33.
Chapters On Al-Fitan
٣٣-
كتاب الفتن عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


1
Chapter: What has been Related About 'The Blood Of A Muslim is Not Lawful Except For One Of Three'

١
باب مَا جَاءَ لاَ يَحِلُّ دَمُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ إِلاَّ بِإِحْدَى ثَلاَثٍ ‏‏

Jami` at-Tirmidhi 2158

Abu Umamah bin Sahl bin Hunaif narrated that on the day of siege, 'Uthman bin Affan ( رضي الله تعالى عنه) stood overlooking the people, and said, ‘I swear to you by Allah, you know that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, 'the blood of a Muslim man is not lawful, except for one of three (cases), illegitimate sexual relations after Ihsan (having been married), or apostasy after Islam, or taking a life without right, for which he is killed.' By Allah, I have never committed illegitimate sexual relations, not during Jahiliyyah nor during Islam, and I have not committed apostasy since I gave my pledge to the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), and I have not taken a life that Allah had made unlawful. So, for what do you fight with me? Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan. There are narrations on this topic from Ummul Momineen Aisha, Ibn Mas'ud, and Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنهم). Hammad bin Salamah reported it from Yaya bin Sa'eed in Marfu' form. Yahya bin Sa'eed Al-Qattan and more than one narrator reported this Hadith from Yahya bin Sa'eed in Mawquf, not Marfu' form. And this Hadith has been reported through other routes from Uthman (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) (in Marfu' form).


Grade: Sahih

ابوامامہ بن سہل بن حنیف رضی الله عنہما جب باغیوں نے عثمان بن عفان رضی الله عنہ کے گھر کا محاصرہ کر رکھا تھا تو انہوں نے اپنے گھر کی چھت پر آ کر کہا: میں تمہیں اللہ تعالیٰ کی قسم دیتا ہوں، کیا تم نہیں جانتے ہو کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”تین صورتوں کے سوا کسی مسلمان کا خون حلال نہیں: شادی کے بعد زنا کرنا، یا اسلام لانے کے بعد مرتد ہو جانا، یا کسی کو ناحق قتل کرنا جس کے بدلے میں قاتل کو قتل کیا جائے، اللہ کی قسم! میں نے نہ جاہلیت میں زنا کیا ہے نہ اسلام میں، نہ رسول اللہ ﷺ سے بیعت کرنے کے بعد میں مرتد ہوا ہوں اور نہ ہی اللہ کے حرام کردہ کسی نفس کا قاتل ہوں، پھر ( آخر ) تم لوگ کس وجہ سے مجھے قتل کر رہے ہو؟ ۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن ہے، ۲- اسے حماد بن سلمہ نے یحییٰ بن سعید کے واسطہ سے مرفوعاً روایت کیا ہے، اور یحییٰ بن سعید قطان اور دوسرے کئی لوگوں نے یحییٰ بن سعید سے یہ حدیث روایت کی ہے، لیکن یہ موقوف ہے نہ کہ مرفوع، ۳- اس باب میں ابن مسعود، عائشہ اور ابن عباس رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۴- اور یہ حدیث عثمان کے واسطہ سے نبی اکرم ﷺ سے کئی دیگر سندوں بھی سے مرفوعاً مروی ہے۔

Aboamama bin Sahl bin Hanif ( (رضي الله تعالى عنه) a jab baghiyon ne Usman bin Affan (رضي الله تعالى عنه) ke ghar ka muhasira kar rakha tha to unhon ne apne ghar ki chhat par aa kar kaha: main tumhen Allah Ta'ala ki qasam deta hoon, kya tum nahin jaante ho ke Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "teen suraton ke siwa kisi musalman ka khoon halal nahin: shadi ke baad zina karna, ya Islam lane ke baad murtad ho jana, ya kisi ko nahaq qatal karna jis ke badle mein qatil ko qatal kiya jaye, Allah ki qasam! maine na jahiliyat mein zina kiya hai na Islam mein, na Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) se bayat karne ke baad main murtad huwa hoon aur na hi Allah ke haram kiya kisi nafs ka qatil hoon, phir ( aakhir ) tum log kis wajah se mujhe qatal kar rahe ho? -. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh hadith hasan hai, 2. isse Hamad bin Salma ne Yahya bin Saeed ke wastay se marfoo'an riwayat ki hai, aur Yahya bin Saeed Qatan aur doosre kayi logoon ne Yahya bin Saeed se yeh hadith riwayat ki hai, lekin yeh mauqoof hai nah ke marfoo', 3. is bab mein Ibn Masood, Ayesha aur Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadith aayi hain, 4. aur yeh hadith Usman ke wastay se Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se kayi digar sundon bhi se marfoo'an marwi hai.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ الضَّبِّيُّ، حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ زَيْدٍ، عَنْ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ، عَنْ أَبِي أُمَامَةَ بْنِ سَهْلِ بْنِ حُنَيْفٍ، أَنّ عُثْمَانَ بْنَ عَفَّانَ أَشْرَفَ يَوْمَ الدَّارِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ:‏‏‏‏ لَا يَحِلُّ دَمُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ إِلَّا بِإِحْدَى ثَلَاثٍ:‏‏‏‏ زِنًا بَعْدَ إِحْصَانٍ، ‏‏‏‏‏‏أَوِ ارْتِدَادٍ بَعْدَ إِسْلَامٍ، ‏‏‏‏‏‏أَوْ قَتْلِ نَفْسٍ بِغَيْرِ حَقٍّ، ‏‏‏‏‏‏فَقُتِلَ بِهِ ، ‏‏‏‏‏‏فَوَاللَّهِ مَا زَنَيْتُ فِي جَاهِلِيَّةٍ وَلَا فِي إِسْلَامٍ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا ارْتَدَدْتُ مُنْذُ بَايَعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا قَتَلْتُ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ، ‏‏‏‏‏‏فَبِمَ تَقْتُلُونَنِي ؟، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَفِي الْبَابِ عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعَائِشَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَهَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ، ‏‏‏‏‏‏وَرَوَاهُ حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ فَرَفَعَهُ، ‏‏‏‏‏‏وَرَوَى يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ الْقَطَّانُ، ‏‏‏‏‏‏وَغَيْرُ وَاحِدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ هَذَا الْحَدِيثَ فَأَوْقَفُوهُ وَلَمْ يَرْفَعُوهُ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عُثْمَانَ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَرْفُوعًا.