41.
Chapters on Knowledge
٤١-
كتاب العلم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


14
Chapter: What Has Been Related About 'The One Who Leads To Good Is Like The One Who Does It

١٤
باب مَا جَاءَ الدَّالُّ عَلَى الْخَيْرِ كَفَاعِلِهِ

Jami` at-Tirmidhi 2670

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) narrated that a man came to the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) to get a mount, but the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) did not have anything with him to give him as a mount. So, he was led to another person to give him a mount. He came to the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) to inform him about that, and he said, 'whoever leads to good, he is like the one who does it.' Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Gharib from this route from the narrations of Anas (رضي الله تعالى عنه)from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). There is something on this topic from Abu Mas'ud Al-Badri and Buraidah (رضي الله تعالى عنهما).


Grade: Sahih

انس بن مالک رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ ایک شخص نبی اکرم ﷺ کے پاس سواری مانگنے آیا، تو آپ کے پاس اسے کوئی سواری نہ ملی جو اسے منزل مقصود تک پہنچا دیتی۔ آپ نے اسے ایک دوسرے شخص کے پاس بھیج دیا، اس نے اسے سواری فراہم کر دی۔ پھر اس نے آ کر آپ کو اس کی اطلاع دی تو آپ نے فرمایا: ”بھلائی کی طرف رہنمائی کرنے والا ( ثواب میں ) بھلائی کرنے والے ہی کی طرح ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث اس سند سے یعنی انس رضی الله عنہ کی روایت سے جسے وہ نبی اکرم ﷺ سے روایت کرتے ہیں غریب ہے، ۲- اس باب میں ابومسعود بدری اور بریدہ رضی الله عنہما سے بھی احادیث آئی ہیں۔

Anas bin Malik Radi Allaho Anho kehte hain kay aik shakhs Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam kay pass sawari mangne aya, tou Aap kay pass usay koi sawari na mili jo usay manzil maqsud tak pohancha deti. Aap ne usay aik doosray shakhs kay pass bhej diya, us ne usay sawari faraham kar di. Phir us ne aa kar Aap ko us ki etla di tou Aap ne farmaya: ”Bhalaayi ki taraf rahnumaayi karne wala ( sawab mein ) bhalaayi karne walay hi ki tarah hai“. Imam Tirmizi kehte hain: 1- Yeh hadees is sanad se yani Anas Radi Allaho Anho ki riwayat se jisay woh Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam se riwayat karte hain ghareeb hai, 2- Is baab mein Abu Masood Badri aur Buraidah Radi Allaho Anhuma se bhi ahadees aayi hain.

حَدَّثَنَا نَصْرُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْكُوفِيُّ، حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ بَشِيرٍ، عَنْ شَبِيبِ بْنِ بِشْرٍ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، قَالَ:‏‏‏‏ أَتَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ رَجُلٌ يَسْتَحْمِلُهُ فَلَمْ يَجِدْ عِنْدَهُ مَا يَتَحَمَّلُهُ، ‏‏‏‏‏‏فَدَلَّهُ عَلَى آخَرَ فَحَمَلَهُ، ‏‏‏‏‏‏فَأَتَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَأَخْبَرَهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ إِنَّ الدَّالَّ عَلَى الْخَيْرِ كَفَاعِلِهِ ،‏‏‏‏ وفي الباب عن أَبِي مَسْعُودٍ الْبَدْرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَبُرَيْدَةَ،‏‏‏‏ قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ غَرِيبٌ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ مِنْ حَدِيثِ أَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ.

Jami` at-Tirmidhi 2671

Abu Mas'ud Al-Badri (رضي الله تعالى عنه) narrated that a man came to the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) looking for a mount, he said, 'mine has been ruined.' So, the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) said, 'go to so-and-so.' So, he went to him and he gave him a mount. The Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, 'whoever leads to good, then for him is the same reward as the one who does it, or who acts upon it.' Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Sahih. And Abu Amr Ash-Shaibani’s (a narrator in the chain) name is Sa’d bin Iyas, and Abu Masud Al-Badri’s name is Uqban bin Amr. There is another chain of this Hadith from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) with similar content. In this, he said, ‘the same reward as the one who does it.’ And the narrator did not had any doubt in it.


Grade: Sahih

ابومسعود بدری رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ ایک شخص رسول اللہ ﷺ کے پاس سواری مانگنے آیا، اور کہا: میں بے سواری کے ہو گیا ہوں تو رسول اللہ ﷺ نے اس سے کہا: ”تم فلاں شخص کے پاس جاؤ“، چنانچہ وہ اس شخص کے پاس گیا اور اس نے اسے سواری دے دی تو رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”جس نے بھلائی کا راستہ دکھایا تو اسے اتنا ہی اجر ملتا ہے جتنا کہ اس کے کرنے والے کو ملتا ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، اور ابومسعود بدری کا نام عقبہ بن عمرو ہے۔

Abu Mas'ood Badri (رضي الله تعالى عنه) se Riwayat hai ke aik shakhs Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke pass Sawari Mangne aaya aur kaha: 'Main be Sawari ke ho gaya hun' to Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne us se kaha: 'Tum flan shakhs ke pass jao', chananche woh us shakhs ke pass gaya aur us ne usse Sawari de di to Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: 'Jis ne bhalai ka rasta dikhaya to usse itna hi ajr milta hai jitna ke us ke karne wale ko milta hai'۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1- yeh hadees hasan sahih hai aur Abu Mas'ood Badri ka nam Uqba bin Amr hai.

