47.
Chapters on Tafsir
٤٧-
كتاب تفسير القرآن عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


5
Chapter: Regarding Surat An-Nisa

٥
باب وَمِنْ سُورَةِ النِّسَاءِ ‏‏

NameFameRank
al-brā’ bn ‘āzibin Al-Bara' ibn 'Azib al-Ansari Companion
abī isḥāq Abu Ishaq al-Subayee Trustworthy, Abundant Narrator
sufyān Sufyan al-Thawri Trustworthy Hadith scholar, Jurist, Imam, Hadith expert, and he may have concealed the identity of some narrators
wakī‘un Wakee' ibn al-Jarrah al-Ra'asi Trustworthy Hafez Imam
maḥmūd bn ghaylān Mahmud ibn Ghailan al-Adawi Trustworthy

Jami` at-Tirmidhi 3031

Al-Bara bin Azib (رضي الله تعالى عنه) narrated that when the following was revealed – [Not equal are those of the believers who sit] (An-Nisa - 95). Amr bin Umm Maktum came to the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and ‘he was blind, so he said, 'O Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) what do you order me with? Indeed, my vision is disabled.' So, Allah revealed this Ayah – [ Except those who are disabled.] (An-Nisa - 95). So, the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, 'bring me a shoulder bone and inkwell - or 'bring me a tablet and an inkwell.' Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Sahih. He is called Amr bin Umm Maktum ( رضي الله تعالى عنه), and he is also called Abdullah bin Umm Maktum, and he is Abdullah bin Za'idah and Umm Maktum is his mother.


Grade: Sahih

براء بن عازب رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ جب آیت «لا يستوي القاعدون من المؤمنين» ”اپنی جانوں اور مالوں سے اللہ کی راہ میں جہاد کرنے والے مومن اور بیٹھے رہ جانے والے مومن برابر نہیں“ ( النساء: ۹۵ ) نازل ہوئی تو عمرو بن ام مکتوم نبی اکرم ﷺ کے پاس آئے، وہ نابینا تھے، انہوں نے کہا: اللہ کے رسول! آپ مجھے کیا حکم فرماتے ہیں، میں تو اندھا ہوں؟ تو اللہ تعالیٰ نے آیت: «غير أولي الضرر» نازل فرمائی، یعنی مریض اور معذور لوگوں کو چھوڑ کر، نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”میرے پاس شانہ کی ہڈی اور دوات لے آؤ ( یا یہ کہا ) تختی اور دوات لے آؤ کہ میں لکھا کر دے دوں کہ تم معذور لوگوں میں سے ہو“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس روایت میں عمرو بن ام مکتوم رضی الله عنہ کہا گیا ہے، انہیں عبداللہ بن ام مکتوم بھی کہا جاتا ہے، وہ عبداللہ بن زائدہ ہیں، اور ام مکتوم ان کی ماں ہیں۔

Baraa bin Aazib ( (رضي الله تعالى عنه) a kehte hain ke jab aayat «La yastawi al-qa'idoon min al-mu'mineen» "apni jaanoon aur maalon se Allah ki rah mein jihad karne wale mumin aur baithe rehne wale mumin barabar nahin" (an-Nisaa: 95) naazil hui to Amr bin Ummi Maktum Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke paas aaye, woh nabina the, unhon ne kaha: Allah ke Rasool! aap mujhe kya hukm farmate hain, main to andha hoon? to Allah Ta'ala ne aayat: «Ghair awli al-darr» naazil farmaai, yani mareed aur ma'zoor logon ko chhoor kar, Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "mere paas shahna ki haddi aur dawat le ao (ya yeh kaha) takhti aur dawat le ao ke main likha kar de doon ke tum ma'zoor logon mein se ho"۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh hadith hasan sahih hai, 2. is riwayat mein Amr bin Ummi Maktum (رضي الله تعالى عنه) kaha gaya hai, unhein Abdullah bin Ummi Maktum bhi kaha jata hai, woh Abdullah bin Zaidah hain, aur Ummi Maktum in ki maa hain.

حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ، حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاق، عَنِ الْبَرَاءِ بْنِ عَازِبٍ، قَالَ:‏‏‏‏ لَمَّا نَزَلَتْ لا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ سورة النساء آية 95، ‏‏‏‏‏‏جَاءَ عَمْرُو ابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وَكَانَ ضَرِيرَ الْبَصَرِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ يَا رَسُولَ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏مَا تَأْمُرُنِي إِنِّي ضَرِيرُ الْبَصَرِ، ‏‏‏‏‏‏فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى هَذِهِ الْآيَةَ:‏‏‏‏ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ سورة النساء آية 95، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ إِيتُونِي بِالْكَتِفِ وَالدَّوَاةِ أَوِ اللَّوْحِ وَالدَّوَاةِ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَيُقَالُ عَمْرُو ابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ، ‏‏‏‏‏‏وَيُقَالُ عَبْدُ اللَّهِ ابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَائِدَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَأُمُّ مَكْتُومٍ أُمُّهُ.