38.
Chapters on the description of Paradise
٣٨-
كتاب صفة الجنة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


4
Chapter: What Has Been Related Concerning the Description of the Levels of Paradise

٤
باب مَا جَاءَ فِي صِفَةِ دَرَجَاتِ الْجَنَّةِ

Jami` at-Tirmidhi 2530

Mu'adh bin Jabal (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘whoever fasts in Ramadan, performs the Salat, performs Hajj to the House,’ I do not know whether he mentioned Zakat or not, except that it is binding on Allah that He forgive him, whether he emigrated in the cause of Allah, or remained in his land in which he was born.’ Mu'adh (رضي الله تعالى عنه) said, ‘should I not inform the people of this?’ The Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘leave the people to do deeds, for verily in Paradise there are a hundred levels, what is between every two levels is like what is between the heavens and the earth. Al-Firdaus is the highest of Paradise and its most expansive, and above that is the Throne of the Most Compassionate ( َِّ حْمَنُ الرْ شعَر), and from it the rivers of Paradise are made to flow forth. So, when you ask Allah, ask Him for Al-Firdaus.’ Imam Tirmidhi said this Hadith has been reported in this manner from Hisham bin Sa'd, from Zaid bin Aslam, from Ata' bin Yasar from Mu'adh bin Jabal (رضي الله تعالى عنه), and in my view, this is more correct than the narration of Hammam, from Zaid bin Aslam, from Ata bin Yasar, from 'Ubadah bin As-Samit. Ata did not see Mu'adh bin Jabal (رضي الله تعالى عنه) since Mu'adh (رضي الله تعالى عنه) died before him during the Khilafah of Umar (رضي الله تعالى عنه).


Grade: Sahih

معاذ بن جبل رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”جس نے رمضان کے روزے رکھے، نمازیں پڑھیں اور حج کیا ( - عطاء بن یسار کہتے ہیں: مجھے نہیں معلوم کہ معاذ نے زکاۃ کا ذکر کیا یا نہیں - ) تو اللہ تعالیٰ پر یہ حق بنتا ہے کہ اس کو بخش دے اگرچہ وہ اللہ کی راہ میں ہجرت کرے یا اپنی پیدائشی سر زمین میں ٹھہرا رہے“۔ معاذ نے کہا: کیا میں لوگوں کو اس کی خبر نہ دے دوں؟ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”لوگوں کو چھوڑ دو، وہ عمل کرتے رہیں، اس لیے کہ جنت میں سو درجے ہیں اور ایک درجہ سے دوسرے درجہ کے درمیان اتنا ہی فاصلہ ہے جتنا کہ زمین و آسمان کے درمیان کا، فردوس جنت کا اعلیٰ اور سب سے اچھا درجہ ہے، اسی کے اوپر رحمن کا عرش ہے اور اسی سے جنت کی نہریں بہتی ہیں، لہٰذا جب تم اللہ سے جنت مانگو تو جنت الفردوس مانگو“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: اسی طرح یہ حدیث «عن هشام بن سعد عن زيد بن أسلم عن عطاء بن يسار عن معاذ بن جبل» کی سند سے مروی ہے، اور یہ میرے نزدیک ہمام کی اس حدیث سے زیادہ صحیح ہے، جسے انہوں نے «عن زيد بن أسلم عن عطاء بن يسار عن عبادة بن الصامت» کی سند سے روایت کی ہے ( جو آگے آ رہی ہے ) ، عطاء نے معاذ بن جبل کو نہیں پایا ہے ( یعنی ان کی ملاقات ثابت نہیں ہے ) اور معاذ بن جبل کی وفات ( عبادہ بن صامت سے پہلے ) عمر رضی الله عنہ کے عہد خلافت میں ہوئی ہے۔

Mu'az bin Jabal (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ke Rasoolallah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "jis ne Ramadan ke roze rakhe, namazain padhin aur Hajj kiya (- Ata bin Yasar kehte hain: mujhe nahi maloom ke Mu'az ne Zakat ka zikr kiya ya nahi -) to Allah Ta'ala per yeh haq banta hai ke usko bakhsh de agarcha wo Allah ki rah mein hijrat kare ya apni paidaiishi sar zamin mein thahra rahe". Mu'az ne kaha: kya main logon ko is ki khabar na de doon? Rasoolallah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "logon ko chhod do, wo amal karte rahein, is liye ke Jannat mein so darje hain aur ek darje se dusre darje ke darmiyaan itna hi fasila hai jitna ke zamin o aasman ke darmiyaan ka, Firdaus Jannat ka aala aur sabse acha darja hai, usi ke oopar Rahman ka Arsh hai aur usi se Jannat ki naharein bahti hain, lahaza jab tum Allah se Jannat mango to Jannat al-Firdaus mango". Imam Tirmidhi kehte hain: isi tarah yeh Hadith «an Hisham bin Saad an Zaid bin Aslam an Ata bin Yasar an Mu'az bin Jabal» ki sanad se marwi hai, aur yeh mere nazdik Hamam ki is Hadith se ziyada sahih hai, jise unhone «an Zaid bin Aslam an Ata bin Yasar an Abada bin As-Samit» ki sanad se riwayat ki hai (jo aage aa rahi hai), Ata ne Mu'az bin Jabal ko nahi paya (yani un ki mulaqat sabit nahi hai) aur Mu'az bin Jabal ki wafat (Abada bin As-Samit se pehle) Umar (رضي الله تعالى عنه) ke ahd khilafat mein hui hai.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، وَأَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ الضَّبِّيُّ البصري،‏‏‏‏ قَالَا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ زَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ، عَنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ:‏‏‏‏ مَنْ صَامَ رَمَضَانَ وَصَلَّى الصَّلَوَاتِ وَحَجَّ الْبَيْتَ لَا أَدْرِي أَذَكَرَ الزَّكَاةَ أَمْ لَا إِلَّا كَانَ حَقًّا عَلَى اللَّهِ أَنْ يَغْفِرَ لَهُ إِنْ هَاجَرَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوْ مَكَثَ بِأَرْضِهِ الَّتِي وُلِدَ بِهَا ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ مُعَاذٌ:‏‏‏‏ أَلَا أُخْبِرُ بِهَذَا النَّاسَ ؟ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ ذَرِ النَّاسَ يَعْمَلُونَ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنَّ فِي الْجَنَّةِ مِائَةَ دَرَجَةٍ مَا بَيْنَ كُلِّ دَرَجَتَيْنِ كَمَا بَيْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْفِرْدَوْسُ أَعْلَى الْجَنَّةِ وَأَوْسَطُهَا، ‏‏‏‏‏‏وَفَوْقَ ذَلِكَ عَرْشُ الرَّحْمَنِ، ‏‏‏‏‏‏وَمِنْهَا تُفَجَّرُ أَنْهَارُ الْجَنَّةِ فَإِذَا سَأَلْتُمُ اللَّهَ فَسَلُوهُ الْفِرْدَوْسَ ،‏‏‏‏ قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَكَذَا رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَعْدٍ، عَنْ زَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ، عَنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ، وَهَذَا عِنْدِي أَصَحُّ مِنْ حَدِيثِ هَمَّامٍ، عَنْ زَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ، عَنْ عُبَادَةَ بْنِ الصَّامِتِ، وَعَطَاءٌ لَمْ يُدْرِكْ مُعَاذَ بْنَ جَبَلٍ، ‏‏‏‏‏‏وَمُعَاذٌ قَدِيمُ الْمَوْتِ مَاتَ فِي خِلَافَةِ عُمَرَ.