35.
Chapters On Witnesses
٣٥-
كتاب الشهادات عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


2
Chapter: What Has Been Related About Whose Testimony Is Not Acceptable

٢
باب مَا جَاءَ فِيمَنْ لاَ تَجُوزُ شَهَادَتُهُ ‏

Jami` at-Tirmidhi 2298

Aishah narrated that the Messenger of Allah (s.a.w) said: The testimony of a treacherous man is not acceptable nor a treacherous woman nor a man lashed for the Hadd nor a woman lashed nor one possessing malice of enmity nor a rehearsed witness nor the Qani of (one contracted by)the family on their behalf nor the one associating himself to other than his Wala or to other than his relatives. Imam Tirmidhi says: 1- "This Hadith is rare." 2- "We only know it through the narration of Yazid bin Ziyad Damashqi, and Yazid is weak in Hadith." Moreover, this Hadith is also known only through the narration of Zahri. 3- "In this chapter, a Hadith is also narrated from Abdullah bin Amr. 4- "Fuzazi says: 'Qana' means 'Tabe' (follower)." 5- "We don't understand the meaning of this Hadith, and neither do I consider it authentic based on its chain of narration." 6- "It is a practice of scholars that the testimony of a relative is valid for a relative, but there is a difference among scholars regarding the testimony of a father for his son or vice versa. Most scholars do not consider the testimony of a father for his son or vice versa as valid." 7- "Some scholars say: 'When the witness is just, then the testimony of the father for his son or vice versa is valid just as the testimony of the son for his father or vice versa is valid.' 8- "There is no difference regarding the permissibility of the testimony of a brother." 9- "Similarly, there is no difference regarding the testimony of a relative for another relative." 10- "Imam Shafi'i says: 'When enmity exists between two individuals, the testimony of one against the other will not be valid, even if the witness is just.' He has argued this from the Hadith of Abdul Rahman Aaraj, which is narrated as Mursal from the Prophet Muhammad (peace be upon him), stating that the testimony of one who harbors enmity is not valid. Similarly, the meaning of this mentioned Hadith is also the same, in which you said: 'The testimony of one who harbors enmity against his brother is not valid.'"


Grade: Da'if

ام المؤمنین عائشہ رضی الله عنہا کہتی ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”خیانت کرنے والے مرد اور عورت کی گواہی درست اور مقبول نہیں ہے، اور نہ ان مردوں اور عورتوں کی گواہی مقبول ہے جن پر حد نافذ ہو چکی ہے، نہ اپنے بھائی سے دشمنی رکھنے والے کی گواہی مقبول ہے، نہ اس آدمی کی جس کی ایک بار جھوٹی گواہی آزمائی جا چکی ہو، نہ اس شخص کی گواہی جو کسی کے زیر کفالت ہو اس کفیل خاندان کے حق میں ( جیسے مزدور وغیرہ ) اور نہ اس شخص کی جو ولاء یا رشتہ داری کی نسبت میں متہم ہو“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث غریب ہے، ۲- ہم اسے صرف یزید بن زیاد دمشقی کی روایت سے جانتے ہیں، اور یزید ضعیف الحدیث ہیں، نیز یہ حدیث زہری کی روایت سے صرف اسی طریق سے جانی جاتی ہے، ۳- اس باب میں عبداللہ بن عمرو سے بھی حدیث مروی ہے، ۴- فزازی کہتے ہیں: «قانع» سے مراد «تابع» ہے، ۵- اس حدیث کا مطلب ہم نہیں سمجھتے اور نہ ہی سند کے اعتبار سے یہ میرے نزدیک صحیح ہے، ۶- اس بارے میں اہل علم کا عمل ہے کہ رشتہ دار کے لیے رشتہ کی گواہی درست ہے، البتہ بیٹے کے حق میں باپ کی گواہی یا باپ کے حق میں بیٹے کی گواہی کے بارے میں اہل علم کا اختلاف ہے، اکثر اہل علم بیٹے کے حق میں باپ کی گواہی یا باپ کے حق میں بیٹے کی گواہی کو درست نہیں سمجھتے، ۷- بعض اہل علم کہتے ہیں: جب گواہی دینے والا عادل ہو تو باپ کی گواہی بیٹے کے حق میں اسی طرح باپ کے حق میں بیٹے کی گواہی درست ہے، ۸- بھائی کی گواہی کے جواز کے بارے میں اختلاف نہیں ہے، ۹- اسی طرح رشتہ دار کے لیے رشتہ دار کی گواہی میں بھی اختلاف نہیں ہے، ۱۰- امام شافعی کہتے ہیں: جب دو آدمیوں میں دشمنی ہو تو ایک کے خلاف دوسرے کی گواہی درست نہ ہو گی، گرچہ گواہی دینے والا عادل ہو، انہوں نے عبدالرحمٰن اعرج کی حدیث سے استدلال کیا ہے جو نبی اکرم ﷺ سے مرسلاً مروی ہے کہ دشمنی رکھنے والے کی گواہی درست نہیں ہے، اسی طرح اس ( مذکورہ ) حدیث کا بھی مفہوم یہی ہے، ( جس میں ) آپ نے فرمایا: ”اپنے بھائی کے لیے دشمنی رکھنے والے کی گواہی درست نہیں ہے“۔

