7.
Book of Voluntary Prayers, Imamate, and Various Chapters
٧-
كِتَابُ صَلَاةِ التَّطَوُّعِ وَالْإِمَامَةِ وَأَبْوَابٌ مُتَفَرِّقَةٌ
Who permitted the two rak'ahs after Asr
مَنْ رَخَّصَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ بَعْدَ الْعَصْرِ
Musannaf Ibn Abi Shaybah 7346
Hazrat Abdullah bin Harith narrates that I went to Hazrat Muawiyah with Hazrat Ibn Abbas. Hazrat Muawiyah made them sit on the throne and asked them about the two rak'ahs that people offer after Asr, what is the reality of these? We have neither seen the Messenger of Allah (ﷺ) offering this prayer nor have we been commanded to do so. Hazrat Ibn Abbas said that Hazrat Ibn Zubair commands people to offer this prayer. Hazrat Muawiyah summoned Hazrat Ibn Zubair and asked him about it, he said that Hazrat Aisha had told me about it. Hazrat Muawiyah sent a message to Hazrat Aisha, she said that Umm Salamah had told me about it. Hazrat Muawiyah sent a man to Hazrat Umm Salamah, and I also went with him. He asked Hazrat Umm Salamah, she said, "May Allah have mercy on Hazrat Aisha, how did she understand it like this? I had told her that the Messenger of Allah (ﷺ) had forbidden these two rak'ahs." The real thing is that once the Prophet (ﷺ) was in my house and he performed ablution for Zuhr. He had sent a man to collect Zakat, he came back and many Muhajireen gathered around him. He knocked on the door, you came out and offered the Zuhr prayer. Then you sat down and started distributing this wealth among the people until the time of Asr prayer came. When you were free, Hazrat Bilal saw you and pronounced the Iqamah of Asr and you offered the prayer. Then you came to my room and offered two rak'ahs. When you finished the prayer, I asked, "What are these two rak'ahs that you have just offered? I have never seen you offering this prayer before." You said, "The busyness of the Zakat collector kept me from offering the two rak'ahs after Zuhr, I have offered them now." Hazrat Ibn Zubair said, "When the Messenger of Allah (ﷺ) has offered them, I will definitely offer them."
حضرت عبداللہ بن حارث فرماتے ہیں کہ میں حضرت ابن عباس کے ساتھ حضرت معاویہ کی خدمت میں حاضر ہوا۔ حضرت معاویہ نے ان کو تخت پر بٹھایا، پھر ان سے فرمایا کہ یہ دو رکعتیں جو لوگ عصر کے بعد پڑھتے ہیں، ان کی کیا حقیقت ہے، ہم نے تو رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کو یہ نماز پڑھتے نہیں دیکھا اور نہ ہی اس کا حکم دیا ہے ؟ حضرت ابن عباس نے فرمایا کہ حضرت ابن زبیر لوگوں کو اس نماز کا حکم دیتے ہیں۔ حضرت معاویہ نے حضرت ابن زبیر کو بلا کر اس بارے میں پوچھا تو انھوں نے فرمایا کہ مجھے حضرت عائشہ نے اس کے بارے میں بتایا ہے۔ حضرت معاویہ نے حضرت عائشہ کے پاس پیغام بھجوایا تو انھوں نے فرمایا کہ مجھے ام سلمہ نے اس بارے میں بتایا ہے۔ حضرت معاویہ نے حضرت ام سلمہ کے پاس آدمی بھیجا تو میں بھی ان کے ساتھ گیا۔ اس نے حضرت ام سلمہ سے سوال کیا تو حضرت ام سلمہ نے فرمایا کہ اللہ تعالیٰ حضرت عائشہ پر رحم فرمائے، انھوں نے یہ مراد کیسے لے لی ؟ میں نے انھیں بتایا تھا کہ رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ان دو رکعتوں سے منع فرمایا ہے۔ اصل بات یہ ہے کہ ایک مرتبہ نبی (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) میرے گھر میں تھے اور آپ نے ظہر کے لیے وضو فرمایا۔ آپ نے ایک آدمی کو زکوۃ جمع کرنے کے لیے بھیجا ہوا تھا وہ واپس آیا اور اس کے پاس بہت سے مہاجرین جمع ہوگئے۔ اس نے دروازہ کھٹکھٹایا، آپ باہر تشریف لے گئے اور ظہر کی نماز ادا فرمائی۔ پھر بیٹھ کر اس مال کو لوگوں میں تقسیم فرمانے لگے یہاں تک کہ عصر کی نماز کا وقت ہوگیا۔ جب آپ فارغ ہوئے تو حضرت بلال نے آپ کو دیکھ کر عصر کی اقامت کہی اور آپ نے نماز پڑھائی۔ پھر آپ میرے حجرے میں تشریف لائے اور دو رکعتیں ادا فرمائیں۔ جب آپ نماز پڑھ چکے تو میں نے عرض کیا کہ یہ دو رکعتیں جو آپ نے ابھی ادا کی ہں م یہ کون سی ہیں ؟ میں نے تو پہلے آپ کو یہ نماز ادا کرتے نہیں دیکھا۔ آپ نے فرمایا کہ زکوۃ وصول کرنے والے کی مشغولیت نے مجھے ظہر کے بعد کی دو رکعتیں ادا کرنے سے روکے رکھا، میں نے انھیں اب ادا کیا ہے۔ حضرت ابن زبیر نے فرمایا کہ جب رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے انھیں ادا کیا ہے تو میں انھیں ضرور پڑھوں گا۔
Hazrat Abdullah bin Haris farmate hain keh mein Hazrat Ibn Abbas ke sath Hazrat Muawiya ki khidmat mein hazir hua. Hazrat Muawiya ne un ko takht per bithaya, phir un se farmaya keh yeh do rakaten jo log Asr ke baad parhte hain, un ki kya haqeeqat hai, hum ne to Rasul Allah (Sallallahu Alaihi Wasallam) ko yeh namaz parhte nahi dekha aur na hi is ka hukm diya hai? Hazrat Ibn Abbas ne farmaya keh Hazrat Ibn Zubair logon ko is namaz ka hukm dete hain. Hazrat Muawiya ne Hazrat Ibn Zubair ko bula kar is bare mein poocha to unhon ne farmaya keh mujhe Hazrat Ayesha ne is ke bare mein bataya. Hazrat Muawiya ne Hazrat Ayesha ke paas paigham bhujwaya to unhon ne farmaya keh mujhe Umme Salma ne is bare mein bataya hai. Hazrat Muawiya ne Hazrat Umme Salma ke paas aadmi bheja to mein bhi un ke sath gaya. Is ne Hazrat Umme Salma se sawal kiya to Hazrat Umme Salma ne farmaya keh Allah Ta'ala Hazrat Ayesha per reham farmaye, unhon ne yeh muraad kaise le li? Mein ne unhen bataya tha keh Rasul Allah (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne in do rakaton se mana farmaya hai. Asal baat yeh hai keh ek martaba Nabi (Sallallahu Alaihi Wasallam) mere ghar mein the aur aap ne Zuhr ke liye wuzu farmaya. Aap ne ek aadmi ko zakat jama karne ke liye bheja hua tha woh wapas aaya aur us ke paas bahut se muhajireen jama hogaye. Is ne darwaza khatkhataya, aap bahar tashreef le gaye aur Zuhr ki namaz ada farmaayi. Phir baith kar is maal ko logon mein taqseem farmane lage yahan tak Asr ki namaz ka waqt hogaya. Jab aap farigh huye to Hazrat Bilal ne aap ko dekh kar Asr ki aqamat kahi aur aap ne namaz parhai. Phir aap mere hujre mein tashreef laye aur do rakaten ada farmayeen. Jab aap namaz parh chuke to mein ne arz kiya keh yeh do rakaten jo aap ne abhi ada ki hain yeh koun si hain? Mein ne to pehle aap ko yeh namaz ada karte nahi dekha. Aap ne farmaya keh zakat wasool karne wale ki mashghooliyat ne mujhe Zuhr ke baad ki do rakaten ada karne se roke rakha, mein ne unhen ab ada kiya hai. Hazrat Ibn Zubair ne farmaya keh jab Rasul Allah (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne unhen ada kiya hai to mein unhen zaroor parhoon ga.
