9.
Book of Zakat
٩-
كِتَابُ الزَّكَاةِ
What has been mentioned about encouraging charity and its importance
مَا جَاءَ فِي الْحَثِّ عَلَى الصَّدَقَةِ وَأَمْرُهَا
Musannaf Ibn Abi Shaybah 9803
Hazrat Jarir narrates from his father that he said, "Once, we were present in the gathering of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) in the morning when a group of people came to you who were poor, wearing white and black clothes, with swords and turbans on them, most of them belonged to the tribe of Muzar, rather I would say all of them belonged to the tribe of Muzar. Seeing their state of poverty, the color of the Prophet's (peace and blessings of Allah be upon him) face began to change. You (peace and blessings of Allah be upon him) got up and entered the mosque and ordered Hazrat Bilal to give the call to prayer, then led the people in prayer, and then recited this verse: 'O people! Fear your Lord, Who created you from a single soul.' Then he recited till the end of the verse, and recited: "And fear Allah and let every soul look to what it has put forth for tomorrow." (And commanded that) 'O people! Give charity from your dinars, from your dirhams, from your clothes, from your wheat and from your dates, even if it is a piece of date.' At this, an Ansari man brought a bag and his palm was unable to lift it, rather I would say that his hands became helpless, then the rest of the people also followed him until two heaps of clothes and food and drink were piled up in front of the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). The narrator says that seeing this, the Prophet's (peace and blessings of Allah be upon him) face began to shine like gold. You (peace and blessings of Allah be upon him) said: 'Whoever initiates a good and righteous way in Islam, and then people act upon it, he will get its reward along with the reward of those people, and there will be no decrease in their reward, and whoever initiates a bad way in Islam and then people act upon it, then he will have the sin of it along with the sin of those people who act upon it later, without any decrease in the sins of those people.'"
حضرت جریر اپنے والد سے روایت کرتے ہیں، وہ فرماتے ہیں کہ ایک مرتبہ ہم نبی کریم (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کی مجلس میں صبح کے وقت حاضر تھے کہ آپ کی خدمت میں ایک قوم حاضر ہوئی جو تنگ دست تھے سفید اور کالے لباس میں ملبوس تھے، ان پر تلواریں تھیں اور عمامے تھے، اکثر کا تعلق قبیلہ مضر سے تھا بلکہ میں تو کہوں گا سب کا تعلق قبیلہ مضر سے تھا، ان کی تنگ دستی کی حالت کو دیکھ کر حضور (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے چہرہ انور کا رنگ متغیر ہونا شروع ہوگیا۔ آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) اٹھے اور مسجد میں داخل ہوئے اور حضرت بلال کو اذان دینے کا حکم دیا، اس کے بعد لوگوں کو نماز پڑھائی، اور پھر یہ آیت تلاوت فرمائی۔ ” اے لوگو ! ڈرو اس رب سے جس نے تم کو ایک نفس سے پیدا کیا “ پھر آیت کے آخر تک تلاوت فرمائی، اور اتَّقُوا اللّٰہَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَد۔ کی تلاوت فرمائی۔ (اور حکم دیا کہ) لوگو ! صدقہ کرو دینار میں سے، درھم میں سے، کپڑوں میں سے، گندم میں سے اور کھجور میں سے یہاں تک کہ اگرچہ وہ کھجور کا ایک ٹکڑا ہی کیوں نہ ہو۔ اتنے میں ایک انصاری شخص تھیلی اٹھا کر آیا اور اس کی ہتھیلی اس کے اٹھانے سے عاجز آرہی تھی بلکہ میں تو کہوں گا کہ اس کے ہاتھ عاجز آگئے تھے، پھر باقی لوگوں نے بھی اس کی پیروی کی یہاں تک کہ آنحضرت (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے سامنے کپڑے اور کھانے پینے کی اشیاء کے دو ڈھیر لگ لئے۔ راوی کہتے ہیں کہ اس کو دیکھ کر حضور (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کا چہرہ انور سونے کی طرح چمکنے لگا۔ آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے فرمایا : ” جو شخص اسلام میں کوئی اچھا اور نیک طریقہ جاری کرے گا، اور بعد میں لوگ اس پر عمل کریں تو اس کو اپنے اجر کے ساتھ ساتھ ان لوگوں کا اجر بھی ملے گا اور ان کے اجر میں بھی کمی نہیں کی جائے گی، اور جو شخص اسلام میں کوئی برا طریقہ جاری کرے اور بعد میں لوگ اس پر عمل کریں تو اس پر اپنے گناہ کے علاوہ ان لوگوں کا گناہ بھی ہوگا جو بعد میں اس پر عمل کریں گے ان لوگوں کے گناہوں میں کمی کئے بغیر “ ، ،
