11.
The Book on Marriage
١١-
كتاب النكاح عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


18
Chapter: What Has Been Related About Seeking The Permission Of The Virgin And The Matron

١٨
باب مَا جَاءَ فِي اسْتِئْمَارِ الْبِكْرِ وَالثَّيِّبِ

Jami` at-Tirmidhi 1108

Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the matron has more right to herself than her Wali, and the virgin is to give permission for herself, and her silence is her permission.’ Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is Hasan Sahih.’ Shu'bah and Sufyan Ath-Thawri have reported this Hadith from Malik bin Anas. Some people argued for the validity of marriages without the Wali's permission based upon this Hadith. But there is nothing in this Hadith to support what they argued, because it has been reported from other routes, from Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه), that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, “There is no marriage except with a Wali.” And Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) gave a verdict accordingly, after the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), he said, “There is no marriage except with a Wali.” So the saying of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), “The matron has more right to herself than her Wali” only means according to most of the people of knowledge that her Wali may not give her in marriage except with her acceptance and her approval, and if he were to give her in marriage then the marriage would be annulled. This is based upon the Hadith of Khansa bint Khidam, in which her father married her while she was a matron, and she did not like that, so the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) rejected her marriage.


Grade: Sahih

عبداللہ بن عباس رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ «ثیبہ» ( شوہر دیدہ ) عورت اپنے آپ پر اپنے ولی سے زیادہ استحقاق رکھتی ہے ۱؎ اور کنواری سے بھی اجازت طلب کی جائے گی اور اس کی اجازت اس کی خاموشی ہے ۲؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- شعبہ اور ثوری نے اسے مالک بن انس سے روایت کیا ہے، ۳- بعض لوگوں نے بغیر ولی کے نکاح کے جواز پر اسی حدیث سے دلیل لی ہے۔ حالانکہ اس حدیث میں ایسی کوئی چیز نہیں ہے جو اس کی دلیل بنے۔ اس لیے کہ ابن عباس سے کئی اور طرق سے مروی ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”ولی کے بغیر نکاح درست نہیں“۔ نبی اکرم ﷺ کے بعد ابن عباس نے بھی یہی فتویٰ دیا کہ ولی کے بغیر نکاح درست نہیں، ۴- اور «الأيم أحق بنفسها من وليها» کا مطلب اکثر اہل علم کے نزدیک یہ ہے کہ ولی ثیبہ کا نکاح اس کی رضا مندی اور اس سے مشورہ کے بغیر نہ کرے۔ اگر اس نے ایسا کیا تو خنساء بنت خدام کی حدیث کی رو سے نکاح فسح ہو جائے گا۔ ان کے والد نے ان کی شادی کر دی، اور وہ شوہر دیدہ عورت تھیں، انہیں یہ شادی ناپسند ہوئی تو نبی اکرم ﷺ نے ان کے نکاح کو فسخ کر دیا۔

Abdul'lah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a kahte hain ke «Thaiba» (shohar didah) aurat apne aap par apne wali se ziyada ishtiqaq rakhti hai 1؎ aur kunwari se bhi ijazat talab ki jae gi aur us ki ijazat us ki khamoshi hai 2؎. Imam Tirmidhi kahte hain: 1. yeh hadees hasan sahih hai, 2. Sha'bah aur Thuray ne ise Malik bin Anas se riwayat ki hai, 3. baaz logoon ne baghair wali ke nikah ke jawaz par isi hadees se dalil li hai. Halanki is hadees mein aisi koi cheez nahi hai jo is ki dalil bane. Is liye ke Ibn Abbas se kai aur taraq se marwi hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: ”Wali ke baghair nikah durust nahi“ . Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke baad Ibn Abbas ne bhi yahi fatwa diya ke wali ke baghair nikah durust nahi, 4. aur «al-a'im ahq bi nafsiha min waliha» ka matlab aksar ahl-e-ilm ke nazdeek yeh hai ke wali thaiba ka nikah us ki raza manndi aur us se mashware ke baghair na kare. Agar us ne aisa kiya to Khansa bin Khudam ki hadees ki ro se nikah fasah ho jae ga. Un ke walid ne un ki shadi kar di, aur woh shohar didah aurat thi, unhen yeh shadi na pasand hui to Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne un ke nikah ko fasakh kar diya.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، حَدَّثَنَا مَالِكُ بْنُ أَنَسٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْفَضْلِ، عَنْ نَافِعِ بْنِ جُبَيْرِ بْنِ مُطْعِمٍ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ الْأَيِّمُ أَحَقُّ بِنَفْسِهَا مِنْ وَلِيِّهَا، ‏‏‏‏‏‏وَالْبِكْرُ تُسْتَأْذَنُ فِي نَفْسِهَا وَإِذْنُهَا صُمَاتُهَا . هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏رَوَاهُ شُعْبَةُ، ‏‏‏‏‏‏وَالثَّوْرِيُّ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ مَالِكِ بْنِ أَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدِ احْتَجَّ بَعْضُ النَّاسِ فِي إِجَازَةِ النِّكَاحِ بِغَيْرِ وَلِيٍّ بِهَذَا الْحَدِيثِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَيْسَ فِي هَذَا الْحَدِيثِ مَا احْتَجُّوا بِهِ، ‏‏‏‏‏‏لِأَنَّهُ قَدْ رُوِيَ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَا نِكَاحَ إِلَّا بِوَلِيٍّ وَهَكَذَا أَفْتَى بِهِ ابْنُ عَبَّاسٍ بَعْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ لَا نِكَاحَ إِلَّا بِوَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنَّمَا مَعْنَى قَوْلِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ الْأَيِّمُ أَحَقُّ بِنَفْسِهَا مِنْ وَلِيِّهَا عِنْدَ أَكْثَرِ أَهْلِ الْعِلْمِ:‏‏‏‏ أَنَّ الْوَلِيَّ لَا يُزَوِّجُهَا إِلَّا بِرِضَاهَا وَأَمْرِهَا، ‏‏‏‏‏‏فَإِنْ زَوَّجَهَا فَالنِّكَاحُ مَفْسُوخٌ عَلَى حَدِيثِ خَنْسَاءَ بِنْتِ خِدَامٍ، ‏‏‏‏‏‏حَيْثُ زَوَّجَهَا أَبُوهَا وَهِيَ ثَيِّبٌ فَكَرِهَتْ ذَلِكَ، ‏‏‏‏‏‏فَرَدَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نِكَاحَهُ.