21.
The Book on Military Expeditions
٢١-
كتاب السير عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


18
Chapter: What Has Been Related About Killing Captives And Ransoming

١٨
باب مَا جَاءَ فِي قَتْلِ الأُسَارَى وَالْفِدَاءِ

Jami` at-Tirmidhi 1568

Imran bin Husain (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) ransomed two men for the Muslims with a man from the idolaters. Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih. The paternal uncle of Abu Al-Muhallab's name is Abdur Rahman bin Amr, and they also say it was Muhawiyah bin Amr. And Abu Qilabah's name is Abdullah bin Zaid Al-Jarmi (narrator in the chain). This Hadith is acted upon according to most of the people of knowledge among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others. It is for the Imam to decide to be generous with whom he wills among the captives, or to kill whom he wills among them, or to ransom whom he wills among them. Some of the people of knowledge preferred killing over ransoming. Al-Awzai' said, ‘it has been conveyed to me that this Ayah is abrogated – [Later (free them, either as) an act of grace or by ransom] (Muhammad - 4). It was abrogated by – [Kill them wherever you find them] (Al-Baqara - 191). This was narrated to us by Hannad (who said), Ibn Al-Mubarak narrated to us, from Al-Awza'i.’ Ishaq bin Mansur said, ‘I said to Ahmad, 'when the captives are captured' is killing or ransoming better to you?' He said, 'if they are able to ransom' then there is no harm in it. And if they kill, then I do not know of any harm in it.' Ishaq said, ‘wiping them out is better to me, unless it is someone well-known, so that it is hoped that a large amount will be obtained for him.’


Grade: Sahih

عمران بن حصین رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے مشرکین کے ایک قیدی مرد کے بدلہ میں دو مسلمان مردوں کو چھڑوایا ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- ابوقلابہ کا نام عبداللہ بن زید جرمی ہے، ۳- اکثر اہل علم صحابہ اور دوسرے لوگوں کا اسی پر عمل ہے کہ امام کو اختیار ہے کہ قیدیوں میں سے جس پر چاہے احسان کرے اور جسے چاہے قتل کرے، اور جن سے چاہے فدیہ لے، ۴- بعض اہل علم نے فدیہ کے بجائے قتل کو اختیار کیا ہے، ۵- امام اوزاعی کہتے ہیں کہ مجھے یہ خبر پہنچی ہے کہ یہ آیت «فإما منا بعد وإما فداء» منسوخ ہے اور آیت: «واقتلوهم حيث ثقفتموهم» اس کے لیے ناسخ ہے، ۶- اسحاق بن منصور کہتے ہیں کہ میں نے امام احمد بن حنبل سے سوال کیا: آپ کے نزدیک کیا بہتر ہے جب قیدی گرفتار ہو تو اسے قتل کیا جائے یا اس سے فدیہ لیا جائے، انہوں نے جواب دیا، اگر وہ فدیہ لے سکیں تو کوئی حرج نہیں ہے اور اگر انہیں قتل کر دیا جائے تو بھی میں اس میں کوئی حرج نہیں سمجھتا، ۷- اسحاق بن راہویہ کہتے ہیں کہ میرے نزدیک خون بہانا زیادہ بہتر ہے جب یہ مشہور ہو اور اکثر لوگ اس کی خواہش رکھتے ہوں۔

Umran bin Husain Radi Allahu Anhu se riwayat hai ki Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ne mushrikeen ke aik qaidi mard ke badle mein do musalman mardon ko chhurayaa. Imam Tirmidhi kahte hain: 1- Yeh hadees hasan sahih hai, 2- Abu Qilaba ka naam Abdullah bin Zaid Jarmi hai, 3- Aksar ahle ilm sahaba aur dusre logon ka isi par amal hai ki imam ko ikhtiyar hai ki qaidion mein se jis par chahe ehsaan kare aur jise chahe qatal kare, aur jin se chahe fidya le, 4- Baaz ahle ilm ne fidya ke bajaaye qatal ko ikhtiyar kiya hai, 5- Imam Auzaee kahte hain ki mujhe yeh khabar pahunchi hai ki yeh ayat "Fa imma minna ba'ad wa imma fidaa" mansookh hai aur ayat: "Waqtulu hum haisu thaqiftumoohum" iske liye naasikh hai, 6- Ishaq bin Mansoor kahte hain ki maine Imam Ahmad bin Hanbal se sawal kiya: Aap ke nazdeek kya behtar hai jab qaidi giriftar ho to use qatal kiya jaye ya us se fidya liya jaye, unhon ne jawab diya, agar woh fidya le sakein to koi harj nahin hai aur agar unhen qatal kar diya jaye to bhi main is mein koi harj nahin samajhta, 7- Ishaq bin Raahawayh kahte hain ki mere nazdeek khoon bahana zyada behtar hai jab yeh mash-hoor ho aur aksar log is ki khwahish rakhte hon.

حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي عُمَرَ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، حَدَّثَنَا أَيُّوبُ، عَنْ أَبِي قِلَابَةَ، عَنْ عَمِّهِ، عَنْ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ فَدَى رَجُلَيْنِ مِنَ الْمُسْلِمِينَ بِرَجُلٍ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَعَمُّ أَبِي قِلَابَةَ هُوَ أَبُو الْمُهَلَّبِ وَاسْمُهُ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَمْرٍو وَيُقَالُ:‏‏‏‏ مُعَاوِيَةُ بْنُ عَمْرٍو، ‏‏‏‏‏‏وَأَبُو قِلَابَةَ اسْمُهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَيْدٍ الْجَرْمِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَكْثَرِ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ لِلْإِمَامِ أَنْ يَمُنَّ عَلَى مَنْ شَاءَ مِنَ الْأُسَارَى، ‏‏‏‏‏‏وَيَقْتُلَ مَنْ شَاءَ مِنْهُمْ، ‏‏‏‏‏‏وَيَفْدِي مَنْ شَاءَ، ‏‏‏‏‏‏وَاخْتَارَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ الْقَتْلَ عَلَى الْفِدَاءِ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ الْأَوْزَاعِيُّ:‏‏‏‏ بَلَغَنِي أَنَّ هَذِهِ الْآيَةَ مَنْسُوخَةٌ قَوْلُهُ تَعَالَى:‏‏‏‏ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً سورة محمد آية 4، ‏‏‏‏‏‏نَسَخَتْهَا وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ سورة البقرة آية 191، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا بِذَلِكَ هَنَّادٌ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا ابْنُ الْمُبَارَكِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ الْأَوْزَاعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ إِسْحَاق بْنُ مَنْصُورٍ قُلْتُ لِأَحْمَدَ:‏‏‏‏ إِذَا أُسِرَ الْأَسِيرُ، ‏‏‏‏‏‏يُقْتَلُ أَوْ يُفَادَى أَحَبُّ إِلَيْكَ ؟ قَالَ:‏‏‏‏ إِنْ قَدَرُوا أَنْ يُفَادُوا فَلَيْسَ بِهِ بَأْسٌ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنْ قُتِلَ فَمَا أَعْلَمُ بِهِ بَأْسًا، ‏‏‏‏‏‏قَالَ إِسْحَاق:‏‏‏‏ الْإِثْخَانُ أَحَبُّ إِلَيَّ، ‏‏‏‏‏‏إِلَّا أَنْ يَكُونَ مَعْرُوفًا، ‏‏‏‏‏‏فَأَطْمَعُ بِهِ الْكَثِيرَ.