَيْنَةَ فَمَنَعُونَا وَقَالُوا : لِمَ تُقَاتِلُونَ فِي الشَّهْرِ الْحَرَامِ "؟ فَقُلْنَا : إِنَّمَا نُقَاتِلُ مَنْ أَخْرَجَنَا مِنَ الْبَلَدِ الْحَرَامِ فِي الشَّهْرِ الْحَرَامِ ، فَقَالَ بَعْضُنَا لِبَعْضٍ : مَا تَرَوْنَ ؟ فَقَالُوا : نَأْتِي رَسُولَ اللَّهِ ﷺ فَنُخْبِرُهُ ، وَقَالَ قَوْمٌ : لَا ، بَلْ نُقِيمُ هَاهُنَا ، وَقُلْتُ أَنَا فِي أُنَاسٍ مَعِي : لَا ، بَلْ نَأْتِي عِيرَ قُرَيْشٍ هَذِهِ فَنُصِيبُهَا ، فَانْطَلَقْنَا إِلَى الْعِيرِ وَكَانَ الْفَيْءُ إِذْ ذَاكَ مَنْ أَخَذَ شَيْئًا فَهُوَ لَهُ ، فَانْطَلَقْنَا إِلَى الْعِيرِ ، وَانْطَلَقَ أَصْحَابُنَا إِلَى النَّبِيِّ ﵊ فَأَخْبَرُوهُ الْخَبَرَ ، فَقَامَ غَضْبَانَ مُحْمَرًّا لَوْنُهُ وَوَجْهُهُ ، فَقَالَ : ذَهَبْتُمْ مِنْ عِنْدِي جَمِيعًا وَجِئْتُمْ مُتَفَرِّقِينَ ، إِنَّمَا أَهْلَكَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمُ الْفُرْقَةُ ، لَأَبْعَثَنَّ عَلَيْكُمْ رَجُلًا لَيْسَ بِخَيْرِكُمْ ، أَصْبَرُكُمْ عَلَى الْجُوعِ وَالْعَطَشِ « فَبَعَثَ عَلَيْنَا عَبْدَ اللَّهِ بْنَ جَحْشٍ الْأَسَدِيَّ فَكَانَ أَوَّلَ أَمِيرٍ فِي الْإِسْلَامِ »