14.
The Book on Business
١٤-
كتاب البيوع عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


1
Chapter: What Has Been Related About Matters That Are Not Clear

١
باب مَا جَاءَ فِي تَرْكِ الشُّبُهَاتِ ‏‏

Jami` at-Tirmidhi 1205

An-Numan bin Bashir (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the lawful is clear and the unlawful is clear, and between that are matters that are doubtful (not clear); many of the people do not know whether it is lawful or unlawful. So, whoever leaves it to protect his religion and his honor, then he will be safe, and whoever falls into something from them, then he soon will have fallen into the unlawful. Just like if someone grazes (his animals) around a sanctuary, he will soon wind up in it. Indeed, for every king is a sanctuary (pasture), and indeed Allah's sanctuary is what He made unlawful." Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih. It has been reported by more than one from Ash-Sha'bi, from An-Nu'man bin Bashir (رضي الله تعالى عنه). There is another chain for this Hadith and its meaning is similar.


Grade: Sahih

نعمان بن بشیر رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ میں نے رسول اللہ ﷺ کو فرماتے سنا: ”حلال واضح ہے اور حرام بھی واضح ہے اور اس کے درمیان بہت سی چیزیں شبہ والی ہیں ۱؎ جنہیں بہت سے لوگ نہیں جانتے ہیں کہ یہ حلال کے قبیل سے ہیں یا حرام کے۔ تو جس نے اپنے دین کو پاک کرنے اور اپنی عزت بچانے کے لیے انہیں چھوڑے رکھا تو وہ مامون رہا اور جو ان میں سے کسی میں پڑ گیا یعنی انہیں اختیار کر لیا تو قریب ہے کہ وہ حرام میں مبتلا ہو جائے، جیسے وہ شخص جو سرکاری چراگاہ کے قریب ( اپنا جانور ) چرا رہا ہو، قریب ہے کہ وہ اس میں واقع ہو جائے، جان لو کہ ہر بادشاہ کی ایک چراگاہ ہوتی ہے اور اللہ کی چراگاہ اس کی حرام کردہ چیزیں ہیں“۔ دوسری سند سے مؤلف نے شعبی سے اور انہوں نے نے نعمان بن بشیر رضی الله عنہما سے اسی طرح کی اسی مفہوم کی حدیث روایت کی ہے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن صحیح ہے، اسے کئی رواۃ نے شعبی سے اور شعبی نے نعمان بن بشیر سے روایت کیا ہے۔

Numan bin Bashir ( (رضي الله تعالى عنه) a kehte hain ke main ne Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko farmate suna: "Halal wazeh hai aur haram bhi wazeh hai aur us ke darmiyan bahut si cheezen shabah wali hain ۱؎ jinhein bahut se log nahin jante hain ke yeh halal ke qabil se hain ya haram ke. To jis ne apne deen ko pak karne aur apni izzat bachane ke liye inhein chhore rakha to woh mamun raha aur jo in mein se kisi mein pad gaya yani inhein ikhtiyar kar liya to qareeb hai ke woh haram mein mubtala ho jaye, jaise woh shakhs jo sarkari charagaah ke qareeb ( apna janwar ) chara raha ho, qareeb hai ke woh is mein waqe ho jaye, jaan lo ke har badshah ki ek charagaah hoti hai aur Allah ki charagaah is ki haram kardi cheezen hain". Doosri sand se mu'allif ne Shuaibi se aur unhon ne ne Numan bin Bashir ( (رضي الله تعالى عنه) a se isi tarah ki isi mafhum ki hadees riwayat ki hai. Imam Tirmizi kehte hain: Yeh hadees hasan sahih hai, isse kai rawah ne Shuaibi se aur Shuaibi ne Numan bin Bashir se riwayat kiya hai.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، أَنْبَأَنَا حَمَّادُ بْنُ زَيْدٍ، عَنْ مُجَالِدٍ، عَنْ الشَّعْبِيِّ، عَنْ النُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ، قَالَ:‏‏‏‏ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ الْحَلَالُ بَيِّنٌ وَالْحَرَامُ بَيِّنٌ، ‏‏‏‏‏‏وَبَيْنَ ذَلِكَ أُمُورٌ مُشْتَبِهَاتٌ لَا يَدْرِي كَثِيرٌ مِنَ النَّاسِ، ‏‏‏‏‏‏أَمِنَ الْحَلَالِ هِيَ أَمْ مِنَ الْحَرَامِ، ‏‏‏‏‏‏فَمَنْ تَرَكَهَا اسْتِبْرَاءً لِدِينِهِ وَعِرْضِهِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَدْ سَلِمَ، ‏‏‏‏‏‏وَمَنْ وَاقَعَ شَيْئًا مِنْهَا يُوشِكُ أَنْ يُوَاقِعَ الْحَرَامَ، ‏‏‏‏‏‏كَمَا أَنَّهُ مَنْ يَرْعَى حَوْلَ الْحِمَى، ‏‏‏‏‏‏يُوشِكُ أَنْ يُوَاقِعَهُ، ‏‏‏‏‏‏أَلَا وَإِنَّ لِكُلِّ مَلِكٍ حِمًى، ‏‏‏‏‏‏أَلَا وَإِنَّ حِمَى اللَّهِ مَحَارِمُهُ . حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، عَنْ زَكَرِيَّا بْنِ أَبِي زَائِدَةَ، عَنْ الشَّعْبِيِّ، عَنْ النُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَحْوَهُ بِمَعْنَاهُ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رَوَاهُ غَيْرُ وَاحِدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ الشَّعْبِيِّ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ النُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ.