13.
The Book on Divorce and Li'an
١٣-
كتاب الطلاق واللعان عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


1
Chapter: What has been related about the Sunnah divorce

١
باب مَا جَاءَ فِي طَلاَقِ السُّنَّةِ ‏

Jami` at-Tirmidhi 1175

Yunus bin Jubair narrated that he asked Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) about a man who divorced his wife while she was menstruating. ‘Don't you know Abdullah bin Umar (رضي الله تعالى عنه)? Indeed, he divorced his wife while she was menstruating’, so Umar (رضي الله تعالى عنه) asked the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) about that, and he ordered him to take her back. I then asked, ‘and that divorce is counted?’ He then said, ‘and that divorce is counted’, and he said, ‘what else would you think if he was helpless and foolish?’


Grade: Sahih

طلق بن علی رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ میں نے ابن عمر رضی الله عنہما سے ایک ایسے شخص کے بارے میں پوچھا جس نے اپنی بیوی کو حیض کی حالت میں طلاق دے دی ہو تو انہوں نے کہا: کیا تم عبداللہ بن عمر کو پہچانتے ہو؟ انہوں نے بھی اپنی بیوی کو حیض کی حالت میں طلاق دے دی تھی، عمر رضی الله عنہ نے نبی اکرم ﷺ سے پوچھا تو آپ نے انہیں ”حکم دیا کہ وہ اسے رجوع کر لیں“، یونس بن جبیر کہتے ہیں کہ میں نے پوچھا: کیا یہ طلاق شمار کی جائے گی؟ کہا: تو اور کیا ہو گی؟ ( یعنی کیوں نہیں شمار کی جائے گی ) ، بھلا بتاؤ اگر وہ عاجز ہو جاتا یا دیوانہ ہو جاتا تو واقع ہوتی یا نہیں؟ ۔

Talq bin Ali (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke mein ne Ibn Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a se ek aise shakhs ke bare mein poocha jis ne apni biwi ko haiz ki halat mein talaq de di ho to unhon ne kaha: kya tum Abdullah bin Umar ko pehchante ho? Unhon ne bhi apni biwi ko haiz ki halat mein talaq de di thi, Umar (رضي الله تعالى عنه) ne Nabi Akram SALLALLAHU ALAIHI WASALLAM se poocha to Aap ne unhen "hukm diya ke woh use ruju kar lein", Yunus bin Jubair kehte hain ke mein ne poocha: kya yeh talaq shumar ki jaegi? Kaha: to aur kya hogi? ( yani kyon nahi shumar ki jaegi ), bhala batao agar woh ajiz ho jata ya deewana ho jata to waqay hoti ya nahin? 1؎

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ زَيْدٍ، عَنْ أَيُّوبَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِيرِينَ، عَنْ يُونُسَ بْنِ جُبَيْرٍ، قَالَ:‏‏‏‏ سَأَلْتُ ابْنَ عُمَرَ، عَنْ رَجُلٍ طَلَّقَ امْرَأَتَهُ وَهِيَ حَائِضٌ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ هَلْ تَعْرِفُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنَّهُ طَلَّقَ امْرَأَتَهُ وَهِيَ حَائِضٌ، ‏‏‏‏‏‏فَسَأَلَ عُمَرُ، ‏‏‏‏‏‏النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ فَأَمَرَهُ أَنْ يُرَاجِعَهَا ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ قُلْتُ فَيُعْتَدُّ بِتِلْكَ التَّطْلِيقَةِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ فَمَهْ أَرَأَيْتَ إِنْ عَجَزَ وَاسْتَحْمَقَ.

Jami` at-Tirmidhi 1176

Salim narrated that his father divorced his wife during her menses, so Umar ( رضي الله تعالى عنه) asked the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) about that and he said, ‘tell him to take her back, then let him divorce her while she is pure or pregnant.’ Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Yunus bin Jubair from Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith, and so is the Hadith of Salim from Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه).’ This Hadith has been reported through other routes from Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). This is acted upon according to the people of knowledge among Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others. The Sunnah divorce is to divorce her while she is pure without having intercourse. Some of them said if he divorces her thrice (at one time) while she is pure, then it will also be according to the Sunnah. This is the view of Ash-Shafi'i and Ahmad (bin Hanbal). Some of them said that three (at one time) is not from the Sunnah, unless he divorces her once (and then once). This is the view of (Sufyan) Ath-Thawri and Ishaq. Regarding divorcing a pregnant woman, they said, “He divorces her whenever he wants to.” This is the view of Ash-Shafi'i, Ahmad and Ishaq. Some of them said that he pronounces one divorce on her during each month.