Am-ul-Momineen Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) kehti hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Khiyanat karne wala mard aur aurat ki gawahi durust aur maqbool nahin hai, aur nah in mardon aur auraton ki gawahi maqbool hai jin par had nafiz ho chuki hai, nah apne bhai se dushmani rakhne wale ki gawahi maqbool hai, nah is aadmi ki jis ki ek bar jhoti gawahi azmai ja chuki ho, nah is shakhs ki gawahi jo kisi ke zeer kifalat ho us kafil khandan ke haq mein ( jaise mazdoor waghera ) aur nah is shakhs ki jo wala ya rishtadari ki nisbat mein muthamm ho"۔ Imam Tirmizi kehte hain: 1- ye hadees gharib hai, 2- hum ise sirf Yazid bin Ziad Damishqi ki riwayat se jante hain, aur Yazid zaeef al-hadeeth hain, neez ye hadees Zahri ki riwayat se sirf isi tariqe se jaani jati hai, 3- is bab mein Abdullah bin Amr se bhi hadees marwi hai, 4- Fazazi kehte hain: «Qane'» se murad «Taabe'» hai, 5- is hadees ka matlab hum nahin samjhte aur nah hi sanad ke etibar se ye mere nazdeek sahi hai, 6- is bare mein ahl e ilm ka amal hai ke rishtedar ke liye rishthe ki gawahi durust hai, balke bete ke haq mein bap ki gawahi ya bap ke haq mein bete ki gawahi ke bare mein ahl e ilm ka ikhtilaf hai, aksar ahl e ilm bete ke haq mein bap ki gawahi ya bap ke haq mein bete ki gawahi ko durust nahin samjhte, 7- baaz ahl e ilm kehte hain: jab gawahi dene wala adil ho to bap ki gawahi bete ke haq mein isi tarah bap ke haq mein bete ki gawahi durust hai, 8- bhai ki gawahi ke jaiz hone ke bare mein ikhtilaf nahin hai, 9- isi tarah rishtedar ke liye rishtedar ki gawahi mein bhi ikhtilaf nahin hai, 10- Imam Shafi'i kehte hain: jab do aadmiyon mein dushmani ho to ek ke khilaf dusre ki gawahi durust nah hogi, garcha gawahi dene wala adil ho, unhon ne Abdul Rahman A'raj ki hadees se istdilal kiya hai jo Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se mursalan marwi hai ke dushmani rakhne wale ki gawahi durust nahin hai, isi tarah is ( mazkoor ) hadeeth ka bhi mafhoom yahi hai, ( jis mein ) aap ne farmaya: "Apne bhai ke liye dushmani rakhne wale ki gawahi durust nahin hai"۔

