14.
The Book on Business
١٤-
كتاب البيوع عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


11
Chapter: What Has Been related About The Sale Of A Mudabbar

١١
باب مَا جَاءَ فِي بَيْعِ الْمُدَبَّرِ

Jami` at-Tirmidhi 1219

Jabir (رضي الله تعالى عنه) narrated that a man among the Ansar decided to free a slave of his after his death. He died but he left no wealth behind beside the slave. So, the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) sold him, and Nu'aim bin Abdullah bin An-Nah-ham (رضي الله تعالى عنه) bought him.’ He was Coptic slave who died during the first year of the leadership of Ibn Az-Zubair ( رضي الله تعالى عنه).’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih. It has been reported through more than one route from Jabir bin 'Abdullah ( رضي الله تعالى عنه). This Hadith is acted upon according to some of the people of knowledge among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others. They did not see any harm in the sale of Mudabbar. This is the view of Ash-Shafi'i, Ahmad and Ishaq. There are those among people of knowledge, among the Companions of the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) and others, who disliked selling a Mudabbar. This is the view of Sufyan Ath-Thawri, Malik and Al-Awza'i.


Grade: Sahih

جابر رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ انصار کے ایک شخص نے ۱؎ اپنے غلام کو مدبر ۲؎ بنا دیا ( یعنی اس سے یہ کہہ دیا کہ تم میرے مرنے کے بعد آزاد ہو ) ، پھر وہ مر گیا، اور اس غلام کے علاوہ اس نے کوئی اور مال نہیں چھوڑا۔ تو نبی اکرم ﷺ نے اسے بیچ دیا ۳؎ اور نعیم بن عبداللہ بن نحام نے اسے خریدا۔ جابر کہتے ہیں: وہ ایک قبطی غلام تھا۔ عبداللہ بن زبیر رضی الله عنہما کی امارت کے پہلے سال وہ فوت ہوا۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- یہ جابر بن عبداللہ سے اور بھی سندوں سے مروی ہے۔ ۳- صحابہ کرام وغیرہم میں سے بعض اہل علم کا اسی پر عمل ہے۔ یہ لوگ مدبر غلام کو بیچنے میں کوئی حرج نہیں سمجھتے ہیں۔ یہی شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا بھی قول ہے، ۴- اور صحابہ کرام وغیرہم میں سے بعض اہل علم نے مدبر کی بیع کو مکروہ جانا ہے۔ یہ سفیان ثوری، مالک اور اوزاعی کا قول ہے۔

Jaabir (رضي الله تعالى عنه) se Riwayat hai ke Ansaar ke aik shakhs ne apne Ghulam ko Mudbir bana diya (yani is se yeh keh diya ke tum mere marne ke baad aazad ho), phir woh mar gaya, aur is Ghulam ke alawa is ne koi aur maal nahin chhora. To Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne isay bech diya aur Naeem bin Abdul-Allah bin Nuham ne isay kharida. Jaabir kehte hain: woh aik Qabti Ghulam tha. Abdullah bin Zubair ( (رضي الله تعالى عنه) a ki imaarat ke pehle saal woh فوت ہوا۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh hadees hasan sahih hai, 2. yeh Jaabir bin Abdullah se aur bhi sanadon se marwi hai. 3. Sahaba-e-Kiraam wa ghairhum mein se baaz ahl-e-ilm ka isi par amal hai. Yeh log Mudbir Ghulam ko bechne mein koi harj nahin samajhte. Yahi Shafi'i, Ahmad aur Ishaq bin Rahawayah ka bhi qoul hai, 4. aur Sahaba-e-Kiraam wa ghairhum mein se baaz ahl-e-ilm ne Mudbir ki bai' ko Makruh jaana. Yeh Sufyan Thauri, Malik aur Awza'i ka qoul hai.

حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي عُمَرَ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ دِينَارٍ، عَنْ جَابِرٍ، أَنَّ رَجُلًا مِنْ الْأَنْصَارِ دَبَّرَ غُلَامًا لَهُ فَمَاتَ، ‏‏‏‏‏‏وَلَمْ يَتْرُكْ مَالًا غَيْرَهُ فَبَاعَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَاشْتَرَاهُ نُعَيْمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ النَّحَّامِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ جَابِرٌ:‏‏‏‏ عَبْدًا قِبْطِيًّا مَاتَ عَامَ الْأَوَّلِ فِي إِمَارَةِ ابْنِ الزُّبَيْرِ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ وَرُوِيَ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا الْحَدِيثِ عِنْدَ بَعْضِ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ، ‏‏‏‏‏‏لَمْ يَرَوْا بِبَيْعِ الْمُدَبَّرِ بَأْسًا وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ الشَّافِعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وَكَرِهَ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ بَيْعَ الْمُدَبَّرِ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ:‏‏‏‏ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَمَالِكٍ، ‏‏‏‏‏‏وَالْأَوْزَاعِيِّ.