41.
Chapters on Knowledge
٤١-
كتاب العلم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


7
Chapter: What Has Been Related About The Encouragement To Convey What Is Heard

٧
باب مَا جَاءَ فِي الْحَثِّ عَلَى تَبْلِيغِ السَّمَاعِ ‏

Jami` at-Tirmidhi 2656

Abdur Rahman bin Aban bin Uthman narrated from his father who said, ‘Zaid bin Thabit ( رضي الله تعالى عنه) left to go to Marwan during the middle of the day. We said, 'he did not send for him during this hour except to ask him about something.' So, we got up to ask him, and he said, 'yes, he asked us about something we heard from the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم). I heard the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) saying, ‘may Allah gladden a man who hears a Hadith from us, so he memorizes it until he conveys it to someone else. Perhaps he carries Fiqh to one who is more understanding than him, and perhaps the one who carries the Fiqh is not a Faqih.’ Imam Tirmidhi said the Hadith of Zaid bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) is Hasan. There are narrations on this topic from Abdullah bin Masud, Muadh bin Jabal, Jubair bin Mutim, Abu Ad-Darda and Anas (رضي الله تعالى عنهم)


Grade: Sahih

ابان بن عثمان کہتے ہیں کہ زید بن ثابت رضی الله عنہ دوپہر کے وقت مروان کے پاس سے نکلے ( لوٹے ) ، ہم نے کہا: مروان کو ان سے کوئی چیز پوچھنا ہو گی تبھی ان کو اس وقت بلا بھیجا ہو گا، پھر ہم نے ان سے پوچھا تو انہوں نے کہا: ہاں، انہوں نے ہم سے کئی چیزیں پوچھیں جسے ہم نے رسول اللہ ﷺ سے سنا تھا۔ میں نے رسول اللہ ﷺ کو فرماتے ہوئے سنا: ”اللہ اس شخص کو تروتازہ رکھے جو مجھ سے کوئی حدیث سنے پھر اسے یاد رکھ کر اسے دوسروں کو پہنچا دے، کیونکہ بہت سے احکام شرعیہ کا علم رکھنے والے اس علم کو اس تک پہنچا دیتے ہیں جو اس سے زیادہ ذی علم اور عقلمند ہوتے ہیں۔ اور بہت سے شریعت کا علم رکھنے والے علم تو رکھتے ہیں، لیکن فقیہہ نہیں ہوتے“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- زید بن ثابت کی حدیث حسن ہے، ۲- اس باب میں عبداللہ بن مسعود، معاذ بن جبل، جبیر بن مطعم، ابو الدرداء اور انس رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں۔

Aban bin Usman kehte hain ke Zaeed bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) dopahar ke waqt Marwan ke pass se nikle (loote), hum ne kaha: Marwan ko un se koi cheez poochhna ho gi tabhi un ko us waqt bula bhija hoga, phir hum ne un se poocha to unhon ne kaha: Haan, unhon ne hum se kai cheezen poochhin jise hum ne Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) se suna tha. Main ne Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko farmate huwe suna: “Allah us shakhs ko tarotaza rakhe jo mujh se koi hadeeth sune phir use yaad rakh kar use doosron ko pahuncha de, kyon ke bahut se ahkam sharia ka ilm rakhne wala is ilm ko us tak pahuncha deta hai jo is se ziada ze elam aur aqalmand hote hain. Aur bahut se shariat ka ilm rakhne wale ilm to rakhte hain, lekin faqiha nahin hote” 1؎. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Zaeed bin Thabit ki hadeeth hasan hai, 2. Is bab mein Abdullah bin Masood, Muaz bin Jabal, Jubair bin Mut'im, Abu al-Darda aur Anas (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadith aayi hain.

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ، حَدَّثَنَا أَبُو دَاوُدَ، أَخْبَرَنَا شُعْبَةُ، أَخْبَرَنَا عُمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ مِنْ وَلَدِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ، ‏‏‏‏‏‏قَال:‏‏‏‏ سَمِعْتُ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ أَبَانَ بْنِ عُثْمَانَ يُحَدِّثُ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِيهِ، قَالَ:‏‏‏‏ خَرَجَ زَيْدُ بْنُ ثَابِتٍ مِنْ عِنْدِ مَرْوَانَ نِصْفَ النَّهَارِ، ‏‏‏‏‏‏قُلْنَا:‏‏‏‏ مَا بَعَثَ إِلَيْهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ إِلَّا لِشَيْءٍ سَأَلَهُ عَنْهُ ؟ فَسَأَلْنَاهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ نَعَمْ سَأَلَنَا عَنْ أَشْيَاءَ سَمِعْنَاهَا مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:‏‏‏‏ نَضَّرَ اللَّهُ امْرَأً سَمِعَ مِنَّا حَدِيثًا فَحَفِظَهُ حَتَّى يُبَلِّغَهُ غَيْرَهُ، ‏‏‏‏‏‏فَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ إِلَى مَنْ هُوَ أَفْقَهُ مِنْهُ، ‏‏‏‏‏‏وَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ لَيْسَ بِفَقِيهٍ ،‏‏‏‏ وفي الباب عن عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، ‏‏‏‏‏‏وَمُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ، ‏‏‏‏‏‏وَجُبَيْرِ بْنِ مُطْعِمٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي الدَّرْدَاءِ، ‏‏‏‏‏‏وَأَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ.