40.
The Book on Faith
٤٠-
كتاب الإيمان عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


15
Chapter: What Has Been Related That "Verbally Abusing A Muslim Is Disobedience"

١٥
باب مَا جَاءَ سِبَابُ الْمُسْلِمِ فُسُوقٌ

Jami` at-Tirmidhi 2635

Ibn Mas'ud (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى هللا عليه و آله وسلم) said, ‘verbally abusing a Muslim is disobedience and fighting him is disbelief.’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih. And the meaning of this Hadith, ‘fighting him is disbelief' does not refer to the disbelief that is equal to apostasy from Islam. The proof for this is that it has been reported that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘whoever is killed on purpose, then those responsible for the one killed have a choice, if they want, they can kill the murderer, and if they want, they can forgive him.’ If killing was disbelief, it would be obligatory. It has been reported from Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه), Tawus, Ata' and others among the people of knowledge that they said, ‘it is a disbelief below disbelief, and a sin below sin.


Grade: Sahih

عبداللہ بن مسعود رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”مسلمان کو گالی گلوچ دینا فسق ہے، اور اس سے جنگ کرنا کفر ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- حدیث کے الفاظ «قتاله كفر» کا معنی و مراد یہ ہے کہ اسود عنسی کے ارتداد کے کفر جیسا کفر نہیں ہے اور اس کی دلیل نبی اکرم ﷺ کی وہ حدیث ہے جس میں آپ نے فرمایا ہے کہ اگر کسی شخص کو جان بوجھ کر قتل کر دیا گیا ہو تو اس مقتول کے اولیا و وارثین کو اختیار حاصل ہو گا کہ وہ چاہیں تو مقتول کے قاتل کو قصاص میں قتل کر دیں اور چاہیں تو اسے معاف کر دیں اور چھوڑ دیں۔ اگر یہ قتل کفر ( حقیقی ) کے درجہ میں ہوتا تو پھر قاتل کا قتل واجب ہو جاتا، ۴- ابن عباس، طاؤس، عطاء اور دوسرے بہت سے اہل علم سے مروی ہے، وہ کہتے ہیں: یہ کفر تو ہے لیکن کمتر درجے کا کفر ہے، یہ فسق تو ہے لیکن چھوٹے درجے کا فسق ہے۔

``Abdul-Allah bin Mas'ood (رضي الله تعالى عنه) kahte hain ke Rasul-Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Musalman ko gali galoch dena fasq hai, aur is se jang karna kuffar hai”۔ Imam Tirmizi kahte hain: 1- yeh hadeeth hasan sahih hai, 2- hadeeth ke alfaaz «qitalah kuffar» ka ma'ni o murad yeh hai ke Aswad Aunsi ke irtidad ke kuffar jaisa kuffar nahin hai aur is ki dalil Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ki woh hadeeth hai jis mein aap ne farmaya hai ke agar kisi shakhs ko jaan bujh kar qatl kar diya ho to is maqtool ke auliya o waraseen ko ikhtiyar hasil hoga ke woh chahein to maqtool ke qatil ko qisas mein qatl kar dein aur chahein to isse maaf kar dein aur chhoor dein. Agar yeh qatl kuffar ( haqiqi ) ke darje mein hota to phir qatil ka qatl wajib ho jata, 4- Ibn Abbas, Tawwus, Ata' aur doosre bahut se ahl-e-ilm se marwi hai, woh kahte hain: yeh kuffar to hai lekin kamtar darje ka kuffar hai, yeh fasq to hai lekin chhote darje ka fasq hai.``

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ، حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ زُبَيْدٍ، عَنْ أَبِي وَائِلٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ سِبَابُ الْمُسْلِمِ فُسُوقٌ، ‏‏‏‏‏‏وَقِتَالُهُ كُفْرٌ ،‏‏‏‏ قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَمَعْنَى هَذَا الْحَدِيثِ:‏‏‏‏ قِتَالُهُ كُفْرٌ لَيْسَ بِهِ كُفْرًا مِثْلَ الِارْتِدَادِ وَالْحُجَّةُ عَنِ الإِسْلامِ، ‏‏‏‏‏‏فِي ذَلِكَ مَا رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ مَنْ قُتِلَ مُتَعَمَّدًا فَأَوْلِيَاءُ الْمَقْتُولِ بِالْخِيَارِ إِنْ شَاءُوا قَتَلُوا وَإِنْ شَاءُوا عَفَوْا ، ‏‏‏‏‏‏وَلَوْ كَانَ الْقَتْلُ كُفْرًا لَوَجَبَ الْقَتْلُ وَلَمْ يَصِحَّ الْعَفْوُ،‏‏‏‏ وَقَدْ رُوِيَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَطَاوُسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعَطَاءٍ، ‏‏‏‏‏‏وَغَيْرِ وَاحِدٍ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ قَالُوا:‏‏‏‏ كُفْرٌ دُونَ كُفْرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَفُسُوقٌ دُونَ فُسُوقٍ.