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا مَرْوَانُ بْنُ مُعَاوِيَةَ الْفَزَارِيُّ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ زِيَادٍ الدِّمَشْقِيِّ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ لَا تَجُوزُ شَهَادَةُ خَائِنٍ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا خَائِنَةٍ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا مَجْلُودٍ حَدًّا، ‏‏‏‏‏‏وَلَا مَجْلُودَةٍ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا ذِي غِمْرٍ لِأَخِيهِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا مُجَرَّبِ شَهَادَةٍ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا الْقَانِعِ أَهْلَ الْبَيْتِ لَهُمْ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا ظَنِينٍ فِي وَلَاءٍ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا قَرَابَةٍ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ الْفَزَارِيُّ:‏‏‏‏ الْقَانِعُ التَّابِعُ، ‏‏‏‏‏‏هَذَا حَدِيثٌ غَرِيبٌ لَا نَعْرِفُهُ إِلَّا مِنْ حَدِيثِ يَزِيدَ بْنِ زِيَادٍ الدِّمَشْقِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَيَزِيدُ يُضَعَّفُ فِي الْحَدِيثِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا يُعْرَفُ هَذَا الْحَدِيثُ مِنْ حَدِيثِ الزُّهْرِيِّ إِلَّا مِنْ حَدِيثِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَفِي الْبَابِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وَلَا نَعْرِفُ مَعْنَى هَذَا الْحَدِيثِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا يَصِحُّ عِنْدِي مِنْ قِبَلِ إِسْنَادِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَمَلُ عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ فِي هَذَا أَنَّ شَهَادَةَ الْقَرِيبِ جَائِزَةٌ لِقَرَابَتِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي شَهَادَةِ الْوَالِدِ لِلْوَلَدِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْوَلَدِ لِوَالِدِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَمْ يُجِزْ أَكْثَرُ أَهْلِ الْعِلْمِ شَهَادَةَ الْوَالِدِ لِلْوَلَدِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا الْوَلَدِ لِلْوَالِدِ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ:‏‏‏‏ إِذَا كَانَ عَدْلًا، ‏‏‏‏‏‏فَشَهَادَةُ الْوَالِدِ لِلْوَلَدِ جَائِزَةٌ، ‏‏‏‏‏‏وَكَذَلِكَ شَهَادَةُ الْوَلَدِ لِلْوَالِدِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَمْ يَخْتَلِفُوا فِي شَهَادَةِ الْأَخِ لِأَخِيهِ أَنَّهَا جَائِزَةٌ، ‏‏‏‏‏‏وَكَذَلِكَ شَهَادَةُ كُلِّ قَرِيبٍ لِقَرِيبِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَ الشَّافِعِيُّ:‏‏‏‏ لَا تَجُوزُ شَهَادَةٌ لِرَجُلٍ عَلَى الْآخَرِ وَإِنْ كَانَ عَدْلًا إِذَا كَانَتْ بَيْنَهُمَا عَدَاوَةٌ، ‏‏‏‏‏‏وَذَهَبَ إِلَى حَدِيثِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْأَعْرَجِ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُرْسَلًا، ‏‏‏‏‏‏لَا تَجُوزُ شَهَادَةُ صَاحِبِ إِحْنَةٍ، ‏‏‏‏‏‏يَعْنِي:‏‏‏‏ صَاحِبَ عَدَاوَةٍ، ‏‏‏‏‏‏وَكَذَلِكَ مَعْنَى هَذَا الْحَدِيثِ حَيْثُ قَالَ:‏‏‏‏ لَا تَجُوزُ شَهَادَةُ صَاحِبِ غِمْرٍ لِأَخِيهِ ، ‏‏‏‏‏‏يَعْنِي:‏‏‏‏ صَاحِبَ عَدَاوَةٍ.