15.
The Chapters On Judgements From The Messenger of Allah
١٥-
كتاب الأحكام عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


34
Chapter: (What Has Been Related About The Partner Is The Preemptor)

٣٤
باب مَا جَاءَ أَنَّ الشَّرِيكَ شَفِيعٌ

Jami` at-Tirmidhi 1371

Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the partner is the preemptor, and preemption is in everything.’ Imam Tirmidhi said, we do not know of a Hadith like this, except from the narration of Abu Hamzah As-Sukkari. More than one narrator reported it from Abdul Aziz bin Rufai' from Ibn Abi Mulaikah, from the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) in Mursal form, and this is more correct. There is another chain for this Hadith from Ibn Abi Mulaikah from the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) with a similar meaning, but ‘from Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) is not in it. Similarly, this was reported by more than one narrator from Abdul Aziz bin Rufai', ‘from Ibn Abbas’ is not in it and this is more correct than the narration of Abu Hamzah. Abu Hamzah is trustworthy, it is possible that the mistake is from someone other than Abu Hamzah. There is another chain for this Hadith from Ibn Abi Mulaikah from the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) and it is like the (last) narration of Abu Bakr bin Ayyash. Most of the people of knowledge said that preemption only takes place in homes and lands. They did not think that preemption was for everything. Some of the people of knowledge said that preemption was for everything. But the first view is more correct.


Grade: Sahih

عبداللہ بن عباس رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”ساجھی دار کو حق شفعہ حاصل ہے اور شفعہ ہر چیز میں ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ہم اس حدیث کو اس طرح ( مرفوعاً ) صرف ابوحمزہ سکری ہی کی روایت سے جانتے ہیں۔ ۲- اس حدیث کو کئی لوگوں نے عبدالعزیز بن رفیع سے اور عبدالعزیز نے ابن ابی ملیکہ سے اور ابن ابی ملیکہ نے نبی اکرم ﷺ سے مرسلا روایت کیا ہے۔ اور یہی زیادہ صحیح ہے۔ اس سند میں ہناد نے ابوبکر بن عیاش سے ابوبکر بن عیاش نے عبدالعزیز بن رفیع سے اور عبدالعزیز نے ابن ابی ملیکہ سے اور ابن ابی ملیکہ نے نبی اکرم ﷺ سے اسی طرح کی حدیث روایت کی ہے، اس میں ابن عباس کا واسطہ نہیں ہے، ۳- اور اسی طرح کئی اور لوگوں نے عبدالعزیز بن رفیع سے اسی کے مثل حدیث روایت کی ہے اور اس میں بھی ابن عباس کا واسطہ نہیں ہے، ۴ - ابوحمزہ ( یہ مرفوع ) کی حدیث سے زیادہ صحیح ہے۔ ابوحمزہ ثقہ ہیں۔ ممکن ہے یہ خطا ابوحمزہ کے علاوہ کسی اور سے ہوئی ہو۔ اس سند میں ھناد نے ابوالاحوص سے اور ابوالاحوص نے عبدالعزیز بن رفیع سے اور عبدالعزیز نے ابن ابی ملیکہ سے اور ابن ابی ملیکہ نے نبی اکرم ﷺ سے ابوبکر بن عیاش کی حدیث کی طرح روایت کی ہے، ۶ - اکثر اہل علم کہتے ہیں کہ حق شفعہ کا نفاذ صرف گھر اور زمین میں ہو گا۔ ان لوگوں کی رائے میں شفعہ ہر چیز میں نہیں، ۷- اور بعض اہل علم کہتے ہیں: شعفہ ہر چیز میں ہے۔ لیکن پہلا قول زیادہ صحیح ہے۔

Abdul-Allah ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a kehte hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Sajhi dar ko haq shuf'ah hasil hai aur shuf'ah har cheez mein hai"۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Hum is hadees ko is tarah (marfu'an) sirf Abu Hamza Sakri hi ki riwayat se jaante hain. 2. Is hadees ko kai logoon ne Abdul Aziz bin Rafi' se aur Abdul Aziz ne Ibn Abi Malikah se aur Ibn Abi Malikah ne Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se mursalan riwayat kiya hai. Aur yeh hi ziyada sahih hai. Is sand mein Hanad ne Abu Bakr bin Aiyash se Abu Bakr bin Aiyash ne Abdul Aziz bin Rafi' se aur Abdul Aziz ne Ibn Abi Malikah se aur Ibn Abi Malikah ne Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se isi tarah ki hadees riwayat ki hai, is mein Ibn Abbas ka wasitah nahi hai, 3. Aur isi tarah kai aur logoon ne Abdul Aziz bin Rafi' se isi ke misal hadees riwayat ki hai aur is mein bhi Ibn Abbas ka wasitah nahi hai, 4 - Abu Hamza (yeh marfu') ki hadees se ziyada sahih hai. Abu Hamza thiqa hain. Mumkin hai yeh khata Abu Hamza ke ilawa kisi aur se hui ho. Is sand mein Hanad ne Abu-al-Ahuws se aur Abu-al-Ahuws ne Abdul Aziz bin Rafi' se aur Abdul Aziz ne Ibn Abi Malikah se aur Ibn Abi Malikah ne Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se Abu Bakr bin Aiyash ki hadees ki tarah riwayat ki hai, 6 - Aksar ahl-e-ilm kehte hain ke haq shuf'ah ka nifaaz sirf ghar aur zameen mein hoga. In logoon ki raay mein shuf'ah har cheez mein nahi, 7. Aur baaz ahl-e-ilm kehte hain: Shuf'ah har cheez mein hai. Lekin pehla qoul ziyada sahih hai.

دَّثَنَا يُوسُفُ بْنُ عِيسَى، حَدَّثَنَا الْفَضْلُ بْنُ مُوسَى، عَنْ أَبِي حَمْزَةَ السُّكَّرِيِّ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ رُفَيْعٍ، عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏ ‏ الشَّرِيكُ شَفِيعٌ وَالشُّفْعَةُ فِي كُلِّ شَيْءٍ ‏ ‏ ‏.‏ قَالَ أَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ لاَ نَعْرِفُهُ مِثْلَ هَذَا إِلاَّ مِنْ حَدِيثِ أَبِي حَمْزَةَ السُّكَّرِيِّ ‏.‏ وَقَدْ رَوَى غَيْرُ وَاحِدٍ هَذَا الْحَدِيثَ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ رُفَيْعٍ عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم مُرْسَلاً وَهَذَا أَصَحُّ ‏.‏ حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ عَيَّاشٍ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ رُفَيْعٍ، عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم نَحْوَهُ بِمَعْنَاهُ وَلَيْسَ فِيهِ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ وَهَكَذَا رَوَى غَيْرُ وَاحِدٍ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ رُفَيْعٍ مِثْلَ هَذَا لَيْسَ فِيهِ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ وَهَذَا أَصَحُّ مِنْ حَدِيثِ أَبِي حَمْزَةَ ‏.‏ وَأَبُو حَمْزَةَ ثِقَةٌ يُمْكِنُ أَنْ يَكُونَ الْخَطَأُ مِنْ غَيْرِ أَبِي حَمْزَةَ ‏.‏ حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا أَبُو الأَحْوَصِ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ رُفَيْعٍ، عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم نَحْوَ حَدِيثِ أَبِي بَكْرِ بْنِ عَيَّاشٍ ‏.‏ وَقَالَ أَكْثَرُ أَهْلِ الْعِلْمِ إِنَّمَا تَكُونُ الشُّفْعَةُ فِي الدُّورِ وَالأَرَضِينَ وَلَمْ يَرَوُا الشُّفْعَةَ فِي كُلِّ شَيْءٍ ‏.‏ وَقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ الشُّفْعَةُ فِي كُلِّ شَيْءٍ ‏.‏ وَالْقَوْلُ الأَوَّلُ أَصَحُّ ‏.‏