Grade: Sahih

عبداللہ بن عمر رضی الله عنہما سے روایت ہے کہ انہوں نے اپنی بیوی کو حالت حیض میں طلاق دے دی، ان کے والد عمر رضی الله عنہ نے نبی اکرم ﷺ سے مسئلہ پوچھا تو آپ نے فرمایا: ”اسے حکم دو کہ وہ اس سے رجوع کر لے، پھر طہر یا حمل کی حالت میں طلاق دے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یونس بن جبیر کی حدیث جسے وہ ابن عمر سے روایت کرتے ہیں، حسن صحیح ہے۔ اور اسی طرح سالم بن عبداللہ کی بھی جسے وہ ابن عمر رضی الله عنہما سے روایت کرتے ہیں، ۲- یہ حدیث کئی اور طرق سے بھی ابن عمر رضی الله عنہما سے مروی ہے اور وہ نبی اکرم ﷺ سے روایت کرتے ہیں، ۳- صحابہ کرام وغیرہم میں سے اہل علم کا اسی پر عمل ہے کہ طلاق سنّی یہ ہے کہ آدمی طہر کی حالت میں جماع کیے بغیر طلاق دے، ۴- بعض کہتے ہیں کہ اگر اس نے طہر کی حالت میں تین طلاقیں دیں، تو یہ بھی طلاق سنّی ہو گی۔ یہ شافعی اور احمد بن حنبل کا قول ہے، ۵- اور بعض کہتے ہیں کہ تین طلاق طلاق سنی نہیں ہو گی، سوائے اس کے کہ وہ ایک ایک طلاق الگ الگ کر کے دے۔ یہ سفیان ثوری اور اسحاق بن راہویہ کا قول ہے، ۶- اور یہ لوگ حاملہ کے طلاق کے بارے میں کہتے ہیں کہ وہ اسے جب چاہے طلاق دے سکتا ہے، یہی شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا بھی قول ہے، ۷- اور بعض کہتے ہیں: اسے بھی وہ ہر ماہ ایک طلاق دے گا۔

ʿabd-al-laah bin ʿumar radiya-Allaahu ʿanhumaa se riwayat hai ke unhon ne apni biwi ko haalat hayz mein talaaq de di, un ke wald ʿumar radiya-Allaahu ʿanhu ne nabi akram salla-Allaahu ʿalayhi wa sallam se masla poocha to aap ne farmaya: “isay hukm do ke woh is se ruju kar le, phir tuhr ya hamil ki haalat mein talaaq de”۔ Imam Tirmizi kahte hain: 1- Yunis bin Jabir ki hadees jise woh ibn ʿumar se riwayat karte hain, hasan sahih hai. Aur isi tarah Salim bin ʿabd-al-laah ki bhi jise woh ibn ʿumar radiya-Allaahu ʿanhumaa se riwayat karte hain, 2- yeh hadees kai aur taruq se bhi ibn ʿumar radiya-Allaahu ʿanhumaa se marwi hai aur woh nabi akram salla-Allaahu ʿalayhi wa sallam se riwayat karte hain, 3- sahaba kuram wa ghairam mein se ahl-e ʿilm ka isi par amal hai ke talaaq sunni yeh hai ke aadmi tuhr ki haalat mein jamaa kiye baghair talaaq de, 4- baaz kahte hain ke agar is ne tuhr ki haalat mein teen talaqain di, to yeh bhi talaaq sunni hogi. Yeh Shafiʿi aur Ahmad bin Hanbal ka qoul hai, 5- aur baaz kahte hain ke teen talaaq talaaq sunni nahin hogi, siwaye is ke ke woh ek ek talaaq alag alag kar ke de. Yeh Sufyan Thauri aur Ishaaq bin Raahaviyah ka qoul hai, 6- aur yeh log hamil ke talaaq ke bare mein kahte hain ke woh isay jab chahe talaaq de sakta hai, yehi Shafiʿi, Ahmad aur Ishaaq bin Raahaviyah ka bhi qoul hai, 7- aur baaz kahte hain: isay bhi woh har mah ek talaaq dega.

حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ مَوْلَى آلِ طَلْحَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سَالِمٍ، عَنْ أَبِيهِ، أَنَّهُ طَلَّقَ امْرَأَتَهُ فِي الْحَيْضِ، ‏‏‏‏‏‏فَسَأَلَ عُمَرُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ مُرْهُ فَلْيُرَاجِعْهَا ثُمَّ لِيُطَلِّقْهَا طَاهِرًا أَوْ حَامِلًا . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ يُونُسَ بْنِ جُبَيْرٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ وَكَذَلِكَ حَدِيثُ سَالِمٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا، ‏‏‏‏‏‏عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ طَلَاقَ السُّنَّةِ أَنْ يُطَلِّقَهَا طَاهِرًا مِنْ غَيْرِ جِمَاعٍ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ بَعْضُهُمْ:‏‏‏‏ إِنْ طَلَّقَهَا ثَلَاثًا، ‏‏‏‏‏‏وَهِيَ طَاهِرٌ فَإِنَّهُ يَكُونُ لِلسُّنَّةِ أَيْضًا، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ الشَّافِعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ بَعْضُهُمْ:‏‏‏‏ لَا تَكُونُ ثَلَاثًا لِلسُّنَّةِ، ‏‏‏‏‏‏إِلَّا أَنْ يُطَلِّقَهَا وَاحِدَةً وَاحِدَةً، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وَقَالُوا فِي طَلَاقِ الْحَامِلِ:‏‏‏‏ يُطَلِّقُهَا مَتَى شَاءَ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ الشَّافِعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ بَعْضُهُمْ:‏‏‏‏ يُطَلِّقُهَا عِنْدَ كُلِّ شَهْرٍ تَطْلِيقَةً.