16.
The Book on Blood Money
١٦-
كتاب الديات عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
1
Chapter: What Has Been Related About Blood Money, How Many Camels Is It?
١
باب مَا جَاءَ فِي الدِّيَةِ كَمْ هِيَ مِنَ الإِبِلِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn mas‘ūdin | Abdullah ibn Mas'ud | Companion |
khashf bn mālikin | Khashf bin Malik al-Tai | Unknown |
al-ḥajjāj bn arṭāh | Al-Hajjaj ibn Artah An-Nakha'i | Truthful, many mistakes and Tadlis |
zayd bn jubayrin | Zayd ibn Jubayr al-Ta'i | Trustworthy |
al-ḥajjāj | Al-Hajjaj ibn Artah An-Nakha'i | Truthful, many mistakes and Tadlis |
wa’abū khālidin al-ḥmar | Sulayman ibn Hayyan al-Ja'fari | Saduq Hasan al-Hadith |
ibn abī zā’idah | Yahya ibn Zakariya al-Hamdani | Trustworthy and Precise |
ibn abī zā’idah | Yahya ibn Zakariya al-Hamdani | Trustworthy and Precise |
‘alī bn sa‘īdin al-kindī al-kūfī | Ali ibn Sa'id al-Kindi | Trustworthy |
abū hshāmin al-rifā‘ī | Muhammad ibn Yazid al-Rifa'i | Weak in Hadith |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنَ مَسْعُودٍ | عبد الله بن مسعود | صحابي |
خَشْفِ بْنِ مَالِكٍ | خشف بن مالك الطائي | مجهول |
الْحَجَّاجِ بْنِ أَرْطَاةَ | الحجاج بن أرطاة النخعي | صدوق كثير الخطأ والتدليس |
زَيْدِ بْنِ جُبَيْرٍ | زيد بن جبير الطائي | ثقة |
الْحَجَّاجِ | الحجاج بن أرطاة النخعي | صدوق كثير الخطأ والتدليس |
وَأَبُو خَالِدٍ الْأَحْمَرُ | سليمان بن حيان الجعفري | صدوق حسن الحديث |
ابْنُ أَبِي زَائِدَةَ | يحيى بن زكريا الهمداني | ثقة متقن |
ابْنُ أَبِي زَائِدَةَ | يحيى بن زكريا الهمداني | ثقة متقن |
عَلِيُّ بْنُ سَعِيدٍ الْكِنْدِيُّ الْكُوفِيُّ | علي بن سعيد الكندي | ثقة |
أَبُو هِشَامٍ الرِّفَاعِيُّ | محمد بن يزيد الرفاعي | ضعيف الحديث |
Jami` at-Tirmidhi 1386
Ibn Mas'ud (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) judged for the accidental blood-Money, Twenty Bint Makhad, twenty Ibn Makhad, twenty Bint Labun, twenty Jadha'ah, and twenty Hiqqah. Imam Tirmidhi said, we do not know of the Hadith of Ibn Mas'ud (رضي الله تعالى عنه) to be Marfu' except from this route, and it has been reported from Abdullah in Mawquf form. Some of the people of knowledge have followed this. It is the view of Ahmad and Ishaq. The people of knowledge have agreed that the blood-money is taken in three years, each year a third of the blood-money is paid. They held the view that the blood money for accidental killing is due from the Aqilah ( ِالْعَاقِلَة), and some of them held the view that the Aqilah are the near relatives of a man on the side of his father. This is the view of Malik and Ash-Shãfi'i. Some of them said the blood-money is due from men, not women or children of a tribe. Each man among them pays a quarter of a Dinar and some of them said half a Dinar to complete the blood-money. Otherwise, the nearest of them in relation are required to pay it.
Grade: Sahih
عبداللہ بن مسعود رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے حکم فرمایا: ”قتل خطا ۱؎ کی دیت ۲؎ بیس بنت مخاض ۳؎، بیس ابن مخاض، بیس بنت لبون ۴؎، بیس جذعہ ۵؎ اور بیس حقہ ۶؎ ہے“۔ ہم کو ابوہشام رفاعی نے ابن ابی زائدہ اور ابوخالد احمر سے اور انہوں نے حجاج بن ارطاۃ سے اسی طرح کی حدیث بیان کی۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابن مسعود رضی الله عنہ کی حدیث کو ہم صرف اسی سند سے مرفوع جانتے ہیں اور عبداللہ بن مسعود سے یہ حدیث موقوف طریقہ سے بھی آئی ہے، ۲- اس باب میں عبداللہ بن عمرو رضی الله عنہما سے بھی روایت ہے، ۳- بعض اہل علم کا یہی مسلک ہے، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا بھی یہی قول ہے، ۴- اہل علم کا اس بات پر اتفاق ہے کہ دیت تین سال میں لی جائے گی، ہر سال دیت کا تہائی حصہ لیا جائے گا، ۵- اور ان کا خیال ہے کہ دیت خطا عصبہ پر ہے، ۶- بعض لوگوں کے نزدیک عصبہ وہ ہیں جو باپ کی جانب سے آدمی کے قرابت دار ہوں، مالک اور شافعی کا یہی قول ہے، ۷- بعض لوگوں کا کہنا ہے کہ عصبہ میں سے جو مرد ہیں انہی پر دیت ہے، عورتوں اور بچوں پر نہیں، ان میں سے ہر آدمی کو چوتھائی دینار کا مکلف بنایا جائے گا، ۸- کچھ لوگ کہتے ہیں: آدھے دینار کا مکلف بنایا جائے گا، ۹- اگر دیت مکمل ہو جائے گی تو ٹھیک ہے ورنہ سب سے قریبی قبیلہ کو دیکھا جائے گا اور ان کو اس کا مکلف بنایا جائے گا۔
Abdul-Allah bin Mas'ood (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke rasool-Allah salallahu alaihi wa sallam ne hukm farmaya: "Qatl khata 1۹ ki diyat 2۹ bis bant makhaz 3۹, bis ibn makhaz, bis bant lubon 4۹, bis jaz'ah 5۹ aur bis haqqa 6۹ hai"۔ Hum ko Abu Hashim Rafa'i ne ibn abi Zaidah aur Abu Khalid Ahmar se aur unhon ne Hajjaj bin Artaba se isi tarah ki hadith bayan ki. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Ibn Mas'ood (رضي الله تعالى عنه) ki hadith ko hum sirf isi sand se marfoo' jante hain aur Abdul-Allah bin Mas'ood se yah hadith maqoof tariqa se bhi aai hai, 2. is bab mein Abdul-Allah bin Amr ( (رضي الله تعالى عنه) a se bhi riwayat hai, 3. ba'az ahl e ilm ka yahi maslak hai, Ahmad aur Ishaq bin Rahaviyah ka bhi yahi qoul hai, 4. ahl e ilm ka is baat per ittefaq hai ke diyat teen saal mein li jaegi, har saal diyat ka tahayi hissa liya jaega, 5. aur un ka khyal hai ke diyat khata usba per hai, 6. ba'az logo ke nazdeek usba woh hain jo baap ki janib se aadmi ke qarabat dar hon, Malik aur Shafa'i ka yahi qoul hai, 7. ba'az logo ka kehna hai ke usba mein se jo mard hain inhi per diyat hai, auraton aur bachon per nahi, in mein se har aadmi ko chauthai dinar ka mukallif banaya jaega, 8. kuchh log kehte hain: aadhe dinar ka mukallif banaya jaega, 9. agar diyat mukammal ho jaegi to theek hai warna sab se qareebi qabil ko dekha jaega aur un ko is ka mukallif banaya jaega.
حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ سَعِيدٍ الْكِنْدِيُّ الْكُوفِيُّ، أَخْبَرَنَا ابْنُ أَبِي زَائِدَةَ، عَنْ الْحَجَّاجِ، عَنْ زَيْدِ بْنِ جُبَيْرٍ، وعَنْ خَشْفِ بْنِ مَالِكٍ، قَال: سَمِعْتُ ابْنَ مَسْعُودٍ، قَالَ: قَضَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي دِيَةِ الْخَطَإِ عِشْرِينَ بِنْتَ مَخَاضٍ، وَعِشْرِينَ بَنِي مَخَاضٍ ذُكُورًا، وَعِشْرِينَ بِنْتَ لَبُونٍ، وَعِشْرِينَ جَذَعَةً، وَعِشْرِينَ حِقَّةً . قَالَ: وَفِي الْبَاب، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، أَخْبَرَنَا أَبُو هِشَامٍ الرِّفَاعِيُّ، أَخْبَرَنَا ابْنُ أَبِي زَائِدَةَ، وَأَبُو خَالِدٍ الْأَحْمَرُ، عَنْ الْحَجَّاجِ بْنِ أَرْطَاةَ نَحْوَهُ. قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ ابْنِ مَسْعُودٍ لَا نَعْرِفُهُ مَرْفُوعًا، إِلَّا مِنْ هَذَا الْوَجْهِ، وَقَدْ رُوِيَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ مَوْقُوفًا، وَقَدْ ذَهَبَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ إِلَى هَذَا، وَهُوَ قَوْلُ: أَحْمَدَ، وَإِسْحَاق، وَقَدْ أَجْمَعَ أَهْلُ الْعِلْمِ عَلَى أَنَّ الدِّيَةَ تُؤْخَذُ فِي ثَلَاثِ سِنِينَ، فِي كُلِّ سَنَةٍ ثُلُثُ الدِّيَةِ، وَرَأَوْا أَنَّ دِيَةَ الْخَطَإِ عَلَى الْعَاقِلَةِ، وَرَأَى بَعْضُهُمْ أَنَّ الْعَاقِلَةَ قَرَابَةُ الرَّجُلِ مِنْ قِبَلِ أَبِيهِ، وَهُوَ قَوْلُ: مَالِكٍ، وَالشَّافِعِيِّ، وقَالَ بَعْضُهُمْ: إِنَّمَا الدِّيَةُ عَلَى الرِّجَالِ دُونَ النِّسَاءِ وَالصِّبْيَانِ مِنَ الْعَصَبَةِ، يُحَمَّلُ كُلُّ رَجُلٍ مِنْهُمْ رُبُعَ دِينَارٍ، وَقَدْ قَالَ بَعْضُهُمْ: إِلَى نِصْفِ دِينَارٍ، فَإِنْ تَمَّتِ الدِّيَةُ، وَإِلَّا نُظِرَ إِلَى أَقْرَبِ الْقَبَائِلِ مِنْهُمْ فَأُلْزِمُوا ذَلِكَ.