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ، حَدَّثَنَا أَبُو دَاوُدَ، أَنْبَأَنَا شُعْبَةُ، عَنِ الْأَعْمَشِ، قَال:‏‏‏‏ سَمِعْتُ أَبَا عَمْرٍو الشَّيْبَانِيَّ يُحَدِّثُ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي مَسْعُودٍ الْبَدْرِيِّ، أَنَّ رَجُلًا أَتَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَسْتَحْمِلُهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ إِنَّهُ قَدْ أُبْدِعَ بِي، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ ائْتِ فُلَانًا ،‏‏‏‏ فَأَتَاهُ فَحَمَلَهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ مَنْ دَلَّ عَلَى خَيْرٍ فَلَهُ مِثْلُ أَجْرِ فَاعِلِهِ أَوْ قَالَ:‏‏‏‏ عَامِلِهِ ،‏‏‏‏ قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبُو عَمْرٍو الشَّيْبَانِيُّ اسْمُهُ:‏‏‏‏ سَعْدُ بْنُ إِيَاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبُو مَسْعُودٍ الْبَدْرِيُّ اسْمُهُ:‏‏‏‏ عُقْبَةُ بْنُ عَمْرٍو.

Jami` at-Tirmidhi 2672

Abu Musa Al-Ash'ari (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘intercede, and you will be rewarded, and Allah will fulfill what He wills upon the tongue of His Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Sahih. As for Buraid bin Abdullah bin Abu Burdah bin Abu Musa (a narrator in the chain), Ath-Thwari and Sufyan bin Uyainah reported from him. Buraid's Kunyah is Abu Burdah and he is from Kufah and is trustworthy in Hadith. Shu'bah, Ath-Thawri, and Ibn 'Uyainah reported from him. He is Ibn Abi Musa Al-Asha'ri.


Grade: Sahih

ابوموسیٰ اشعری رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”شفاعت ( سفارش ) کرو تاکہ اجر پاؤ، اللہ اپنے نبی کی زبان سے نکلی ہوئی جس بات ( جس سفارش ) کو بھی چاہتا ہے پورا کر دیتا ہے“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن صحیح ہے۔

Abu Musa al-Ash'ari radiyallahu 'anhu se riwayat hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Shafa'at (sifarsh) karo taake ajr pao, Allah apne Nabi ki zaban se nikli hui jis baat (jis sifarsh) ko bhi chahta hai pura kar deta hai" 1؎. Imam Tirmidhi kehte hain: Yeh hadees hasan sahih hai.

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ، وَالْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ،‏‏‏‏ وَغَيْرُ وَاحِدٍ قَالُوا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ، عَنْ بُرَيْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي بُرْدَةَ، عَنْ جَدِّهِ أَبِي بُرْدَةَ، عَنْ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ:‏‏‏‏ اشْفَعُوا وَلْتُؤْجَرُوا وَلْيَقْضِ اللَّهُ عَلَى لِسَانِ نَبِيِّهِ مَا شَاءَ ،‏‏‏‏ قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَبُرَيْدٌ يُكْنَى:‏‏‏‏ أَبَا بُرْدَةَ أَيْضًا هُوَ ابْنُ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ وَهُوَ كُوفِيٌّ ثِقَةٌ فِي الْحَدِيثِ رَوَى عَنْهُ شُعْبَةُ، ‏‏‏‏‏‏وَالثَّوْرِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنُ عُيَيْنَةَ.

Jami` at-Tirmidhi 2673

Abdullah bin Mas'ud (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, no soul is wrongfully taken except that some of the burden of its blood is upon the son of Adam (عليه السالم), because he was the first to institute murder.’ Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Sahih. There is another route for this Hadith with this chain with similar meaning. In it is said, ‘to commit murder.’


Grade: Sahih

عبداللہ بن مسعود رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”ظلم سے جو بھی خون ہوتا ہے اس خون کے گناہ کا ایک حصہ آدم کے ( پہلے ) بیٹے پر جاتا ہے، کیونکہ اسی نے سب سے پہلے خون کرنے کی سبیل نکالی“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن صحیح ہے۔

“Abd-ul-lah ibn Mas'ood radiyallahu 'anhu kehte hain ke Rasool-ul-lah salla-llahu 'alaihi wa sallam ne farmaya: “Zulum se jo bhi khoon hota hai us khoon ke gunaah ka ek hissa aadam ke (pehle) bete par jata hai, kyunki usi ne sab se pehle khoon karne ki sabil nikali” 1،،۔ Imam Tirmizi kehte hain: yeh hadees hasan sahih hai.

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ، حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، وَعَبْدُ الرَّزَّاقِ،‏‏‏‏ عَنْ سُفْيَانَ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُرَّةَ، عَنْ مَسْرُوقٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ مَا مِنْ نَفْسٍ تُقْتَلُ ظُلْمًا، ‏‏‏‏‏‏إِلَّا كَانَ عَلَى ابْنِ آدَمَ كِفْلٌ مِنْ دَمِهَا، ‏‏‏‏‏‏وَذَلِكَ لِأَنَّهُ أَوَّلُ مَنْ أَسَنَّ الْقَتْلَ ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَ عَبْدُ الرَّزَّاقِ:‏‏‏‏ سَنَّ الْقَتْلَ ،‏‏‏‏ قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.