Hazrat Jarir apne walid se riwayat karte hain, woh farmate hain ki ek martaba hum Nabi Kareem (Sallallahu Alaihi Wasallam) ki majlis mein subah ke waqt hazir thay ki aap ki khidmat mein ek qaum hazir hui jo tang dust thay sufaid aur kale libas mein malboos thay, un par talwarein thin aur amame thay, aksar ka ta'aluq qabila Muz'r se tha balki main toh kahunga sab ka ta'aluq qabila Muz'r se tha, un ki tang dasti ki halat ko dekh kar Huzoor (Sallallahu Alaihi Wasallam) ke chehra anwar ka rang mutagaiyyer hona shuru hogaya. Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) uthe aur masjid mein dakhil huye aur Hazrat Bilal ko azan dene ka hukum diya, iske baad logon ko namaz parhayi, aur phir yeh ayat tilawat farmayi. “Aye logo! Daro us Rab se jisne tum ko ek nafs se paida kiya“ phir ayat ke akhir tak tilawat farmayi, aur Ittaqullaha Wa Ltan zur Nafsun Ma Qaddamat Lighad ki tilawat farmayi. (Aur hukum diya ki) Logo! Sadqa karo dinar mein se, dirham mein se, kapron mein se, gehun mein se aur khajoor mein se yahan tak ki agarcha woh khajoor ka ek tukda hi kyun na ho. Itne mein ek ansari shakhs thaili utha kar aaya aur uski hatheli uske uthane se aajiz aarhi thi balki main toh kahunga ki uske hath aajiz aa gaye thay, phir baqi logon ne bhi uski pairavi ki yahan tak ki Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ke samne kapde aur khane peene ki ashiya ke do dher lag gaye. Ravi kehte hain ki isko dekh kar Huzoor (Sallallahu Alaihi Wasallam) ka chehra anwar sone ki tarah chamakne laga. Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne farmaya: “Jo shakhs Islam mein koi achcha aur nek tariqa jari karega, aur baad mein log us par amal karen toh usko apne ajr ke saath saath un logon ka ajr bhi milega aur unke ajr mein bhi kami nahin ki jayegi, aur jo shakhs Islam mein koi bura tariqa jari kare aur baad mein log us par amal karen toh us par apne gunah ke alawa un logon ka gunah bhi hoga jo baad mein us par amal karenge un logon ke gunahon mein kami kiye baghair“.
حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ ، عَنْ شُعْبَةَ ، قَالَ : حَدَّثَنِي عَوْنُ بْنُ أَبِي جُحَيْفَةَ ، قَالَ : سَمِعْتُ الْمُنْذِرَ بْنَ جَرِيرٍ يَذْكُرُ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ : كُنَّا عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ صَدْرَ النَّهَارِ ، قَالَ : فَجَاءَهُ قَوْمٌ حُفَاةٌ مُجْتَابِي النِّمَارِ عَلَيْهِمِ السُّيُوفُ ، وَالْعَمَائِمُ ، عَامَّتُهُمْ مِنْ مُضَرَ بَلْ كُلُّهُمْ مِنْ مُضَرَ ، قَالَ فَرَأَيْتُ وَجْهَ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ يَتَغَيَّرُ تَغَيُّرًا لِمَا رَأَى بِهِمْ مِنَ الْفَاقَةِ ، قَالَ : ثُمَّ قَامَ فَدَخَلَ الْمَسْجِدَ ، ثُمَّ أَمَرَ بِلَالًا فَأَذَّنَ ، ثُمَّ أَقَامَ فَصَلَّى ، ثُمَّ قَالَ : ﴿ يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ ﴾ [ النساء : ١ ]، ثُمَّ قَرَأَ إِلَى آخِرِ الْآيَةِ : ﴿ وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ ﴾ [ النساء : ١ ]، ﴿ اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ ﴾ [ الحشر : ١٨ ]، تَصَدَّقَ امْرُؤٌ مِنْ دِينَارِهِ ، وَمِنْ دِرْهَمِهِ ، وَمِنْ ثَوْبِهِ ، وَمِنْ صَاعِ بُرِّهِ ، يَعْنِي الْحِنْطَةَ ، وَمِنْ صَاعِ تَمْرِهِ ، حَتَّى قَالَ : « اتَّقُوا النَّارَ وَلَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ » حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ:: فَجَاءَ رَجُلٌ مِنَ الْأَنْصَارِ بِصُرَّةٍ قَدْ كَادَتْ كَفُّهُ تَعْجَزُ عَنْهَا بَلْ قَدْ عَجَزَتْ، قَالَ: ثُمَّ تَتَابَعَ النَّاسُ حَتَّى رَأَيْتُ كَوْمَيْنِ مِنْ طَعَامٍ وَثِيَابٍ، قَالَ: فَرَأَيْتُ وَجْهَ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ يَتَهَلَّلُ كَأَنَّهُ مُذْهَبَةٌ، فَقَالَ: «مَنْ سَنَّ فِي الْإِسْلَامِ سُنَّةً حَسَنَةً، أَوْ صَالِحَةً فَاسْتُنَّ بِهَا بَعْدَهُ كَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَأَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا بَعْدَهُ لَا يَنْتَقِصُ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْئًا، وَمَنْ سَنَّ فِي الْإِسْلَامِ سُنَّةً سَيِّئَةً فَاسْتُنَّ بِهَا بَعْدَهُ كَانَ عَلَيْهِ وِزْرُهَا وَوِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا بَعْدَهُ، لَا يَنْتَقِصُ مِنْ أَوْزَارِهِمْ شَيْئًا»