43.
Chapters on Manners
٤٣-
كتاب الأدب عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


7
Chapter: What Has Been Related About 'Indeed Allah Loves Sneezing And He Dislikes Yawning'

٧
باب مَا جَاءَ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْعُطَاسَ وَيَكْرَهُ التَّثَاؤُبَ

Jami` at-Tirmidhi 2747

Narrated Abu Hurairah: that the Messenger of Allah (ﷺ) said: Indeed Allah loves sneezing and He dislikes the yawn. So when one of you sneezes and says 'Al-Hamdulillah (All praise is due to Allah),' then it is a right due from every one who hears him to say: 'Yarhamukallah (May Allah have mercy upon you)' As for yawning then when one of you yawns let him suppress it as much as possible and not say: Hah Hah' for that is only from Ash-Shaitan laughing at him. Imam Tirmidhi says: 1- This Hadith is authentic. 2- And it is more authentic than the narration of Ibn Ajlan (mentioned above). 3- Ibn Abi Zayd: Those who memorize (preserve) the Hadith of Saeed Maqbari are more reliable and stronger than Muhammad bin Ajlan. 4- I heard from Abu Bakr Attar Basri who narrates: Through Ali bin Madini, Yahya bin Saeed, and Yahya bin Saeed say: Muhammad bin Ajlan says: The issue with Saeed Maqbari's Hadith is that Saeed narrated some Hadiths (directly) from Abu Huraira. And some Hadiths were narrated via one person to Abu Huraira. So, it all got mixed up in my mind. I couldn't remember who narrated directly and who through someone else. So, I narrated all the Hadiths through Saeed to Abu Huraira.


Grade: Sahih

ابوہریرہ رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”اللہ تعالیٰ چھینک کو پسند کرتا ہے اور جمائی کو ناپسند، پس جب تم میں سے کسی کو چھینک آئے اور وہ «الحمد للہ» کہے تو ہر مسلمان کے لیے جو اسے سنے «یرحمک اللہ» کہنا ضروری ہے۔ اب رہی جمائی کی بات تو جس کسی کو جمائی آئے، اسے چاہیئے کہ وہ اپنی طاقت بھر اسے روکے اور ہاہ ہاہ نہ کہے، کیونکہ یہ شیطان کی طرف سے ہے، اور شیطان اس سے ہنستا ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث صحیح ہے، ۲- اور یہ ابن عجلان کی ( اوپر مذکور ) روایت سے زیادہ صحیح ہے، ۳- ابن ابی ذئب: سعید مقبری کی حدیث کو زیادہ یاد رکھنے والے ( احفظ ) اور محمد بن عجلان سے زیادہ قوی ( اثبت ) ہیں، ۴- میں نے ابوبکر عطار بصریٰ سے سنا ہے وہ روایت کرتے ہیں: علی بن مدینی کے واسطہ سے یحییٰ بن سعید سے اور یحییٰ بن سعید کہتے ہیں: محمد بن عجلان کہتے ہیں: سعید مقبری کی احادیث کا معاملہ یہ ہے کہ سعید نے بعض حدیثیں ( بلاواسطہ ) ابوہریرہ سے روایت کی ہیں۔ اور بعض حدیثیں بواسطہ ایک شخص کے ابوہریرہ سے روایت کی گئی ہیں۔ تو وہ سب میرے ذہن میں گڈمڈ ہو گئیں۔ مجھے یاد نہیں رہا کہ بلاواسطہ کون تھیں اور بواسطہ کون؟ تو میں نے سبھی روایتوں کو سعید کے واسطہ سے ابوہریرہ سے روایت کر دی ہے۔

Abu Hurayrah (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ke Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Allah Ta’ala chhink ko pasand karta hai aur jamai ko napasand, pas jab tum mein se kisi ko chhink aaye aur woh «alhamdulillah» kahe to har musalman ke liye jo use sune «yarhamukallahu» kahna zaruri hai. Ab rahi jamai ki baat to jis kisi ko jamai aaye, usse chahiye ke woh apni taqat bhar use roke aur haah haah nah kahe, kyunke yeh shaitan ki taraf se hai, aur shaitan is se hansata hai”۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1- Yeh hadith sahih hai, 2- Aur yeh Ibn Ajlan ki ( oopar mazkur ) riwayat se ziyada sahih hai, 3- Ibn Abi Dhuayb: Saeed Muqabri ki hadith ko ziyada yaad rakhne wala ( ahfaz ) aur Muhammad bin Ajlan se ziyada qawi ( asbat ) hain, 4- Maine Abu Bakr Attar Basri se suna hai woh riwayat karte hain: Ali bin Madini ke wasta se Yahya bin Saeed se aur Yahya bin Saeed kehte hain: Muhammad bin Ajlan kehte hain: Saeed Muqabri ki ahadith ka maamla yeh hai ke Saeed ne baaz hadithen ( bilawasita ) Abu Hurayrah se riwayat ki hain. Aur baaz hadithen bawasita ek shakhs ke Abu Hurayrah se riwayat ki gayi hain. To woh sab mere zehn mein gudmud ho gayin. Mujhe yaad nahin raha ke bilawasita kaun thin aur bawasita kaun? To maine sabhi riwayatoun ko Saeed ke wasta se Abu Hurayrah se riwayat kar di hain.

حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْخَلَّالُ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ، أَخْبَرَنَا ابْنُ أَبِي ذِئْبٍ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْعُطَاسَ وَيَكْرَهُ التَّثَاؤُبَ، ‏‏‏‏‏‏فَإِذَا عَطَسَ أَحَدُكُمْ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ الْحَمْدُ لِلَّهِ، ‏‏‏‏‏‏فَحَقٌّ عَلَى كُلِّ مَنْ سَمِعَهُ أَنْ يَقُولَ:‏‏‏‏ يَرْحَمُكَ اللَّهُ، ‏‏‏‏‏‏وَأَمَّا التَّثَاؤُبُ فَإِذَا تَثَاءَبَ أَحَدُكُمْ فَلْيَرُدَّهُ مَا اسْتَطَاعَ وَلَا يَقُولَنَّ:‏‏‏‏ هَاهْ هَاهْ فَإِنَّمَا ذَلِكَ مِنَ الشَّيْطَانِ يَضْحَكُ مِنْهُ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَهَذَا أَصَحُّ مِنْ حَدِيثِ ابْنِ عَجْلَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنُ أَبِي ذِئْبٍ أَحْفَظُ لِحَدِيثِ سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَثْبَتُ مِنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَجْلَانَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ سَمِعْت أَبَا بَكْرٍ الْعَطَّارَ الْبَصْرِيَّ يَذْكُرُ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْمَدِينِيِّ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ عَجْلَانَ:‏‏‏‏ أَحَادِيثُ سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ رَوَى بَعْضَهَا سَعِيدٌ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَرَوَى بَعْضُهَا عَنْ سَعِيدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ رَجُلٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏فَاخْتَلَطَتْ عَلَيَّ، ‏‏‏‏‏‏فَجَعَلْتُهَا عَنْ سَعِيدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ.