10.
The Book on Jana''iz (Funerals)
١٠-
كتاب الجنائز عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


47
Chapter: What Has Been Related About (Performing) The (Funeral) Salat At The Grave

٤٧
باب مَا جَاءَ فِي الصَّلاَةِ عَلَى الْقَبْرِ

Jami` at-Tirmidhi 1037

Ash-Shaibani narrated that Ash-Sha'bi said, ‘I was informed by one who saw the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) that he (the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) saw a solitary grave, so he lined his Companions (behind him) to pray over it.’ It was said to him (Ash-Sha'bi), ‘who informed you?’ He said, ‘Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه).’ There are narrations on this topic from Anas, Buraidah, Yazid bin Thabit, Abu Hurairah, Amir bin Rabi'ah, Abu Qatadah, and Suhail bin Hunaif (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith.’ This is acted upon according to most of the people of knowledge among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others. It is the saying of Ash-Shafi'i, Ahmad, and Ishaq. Some of the people of knowledge say that Salat is not to be performed over the grave. This is the view of Malik bin Anas (رضي الله تعالى عنه). Abdullah Ibn Al-Mubarak said, ‘when the deceased is buried and Salat has not been performed for him, then the Salat is performed at the grave.’ So Ibn Al-Mubarak held the view that the Salat could be held at the grave. Ahmad and Ishaq said that the Salat may be held at the grave for up to a month. They said, ‘the most that we have heard about it is (what is reported) from Ibn Al Musayyab, that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) prayed at the grave of Umm Sa’d bin Ubadah after a month.’


Grade: Sahih

شعبی کا بیان ہے کہ مجھے ایک ایسے شخص نے خبر دی ہے جس نے نبی اکرم ﷺ کو دیکھا کہ آپ نے ایک قبر الگ تھلگ دیکھی تو اپنے پیچھے صحابہ کی صف بندی کی اور اس کی نماز جنازہ پڑھائی۔ شعبی سے پوچھا گیا کہ آپ کو یہ خبر کس نے دی۔ تو انہوں نے کہا: ابن عباس رضی الله عنہما نے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابن عباس کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں انس، بریدہ، یزید بن ثابت، ابوہریرہ، عامر بن ربیعہ، ابوقتادہ اور سہل بن حنیف سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- صحابہ کرام وغیرہم میں سے اکثر اہل علم کا اسی پر عمل ہے۔ یہی شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا بھی قول ہے، ۴- بعض اہل علم کہتے ہیں کہ قبر پر نماز پڑھی جائے گی ۱؎ یہ مالک بن انس کا قول ہے، ۵ - عبداللہ بن مبارک کہتے ہیں کہ جب میت کو دفن کر دیا جائے اور اس کی نماز جنازہ نہ پڑھی گئی ہو تو اس کی نماز جنازہ قبر پر پڑھی جائے گی، ۶- ابن مبارک قبر پر نماز ( جنازہ ) پڑھنے کے قائل ہیں، ۷- احمد اور اسحاق بن راہویہ کہتے ہیں: قبر پر نماز ایک ماہ تک پڑھی جا سکتی ہے۔ یہ کہتے ہیں کہ ہم نے اکثر سنا ہے سعید بن مسیب سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے سعد بن عبادہ کی والدہ کی نماز جنازہ ایک ماہ کے بعد قبر پر پڑھی۔

Shuaibi ka bayan hai ke mujhe aik aise shakhs ne khabar di hai jis ne Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ko dekha ke aap ne ek qabr alag thalg dekhi to apne peeche sahaba ki saf bandi ki aur us ki namaz-e-janaza padhai. Shuaibi se poocha gaya ke aap ko yeh khabar kis ne di. To unhon ne kaha: Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ne. Imam Tirmizi kehte hain: 1. Ibn Abbas ki hadees hasan sahih hai, 2. Is bab mein Anas, Barida, Yazid bin Thabit, Abu Hurayra, Amir bin Rabi'ah, Abu Qatadah aur Sahl bin Hunayf se bhi ahadees aai hain, 3. Sahaba-e-Kuram wagherahim mein se aksar ahl-e-ilm ka isi per amal hai. Yahi Shafi'i, Ahmad aur Ishaq bin Rahawiyah ka bhi qoul hai, 4. Ba'az ahl-e-ilm kehte hain ke qabr per namaz padhi jaegi 1؎ yeh Malik bin Anas ka qoul hai, 5. Abdullah bin Mubarak kehte hain ke jab mayyit ko dafan kar diya jae aur us ki namaz-e-janaza nah padhi gai ho to us ki namaz-e-janaza qabr per padhi jaegi, 6. Ibn Mubarak qabr per namaz (janaza) padhne ke qail hain, 7. Ahmad aur Ishaq bin Rahawiyah kehte hain: Qabr per namaz ek mah tak padhi ja sakti hai. Yeh kehte hain ke hum ne aksar suna hai Saeed bin Musayyab se riwayat hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Saad bin Ubadah ki walidah ki namaz-e-janaza ek mah ke baad qabr per padhi.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ، حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ، أَخْبَرَنَا الشَّيْبَانِيُّ، حَدَّثَنَا الشَّعْبِيُّ، أَخْبَرَنِي مَنْ رَأَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَرَأَى قَبْرًا مُنْتَبِذًا، ‏‏‏‏‏‏فَصَفَّ أَصْحَابَهُ خَلْفَهُ فَصَلَّى عَلَيْهِ، ‏‏‏‏‏‏فَقِيلَ لَهُ:‏‏‏‏ مَنْ أَخْبَرَكَهُ ؟ فَقَالَ:‏‏‏‏ ابْنُ عَبَّاسٍ. قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَبُرَيْدَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَيَزِيدَ بْنِ ثَابِتٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَعَامِرِ بْنِ رَبِيعَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي قَتَادَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَسَهْلِ بْنِ حُنَيْفٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ ابْنِ عَبَّاسٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَكْثَرِ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ الشَّافِعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ:‏‏‏‏ لَا يُصَلَّى عَلَى الْقَبْرِ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ مَالِكِ بْنِ أَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْمُبَارَكِ:‏‏‏‏ إِذَا دُفِنَ الْمَيِّتُ وَلَمْ يُصَلَّ عَلَيْهِ، ‏‏‏‏‏‏صُلِّيَ عَلَى الْقَبْرِ، ‏‏‏‏‏‏وَرَأَى ابْنُ الْمُبَارَكِ الصَّلَاةَ عَلَى الْقَبْرِ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ أَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق:‏‏‏‏ يُصَلَّى عَلَى الْقَبْرِ إِلَى شَهْرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَا:‏‏‏‏ أَكْثَرُ مَا سَمِعْنَا عَنْ ابْنِ الْمُسَيَّبِ، ‏‏‏‏‏‏ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى عَلَى قَبْرِ أُمِّ سَعْدِ بْنِ عُبَادَةَ بَعْدَ شَهْرٍ .