47.
Chapters on Tafsir
٤٧-
كتاب تفسير القرآن عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


5
Chapter: Regarding Surat An-Nisa

٥
باب وَمِنْ سُورَةِ النِّسَاءِ ‏‏

Jami` at-Tirmidhi 3032

Miqsam, the freed slave of Abdullah bin Al-Harith narrated from Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) that he said the Ayah [Not equal are those of the believers who sit, except those who are disabled.] (An-Nisa - 95) is about Badr and those went out for Badr. At the time of the battle of Badr, 'Abdullah bin Jahsh and Ibn Umm Maktum (رضي الله تعالى عنهما) said, 'we are blind O Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), so is there an exemption for us?' So, the following was revealed – [Not equal are those of the believers who sit except those who are disabled. But Allah has preferred those who strive hard and fight above those who sit (at home) by a huge reward] (An-Nisa - 95). So, these were the people who sat behind, that were not disabled. But Allah has preferred those who strive hard and fight, above those who sit (at home) by a huge reward. They are of levels above those who sit among the believers who did not have an excuse.’ Imam Tirmidhi said this Hadith is Gharib from this route as a narration of Ibn Abbas ( رضي الله تعالى عنه). Miqsam is called the freed slave of Abdullah bin Al-Harith, and it is said that he is the freed slave of Abdullah bin Abbas. And Miqsam's Kunyah is Abul-Qasim.


Grade: Sahih

عبداللہ بن عباس رضی الله عنہما آیت «لا يستوي القاعدون من المؤمنين غير أولي الضرر» کی تفسیر میں کہتے ہیں: جب جنگ بدر کا موقع آیا تو اس موقع پر یہ آیت جنگ بدر میں شریک ہونے والے اور نہ شریک ہونے والے مسلمانوں کے متعلق نازل ہوئی۔ تو عبداللہ بن جحش اور ابن ام مکتوم رضی الله عنہما دونوں نے کہا: اللہ کے رسول! ہم دونوں اندھے ہیں کیا ہمارے لیے رخصت ہے کہ ہم جہاد میں نہ جائیں؟ تو آیت «لا يستوي القاعدون من المؤمنين غير أولي الضرر» نازل ہوئی، اور اللہ تعالیٰ نے مجاہدین کو بیٹھے رہنے والوں پر ایک درجہ فضیلت دی ہے۔ ان بیٹھ رہنے والوں سے مراد اس آیت میں غیر معذور لوگ ہیں، باقی رہے معذور لوگ تو وہ مجاہدین کے برابر ہیں۔ اللہ نے مجاہدین کو بیٹھ رہنے والوں پر اجر عظیم کے ذریعہ فضیلت دی ہے۔ اور بیٹھ رہنے والے مومنین پر اپنی جانب سے ان کے درجے بڑھا کر فضیلت دی ہے۔ اور یہ بیٹھ رہنے والے مومنین وہ ہیں جو بیمار و معذور نہیں ہیں۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث اس سند سے ابن عباس رضی الله عنہما کی روایت سے حسن غریب ہے، ۲- مقسم کے بارے میں کہا جاتا ہے کہ یہ عبداللہ بن حارث کے آزاد کردہ غلام ہیں، اور یہ بھی کہا جاتا ہے کہ یہ ابن عباس کے آزاد کردہ غلام ہیں اور مقسم کی کنیت ابوالقاسم ہے۔

Abdullah bin Abbas Radi Allahu Anhuma ayat «La Yastawee al-Qaa'idoona Min al-Mu'mineena Ghair Ulee al-Darrar» ki tafseer mein kahte hain: Jab جنگ Badr ka mauqa aaya to is mauqa par yeh ayat جنگ Badr mein sharik hone wale aur na sharik hone wale Musalmanon ke mutalliq nazil hui. To Abdullah bin Jahsh aur Ibn Umm Maktum Radi Allahu Anhuma dono ne kaha: Allah ke Rasool! Hum dono andhe hain kya hamare liye rukhsat hai ki hum jihad mein na jayen? To ayat «La Yastawee al-Qaa'idoona Min al-Mu'mineena Ghair Ulee al-Darrar» nazil hui, aur Allah Ta'ala ne mujahideen ko baithe rahne walon par ek darja fazilat di hai. Un baith rahne walon se murad is ayat mein ghair mazdoor log hain, baqi rahe mazdoor log to woh mujahideen ke barabar hain. Allah ne mujahideen ko baith rahne walon par ajr azeem ke zariya fazilat di hai. Aur baith rahne wale mominon par apni taraf se unke darje badha kar fazilat di hai. Aur yeh baith rahne wale mominon woh hain jo beemar o mazdoor nahin hain. Imam Tirmidhi kahte hain: 1- Yeh hadees is sanad se Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma ki riwayat se hasan ghareeb hai, 2- Muqsim ke bare mein kaha jata hai ki yeh Abdullah bin Harith ke azad kardah ghulam hain, aur yeh bhi kaha jata hai ki yeh Ibn Abbas ke azad kardah ghulam hain aur Muqsim ki kunniyat Abu al-Qasim hai.

حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الزَّعْفَرَانِيُّ، حَدَّثَنَا الْحَجَّاجُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ ابْنِ جُرَيْجٍ، أَخْبَرَنِي عَبْدُ الْكَرِيمِ، سَمِعَ مِقْسَمًا مَوْلَى عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَارِثِ يُحَدِّثُ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ لا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ سورة النساء آية 95 عَنْ بَدْرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَالْخَارِجُونَ إِلَى بَدْرٍ لَمَّا نَزَلَتْ غَزْوَةُ بَدْرٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَحْشِ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ:‏‏‏‏ إِنَّا أَعْمَيَانِ يَا رَسُولَ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏فَهَلْ لَنَا رُخْصَةٌ ؟ فَنَزَلَتْ لا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ سورة النساء آية 95 وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً، ‏‏‏‏‏‏فَهَؤُلَاءِ الْقَاعِدُونَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا ‏‏‏‏ 95 ‏‏‏‏ دَرَجَاتٍ مِنْهُ سورة النساء آية 94-95 عَلَى الْقَاعِدِينَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرِ أُولِي الضَّرَرِ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ مِنْ حَدِيثِ ابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَمِقْسَمٌ يُقَالُ:‏‏‏‏ هُوَ مَوْلَى عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَارِثِ، ‏‏‏‏‏‏وَيُقَالُ:‏‏‏‏ هُوَ مَوْلَى ابْنِ عَبَّاسٍ وَكُنْيَتُهُ أَبُو الْقَاسِمِ.