حَدَّثَنَا ابْنُ إِدْرِيسَ ، عَنْ يَزِيدَ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَارِثِ قَالَ : دَخَلْتُ مَعَ ابْنِ عَبَّاسٍ عَلَى مُعَاوِيَةَ فَأَجْلَسَهُ مُعَاوِيَةُ عَلَى السَّرِيرِ ، ثُمَّ قَالَ لَهُ : مَا رَكْعَتَانِ يُصَلِّيهِمَا النَّاسُ بَعْدَ الْعَصْرِ لَمْ نَرَ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ صَلَّاهُمَا ، وَلَا أَمَرَ بِهِمَا ، قَالَ : ذَلِكَ مَا يُفْتِي بِهِ النَّاسَ ابْنُ الزُّبَيْرِ ، فَأَرْسَلَ إِلَى ابْنِ الزُّبَيْرِ فَسَأَلَهُ فَقَالَ : أَخْبَرَتْنِي ذَلِكَ عَائِشَةُ ، فَأَرْسَلَ إِلَى عَائِشَةَ فَقَالَتْ : أَخْبَرَتْنِي ذَلِكَ أُمُّ سَلَمَةَ ، فَأَرْسَلَ إِلَى أُمِّ سَلَمَةَ فَانْطَلَقَتْ مَعَ الرَّسُولِ فَسَأَلَ أُمَّ سَلَمَةَ فَقَالَتْ : يَرْحَمُهَا اللَّهُ مَا أَرَادَتْ إِلَى هَذَا ، فَقَدْ أَخْبَرْتُهَا : أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ نَهَى عَنْهُمَا ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ بَيْنَمَا هُوَ فِي بَيْتِي يَتَوَضَّأُ الظُّهْرَ وَكَانَ قَدْ بَعَثَ سَاعِيًا وَكَثُرَ عِنْدَهُ الْمُهَاجِرُونَ ، وَكَانَ قَدْ أَهَمَّهُ شَأْنُهُمْ ، إِذْ ضَرَبَ الْبَابَ فَخَرَجَ إِلَيْهِ فَصَلَّى الظُّهْرَ ، ثُمَّ جَلَسَ يُقِيمُ مَا جَاءَ بِهِ فَلَمْ يَزَلْ كَذَلِكَ حَتَّى صَلَّى الْعَصْرَ ، فَلَمَّا فَرَغَ رَأَى بِلَالًا فَأَقَامَ الصَّلَاةَ فَصَلَّى الْعَصْرَ ، دَخَلَ مَنْزِلِي فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ ، فَلَمَّا فَرَغَ قُلْتُ : مَا الرَّكْعَتَانِ رَأَيْتُكَ تُصَلِّيهِمَا بَعْدَ الْعَصْرِ لَمْ أَرَكَ تُصَلِّيهِمَا ؟ فَقَالَ : « شَغَلَنِي أَمْرُ السَّاعِي لَمْ أَكُنْ صَلَّيْتُهُمَا بَعْدَ الظُّهْرِ فَصَلَّيْتُهَمَا » فَقَالَ ابْنُ الزُّبَيْرِ : « قَدْ صَلَّاهُمَا رَسُولُ اللَّهِ ﷺ فَأَنَا أُصَلِّيهِمَا »