47.
Chapters on Tafsir
٤٧-
كتاب تفسير القرآن عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
5
Chapter: Regarding Surat An-Nisa
٥
باب وَمِنْ سُورَةِ النِّسَاءِ
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
الزُّبَيْرِ | الزبير بن العوام الأسدي | صحابي |
عُرْوَةَ | عروة بن الزبير الأسدي | ثقة فقيه مشهور |
الزُّهْرِيِّ | محمد بن شهاب الزهري | الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه |
شُعَيْبُ بْنُ أَبِي حَمْزَةَ | شعيب بن أبي حمزة الأموي | ثقة حافظ متقن |
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَيْرِ | عبد الله بن الزبير الأسدي | صحابي |
عَبْدَ اللَّهِ بْنَ الزُّبَيْرِ | عبد الله بن الزبير الأسدي | صحابي |
عُرْوَةَ | عروة بن الزبير الأسدي | ثقة فقيه مشهور |
عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ | عروة بن الزبير الأسدي | ثقة فقيه مشهور |
الزُّهْرِيِّ | محمد بن شهاب الزهري | الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه |
ابْنِ شِهَابٍ | محمد بن شهاب الزهري | الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه |
وَيُونُسُ | يونس بن يزيد الأيلي | ثقة |
اللَّيْثُ بْنُ سَعْدٍ | الليث بن سعد الفهمي | ثقة ثبت فقيه إمام مشهور |
اللَّيْثِ بْنِ سَعْدٍ | الليث بن سعد الفهمي | ثقة ثبت فقيه إمام مشهور |
ابْنُ وَهْبٍ | عبد الله بن وهب القرشي | ثقة حافظ |
قُتَيْبَةُ | قتيبة بن سعيد الثقفي | ثقة ثبت |
Jami` at-Tirmidhi 3027
Urwah bin Az-Zubair narrated that Abdullah bin Az-Zubair (رضي الله تعالى عنه) narrated to him, ‘a man from the Ansar was arguing with Az-Zubair (رضي الله تعالى عنه) about a stream at Al-Harrah with which they irrigated their date-palms. So, the Ansari man said, 'let the water pass through.' But he refused, so they brought their dispute to the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم). So, the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said to Az-Zubair (رضي الله تعالى عنه) 'O Zubair ( رضي الله تعالى عنه), Water (your land) and let the water flow to your neighbor.' The Ansari got angry and said, 'O Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) is it because he is your nephew?' The face of the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) changed. Then he said, 'O Zubair (رضي الله تعالى عنه), water (your land) and withhold the water until it flows over your walls.' So, Az-Zubair ( رضي الله تعالى عنه) said, 'by Allah, I think this Ayah was revealed about that incident – [Indeed, by your Lord, they will not be Muslims till they make you adjudge in their disputes and find no constraint in their hearts about your decisions and accept them with full acquiescence.] (An-Nisa - 65). Imam Tirmidhi said, I heard Muhammad saying, ‘Ibn Wahb reported this Hadith from Al-Laith bin Sa'd and Yunus, from Az-Zuhri, from 'Urwah from Abdullah bin Az-Zubair ( رضي الله تعالى عنه) and it is like this. Shu'aib bin Abu Hamzah reported it from Az-Zuhri, from 'Urwah bin Az-Zubair, and he did not mention Abdullah bin Az-Zubair (رضي الله تعالى عنه) in it.
Grade: Sahih
عبداللہ بن زبیر رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ ایک انصاری نے ( ان کے والد ) زبیر بن العوام رضی الله عنہ سے، حرہ ۱؎ کی نالی کے معاملہ میں، جس سے لوگ کھجور کے باغات کی سینچائی کرتے تھے، جھگڑا کیا، انصاری نے زبیر رضی الله عنہ سے کہا کہ پانی کو بہنے دو تاکہ میرے کھیت میں چلا جائے ۲؎، زبیر نے انکار کیا، پھر وہ لوگ اس جھگڑے کو لے کر آپ ﷺ کے پاس پہنچے تو رسول اللہ ﷺ نے زبیر سے کہا: زبیر! تم ( اپنا کھیت ) سینچ کر پانی پڑوسی کے کھیت میں جانے دو، ( یہ سن کر ) انصاری غصہ ہو گیا، اس نے کہا: اللہ کے رسول! آپ نے یہ بات اس لیے کہی ہے کہ وہ ( زبیر ) آپ کے پھوپھی کے بیٹے ہیں؟ ( یہ سن کر ) آپ کے چہرے کا رنگ بدل گیا آپ نے کہا: زبیر! اپنا کھیت سینچ لو، اور پانی اتنا بھر لو کہ منڈیروں تک پہنچ جائے“۔ زبیر کہتے ہیں: قسم اللہ کی میں گمان کرتا ہوں کہ آیت: «فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم» ”سو قسم ہے تیرے رب کی! یہ مومن نہیں ہو سکتے، جب تک کہ تمام آپس کے اختلاف میں آپ کو حاکم نہ مان لیں“ ( النساء: ۶۵ ) ۔ اسی مقدمہ کے سلسلے میں نازل ہوئی ہے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- میں نے محمد بن اسماعیل بخاری کو کہتے ہوئے سنا ہے کہ ابن وہب نے بطریق: «الليث بن سعد ويونس عن الزهري عن عروة عن عبد الله بن الزبير» اسی حدیث کی طرح روایت کی ہے، ۲- اور شعیب بن ابی حمزہ نے بطریق: «الزهري عن عروة عن الزبير» روایت کی ہے اور انہوں نے اپنی روایت میں عبداللہ بن زبیر کے واسطہ کا ذکر نہیں کیا ہے۔
“Abdullaah bin Zubair (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ke aik Ansaari ne (un ke waalid) Zubair bin Al-Awwam (رضي الله تعالى عنه) se, Harra 1؎ ki naali ke maamale mein, jis se log khajoor ke baghat ki seenchaai karte the, jhagda kiya, Ansaari ne Zubair (رضي الله تعالى عنه) se kaha ke pani ko bahne do taake mere khet mein chala jaaye 2؎, Zubair ne inkaar kiya, phir woh log is jhagde ko le kar aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ke paas pahunche to Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Zubair se kaha: Zubair! Tum (apna khet) seench kar pani padosi ke khet mein jaane do, (yeh sun kar) Ansaari ghussa ho gaya, us ne kaha: Allah ke rasool! Aap ne yeh baat is liye kahi hai ke woh (Zubair) aap ke phooppi ke bete hain? (yeh sun kar) aap ke chehre ka rang badal gaya aap ne kaha: Zubair! Apna khet seench lo, aur pani itna bhar lo ke mundiroon tak pahunche jaaye“۔ Zubair kehte hain: Qasam Allah ki main guman karta hoon ke aayat: «Fala wa rabbika la yoo'minoon hatta yahkumooka fi ma shajara bainahum» “So qasam hai tere rab ki! Yeh mo'min nahi ho sakte, jab tak ke tamam aapas ke ikhtilaf mein aap ko hakam na maan lein“ (Nisaa: 65)۔ Isi muqaddame ke silsile mein nazil hui hai۔ Imam Tirmizi kehte hain: 1. Maine Muhammad bin Ismaeel Bukhari ko kehte huye suna hai ke Ibn Wahab ne tariq: «Al-Laith bin Saad wa Yunus an al-Zuhri an Uroah an Abdullah bin al-Zubair» isi hadeeth ki tarah riwayat ki hai, 2. Aur Shu'aib bin Abi Hamzah ne tariq: «Al-Zuhri an Uroah an al-Zubair» riwayat ki hai aur unhon ne apni riwayat mein Abdullah bin Zubair ke waste ka zikr nahi kiya hai.
حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا اللَّيْثُ بْنُ سَعْدٍ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ أَنَّهُ حَدَّثَهُ، أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ الزُّبَيْرِ حَدَّثَهُ، أَنَّ رَجُلًا مِنَ الْأَنْصَارِ خَاصَمَ الزُّبَيْرَ فِي شِرَاجِ الْحَرَّةِ الَّتِي يَسْقُونَ بِهَا النَّخْلَ، فَقَالَ الْأَنْصَارِيُّ: سَرِّحِ الْمَاءَ يَمُرُّ، فَأَبَى عَلَيْهِ، فَاخْتَصَمُوا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِلزُّبَيْرِ: اسْقِ يَا زُبَيْرُ، وَأَرْسِلِ الْمَاءَ إِلَى جَارِكَ ، فَغَضِبَ الْأَنْصَارِيُّ، وَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَنْ كَانَ ابْنَ عَمَّتِكَ، فَتَغَيَّرَ وَجْهُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ثُمَّ قَالَ: يَا زُبَيْرُ، اسْقِ وَاحْبِسِ الْمَاءَ حَتَّى يَرْجِعَ إِلَى الْجَدْرِ ، فَقَالَ الزُّبَيْرُ: وَاللَّهِ إِنِّي لَأَحْسِبُ هَذِهِ الْآيَةَ نَزَلَتْ فِي ذَلِكَ فَلا وَرَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ سورة النساء آية 65 ، قَالَ أَبُو عِيسَى: سَمِعْت مُحَمَّدًا، يَقُولُ: قَدْ رَوَى ابْنُ وَهْبٍ هَذَا الْحَدِيثَ عَنِ اللَّيْثِ بْنِ سَعْدٍ، وَيُونُسُ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَيْرِ نَحْوَ هَذَا الْحَدِيثِ، وَرَوَى شُعَيْبُ بْنُ أَبِي حَمْزَةَ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ الزُّبَيْرِ، وَلَمْ يَذْكُرْ فِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَيْرِ.