27.
Chapters on Righteousness And Maintaining Good Relations With Relatives
٢٧-
كتاب البر والصلة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


80
Chapter: What Has Been Related About Al-Haya' and Al-'Iy

٨٠
باب مَا جَاءَ فِي الْعِيِّ

Jami` at-Tirmidhi 2027

Abu Umamah narrated that the Messenger of Allah (s.A.W) said: Al-Haya' and Al-'Iy are two branches of faith, and Al-Badha and Al-Bayan are two branches of Hypocrisy. Imam Tirmidhi says: 1- This hadith is hasan gharib; we know it only through the narration of Abu Ghasan Muhammad bin Mutarrif. 2- "عي" means "taciturnity" and "بذاء" means "obscenity," while "بيان" means "verbosity," such as speakers who deliver long speeches and embellish praise in a manner that is not liked by Allah.


Grade: Sahih

ابوامامہ رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”حیاء اور کم گوئی ایمان کی دو شاخیں ہیں، جب کہ فحش کلامی اور کثرت کلام نفاق کی دو شاخیں ہیں“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن غریب، ہم اسے صرف ابوغسان محمد بن مطرف ہی کی روایت سے جانتے ہیں، ۲- «عي» کا معنی ”کم گوئی“ اور «بذاء» کا معنی ”فحش گوئی“ ہے، «بيان» کا معنی ”کثرت کلام“ ہے، مثلا وہ مقررین جو لمبی تقریریں کرتے ہیں اور لوگوں کی تعریف میں ایسی فصاحت بگھاڑتے ہیں جو اللہ کو پسند نہیں ہے۔

Aboo Amaamah (رضي الله تعالى عنه)u se riwayat hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Haya aur kam goi iman ki do shakhain hain, jab ke fahesh kalami aur kasrat-e-kalam nifaq ki do shakhain hain" 1؎. Imam Tirmidhi kehte hain: 1- yeh hadees hasan gharib, hum ise sirf Aboo Ghasan Muhammad bin Mutarrif hi ki riwayat se jaante hain, 2- «عي» ka ma'na "kam goi" aur «بذاء» ka ma'na "fahesh goi" hai, «بيان» ka ma'na "kasrat-e-kalam" hai, maslan woh muqarreen jo lambi taqreerein karte hain aur logoon ki tarif mein aisi fasahat bighaarate hain jo Allah ko pasand nahin hai.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ، عَنْ أَبِي غَسَّانَ مُحَمَّدِ بْنِ مُطَرِّفٍ، عَنْ حَسَّانَ بْنِ عَطِيَّةَ، عَنْ أَبِي أُمَامَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ:‏‏‏‏ الْحَيَاءُ وَالْعِيُّ شُعْبَتَانِ مِنَ الْإِيمَانِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْبَذَاءُ وَالْبَيَانُ شُعْبَتَانِ مِنَ النِّفَاقِ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ، ‏‏‏‏‏‏إِنَّمَا نَعْرِفُهُ مِنْ حَدِيثِ أَبِي غَسَّانَ مُحَمَّدِ بْنِ مُطَرِّفٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وَالْعِيُّ:‏‏‏‏ قِلَّةُ الْكَلَامِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْبَذَاءُ:‏‏‏‏ هُوَ الْفُحْشُ فِي الْكَلَامِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْبَيَانُ:‏‏‏‏ هُوَ كَثْرَةُ الْكَلَامِ مِثْلُ هَؤُلَاءِ الْخُطَبَاءِ الَّذِينَ يَخْطُبُونَ فَيُوَسِّعُونَ فِي الْكَلَامِ وَيَتَفَصَّحُونَ فِيهِ مِنْ مَدْحِ النَّاسِ فِيمَا لَا يُرْضِي اللَّهَ.