11.
The Book on Marriage
١١-
كتاب النكاح عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


15
Chapter: What Has Been Related About: There Is No Marriage Except With Proof (Bayyinah)

١٥
باب مَا جَاءَ لاَ نِكَاحَ إِلاَّ بِبَيِّنَةٍ

Jami` at-Tirmidhi 1104

Another chain) from Sa'eed bin Abi Arubah, with similar (narration), and he did not narrate it in Marfu form, and this is more correct. Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is not preserved. We do not know of anyone who narrated it in Marfu' form except for what has been reported from Abdul-Ala, from Sa'eed, from Qatadah (رضي الله تعالى عنه) which is Marfu.’ This Hadith has also been reported from Abdul from Sa'eed in Mawquf form. What is Sahih is what is reported from Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه), as his saying, “There is no marriage except with Bayyinah.”This is how it has been reported by more than one (narrator) from Sa'eed bin Abi 'Ar Ubah, and it is similar, in Mawquf form. There are narrations on this topic from Imran bin Husain, Anas, and Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنهم). This is acted upon according to the people of knowledge among the Companions of the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) and those after them from the Tabai’in and others. They say that there is no marriage except with witnesses. There is no disagreement over that according to what we know, from those who were among them except for those among the latter people of knowledge. And the only disagreement among the people of knowledge on this topic is when it is witnessed by one person, and another one afterwards. So most of the people of knowledge among the people of Al-.Kufah and others said, “A marriage is not acceptable until it is witnessed by two witnesses together, at the time the marriage is contracted.” Some of the people of Al-Madinah held the view that when it is witnessed by one person, and then another afterwards, then it is permissible, as long as that is publicized. This is the view of Malik bin Anas [and others]. This is what was said by Ishaq bin Ibrahim regarding what has been quoted from the people of Al-Madinah. Some of the people of knowledge said that it is allowed for a man and two women to witness the marriage, and this is the view of Ahmad and Ishaq.


Grade: Da'if

اس سند سے بھی سعید بن ابی عروبہ نے اسی طرح کی حدیث بیان کی ہے لیکن انہوں نے اسے مرفوع نہیں کیا۔ اور یہی زیادہ صحیح ہے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث غیر محفوظ ہے، ۲- ہم کسی کو نہیں جانتے جس نے اسے مرفوع کیا ہو سوائے اس کے جو عبدالاعلیٰ سے مروی ہے انہوں نے سعید بن ابی عروبہ سے اور سعید نے قتادہ سے مرفوعاً روایت کی ہے، ۳- اور عبدالاعلیٰ سے سعید بن ابی عروبہ کے واسطے سے یہ موقوفا بھی مروی ہے۔ اور صحیح وہ ہے جو ابن عباس کے قول سے مروی ہے کہ بغیر گواہ کے نکاح نہیں، خود ابن عباس کا قول ہے، ۴- اسی طرح سے اور کئی لوگوں نے بھی سعید بن ابی عروبہ سے اسی طرح کی روایت موقوفاً کی ہے، ۵- اس باب میں عمران بن حصین، انس اور ابوہریرہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۶- صحابہ کرام اور تابعین وغیرہم میں سے اہل علم کا اسی پر عمل ہے، یہ لوگ کہتے ہیں کہ بغیر گواہ کے نکاح درست نہیں۔ پہلے کے لوگوں میں اس سلسلے میں کوئی اختلاف نہیں تھا لیکن متاخرین اہل علم میں سے کچھ لوگوں نے اس میں اختلاف کیا ہے، ۷- اہل علم میں اس سلسلے میں اختلاف ہے جب ایک دوسرے کے بعد گواہی دے یعنی دونوں بیک وقت مجلس نکاح میں حاضر نہ ہوں تو کوفہ کے اکثر اہل علم کا کہنا ہے کہ نکاح اسی وقت درست ہو گا جب عقد نکاح کے وقت دونوں گواہ ایک ساتھ موجود ہوں، ۸- اور بعض اہل مدینہ کا خیال ہے کہ جب ایک کے بعد دوسرے کو گواہ بنایا گیا ہو تو بھی جائز ہے جب وہ اس کا اعلان کر دیں۔ یہ مالک بن انس وغیرہ کا قول ہے۔ اسی طرح کی بات اسحاق بن راہویہ نے بھی کہی ہے جو اہل مدینہ نے کہی ہے، ۹- اور بعض اہل علم کہتے ہیں کہ نکاح میں ایک مرد اور دو عورتوں کی شہادت جائز ہے، یہ احمد اور اسحاق بن راہویہ کا قول ہے۔

Is sind se bhi Saeed bin Abi عروبة ne isi tarah ki hadith bayan ki hai lekin unhon ne ise marfoo nahi kiya. Aur yahi ziyada sahi hai. Imam Tirmizi kehte hain: 1. Yah hadith ghair mahkfooz hai, 2. Hum kisi ko nahi jaante jis ne ise marfoo kiya ho siwaye is ke jo Abdul A'laa se marwi hai unhon ne Saeed bin Abi عروبة se aur Saeed ne Qatada se marfooan riwayat ki hai, 3. Aur Abdul A'laa se Saeed bin Abi عروبة ke waste se yeh mauqofa bhi marwi hai. Aur sahi woh hai jo ibn Abbas ke qoul se marwi hai ke baghair gawaah ke nikah nahi, khud ibn Abbas ka qoul hai, 4. Isi tarah se aur kayi logoon ne bhi Saeed bin Abi عروبة se isi tarah ki riwayat mauqofan ki hai, 5. Is bab mein Imran bin Husain, Anas aur Abu Hurayrah Radi Allahu anhum se bhi ahadith aai hain, 6. Sahaba e kram aur tabaeen waghairahm mein se ahl e ilm ka isi par amal hai, yeh log kehte hain ke baghair gawaah ke nikah durust nahi. Pehle ke logoon mein is silsile mein koi ikhtilaf nahi tha lekin mutaakhirin ahl e ilm mein se kuchh logoon ne is mein ikhtilaf kiya hai, 7. Ahl e ilm mein is silsile mein ikhtilaf hai jab ek doosre ke baad gawahi de yani dono baek waqt majlis nikah mein hazir na hon to Kufha ke aksar ahl e ilm ka kehna hai ke nikah usi waqt durust hoga jab qaid nikah ke waqt dono gawaah ek sath maujud hon, 8. Aur baaz ahl e Madina ka khyal hai ke jab ek ke baad doosre ko gawaah banaya gaya ho to bhi jaiz hai jab woh is ka elan kar den. Yeh Malik bin Anas waghaira ka qoul hai. Isi tarah ki baat Ishaq bin Rahawayah ne bhi kahi hai jo ahl e Madina ne kahi hai, 9. Aur baaz ahl e ilm kehte hain ke nikah mein ek mard aur do auraton ki shahadat jaiz hai, yeh Ahmad aur Ishaq bin Rahawayah ka qoul hai.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا غُنْدَرٌ مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي عَرُوبَةَ نَحْوَهُ، ‏‏‏‏‏‏وَلَمْ يَرْفَعْهُ وَهَذَا أَصَحُّ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ غَيْرُ مَحْفُوظٍ لَا نَعْلَمُ أَحَدًا رَفَعَهُ، ‏‏‏‏‏‏إِلَّا مَا رُوِيَ عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سَعِيدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ قَتَادَةَ مَرْفُوعًا، ‏‏‏‏‏‏وَرُوِي عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سَعِيدٍ هَذَا الْحَدِيثُ مَوْقُوفًا، ‏‏‏‏‏‏وَالصَّحِيحُ مَا رُوِيَ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏قَوْلُهُ:‏‏‏‏ لَا نِكَاحَ إِلَّا بِبَيِّنَةٍ، ‏‏‏‏‏‏هَكَذَا رَوَى أَصْحَابُ قَتَادَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ قَتَادَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ جَابِرِ بْنِ زَيْدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ:‏‏‏‏ لَا نِكَاحَ إِلَّا بِبَيِّنَةٍ، ‏‏‏‏‏‏وَهَكَذَا رَوَى غَيْرُ وَاحِدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي عَرُوبَةَ نَحْوَ هَذَا مَوْقُوفًا، ‏‏‏‏‏‏وَفِي هَذَا الْبَاب:‏‏‏‏ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَمَنْ بَعْدَهُمْ مِنَ التَّابِعِينَ وَغَيْرِهِمْ، ‏‏‏‏‏‏قَالُوا:‏‏‏‏ لَا نِكَاحَ إِلَّا بِشُهُودٍ، ‏‏‏‏‏‏لَمْ يَخْتَلِفُوا فِي ذَلِكَ مَنْ مَضَى مِنْهُمْ، ‏‏‏‏‏‏إِلَّا قَوْمًا مِنَ الْمُتَأَخِّرِينَ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنَّمَا اخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي هَذَا إِذَا شَهِدَ وَاحِدٌ بَعْدَ وَاحِدٍ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ أَكْثَرُ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ وَغَيْرِهِمْ:‏‏‏‏ لَا يَجُوزُ النِّكَاحُ حَتَّى يَشْهَدَ الشَّاهِدَانِ مَعًا عِنْدَ عُقْدَةِ النِّكَاحِ وَقَدْ رَأَى بَعْضُ أَهْلِ الْمَدِينَةِ:‏‏‏‏ إِذَا أُشْهِدَ وَاحِدٌ بَعْدَ وَاحِدٍ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنَّهُ جَائِزٌ إِذَا أَعْلَنُوا ذَلِكَ وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ مَالِكِ بْنِ أَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَغَيْرِهِ، ‏‏‏‏‏‏هَكَذَا قَالَ إِسْحَاق فِيمَا حَكَى عَنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ:‏‏‏‏ يَجُوزُ شَهَادَةُ رَجُلٍ وَامْرَأَتَيْنِ فِي النِّكَاحِ وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ أَحْمَدَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق.