47.
Chapters on Tafsir
٤٧-
كتاب تفسير القرآن عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
5
Chapter: Regarding Surat An-Nisa
٥
باب وَمِنْ سُورَةِ النِّسَاءِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
zayd bn thābitin | Zayd ibn Thabit al-Ansari | Companion |
marwān bn al-ḥakam | Marwan ibn al-Hakam al-Qurashi | Saduq (Truthful) Hasan (Good) al-Hadith |
sahl bn sa‘din | Sahl ibn Sa'd al-Sa'idi | Companion |
ibn shihābin | Muhammad ibn Shihab al-Zuhri | The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery |
zayd bn thābitin | Zayd ibn Thabit al-Ansari | Companion |
ṣāliḥ bn kaysān | Salih ibn Kaysan al-Dawsi | Trustworthy, Upright |
abīh | Ibrahim ibn Sa'd al-Zuhri | Trustworthy Hadith Scholar |
qabīṣah bn dhu’aybin | Qubaysah ibn Dhu'ayb al-Khuza'i | The most likely is that he was a trustworthy Tabi'i, there is a difference of opinion regarding his Companionship |
al-zuhrī | Muhammad ibn Shihab al-Zuhri | The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery |
ya‘qūb bn ibrāhīm bn sa‘din | Yaqub ibn Ibrahim al-Qurashi | Trustworthy |
‘abd bn ḥumaydin | Abd ibn Hamid al-Kashi | Trustworthy Hadith Scholar |
ma‘marun | Muammar ibn Abi Amr al-Azdi | Trustworthy, Upright, Excellent |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
زَيْدَ بْنَ ثَابِتٍ | زيد بن ثابت الأنصاري | صحابي |
مَرْوَانَ بْنَ الْحَكَمِ | مروان بن الحكم القرشي | صدوق حسن الحديث |
سَهْلُ بْنُ سَعْدٍ | سهل بن سعد الساعدي | صحابي |
ابْنِ شِهَابٍ | محمد بن شهاب الزهري | الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه |
زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ | زيد بن ثابت الأنصاري | صحابي |
صَالِحِ بْنِ كَيْسَانَ | صالح بن كيسان الدوسي | ثقة ثبت |
أَبِيهِ | إبراهيم بن سعد الزهري | ثقة حجة |
قَبِيصَةَ بْنِ ذُؤَيْبٍ | قبيصة بن ذؤيب الخزاعي | والراجح أنه تابعي ثقة, مختلف في صحبته |
الزُّهْرِيِّ | محمد بن شهاب الزهري | الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه |
يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ سَعْدٍ | يعقوب بن إبراهيم القرشي | ثقة |
عَبْدُ بْنُ حُمَيْدٍ | عبد بن حميد الكشي | ثقة حافظ |
مَعْمَرٌ | معمر بن أبي عمرو الأزدي | ثقة ثبت فاضل |
Jami` at-Tirmidhi 3033
Sahl bin Sa'd As-Sa'idi narrated that he saw Marwan bin Al-Hakam sitting in the Masjid, so I went over to him until I sat next to him. He informed us that Zaid bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) informed him, that the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) dictated, not equal among the believers are those who sit and the Mujahidin in the cause of Allah.' He said, 'So, Ibn Umm Maktum ( رضي الله تعالى عنه) came, and he was dictating to me that he said, ‘O Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) By Allah, if I were capable of Jihad then I would participate in Jihad.' And he was a blind a man. So, Allah revealed to His Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم), while his thigh was against my thigh, and it became so heavy that I was worried it was about to fracture my thigh. Then he was relieved of it, so Allah had revealed to him, except those who are disabled. Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Sahih. This is how it was reported by more than one narrator from Az-Zuhrl, from Sahl bin Sa'd, and it is like this. And Ma'mar reported this Hadith from Az-Zuhri, from Qabisah bin Dhu'aib from Zaid bin Thãbit (رضي الله تعالى عنه). And in this Hadith, there is the narration of a man from the Companions of the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم), from a man among the Tabi'in. Sahl bin Sa'd Al-Ansari reported it from Marwan bin Al-Hakam, and Marwan did not hear from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), he was one of the Ta bi 'in.
Grade: Sahih
سہل بن سعد رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ میں نے مروان بن حکم کو مسجد میں بیٹھا ہوا دیکھا تو میں بھی آگے بڑھ کر ان کے پہلو میں جا بیٹھا انہوں نے ہمیں بتایا کہ زید بن ثابت رضی الله عنہ نے انہیں خبر دی ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے انہیں املا کرایا « ( لا يستوي القاعدون من المؤمنين» «والمجاهدون في سبيل الله» ”گھروں میں بیٹھ رہنے والے مسلمان، اور اللہ کی راہ میں جہاد کرنے والے دونوں برابر نہیں ہو سکتے“ اسی دوران ابن ام مکتوم آپ ﷺ کے پاس آ پہنچے اور آپ اس آیت کا ہمیں املا کرا رہے تھے، انہوں نے کہا: اللہ کے رسول! قسم اللہ کی، اگر میں جہاد کی طاقت رکھتا تو ضرور جہاد کرتا، وہ نابینا شخص تھے، اس پر اللہ تعالیٰ نے اپنے رسول پر آیت «غير أولي الضرر» نازل فرمائی اور جس وقت یہ آیت نازل ہوئی اس وقت آپ کی ران ( قریب بیٹھے ہونے کی وجہ سے ) میری ران پر تھی، وہ ( نزول وحی کے دباؤ سے ) بوجھل ہو گئی، لگتا تھا کہ میری ران پس جائے گی۔ پھر ( جب نزول وحی کی کیفیت ختم ہو گئی ) تو آپ کی پریشانی دور ہو گئی۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اسی طرح کئی راویوں نے زہری سے اور زہری نے سہل بن سعد رضی الله عنہ سے روایت کی ہے، ۳- معمر نے زہری سے یہ حدیث قبیصہ بن ذویب کے واسطہ سے، قبیصہ نے زید بن ثابت سے روایت کی ہے، اور اس حدیث میں ایک روایت رسول اللہ ﷺ کے ایک صحابی کی ایک تابعی سے ہے، روایت کیا ہے سہل بن سعد انصاری ( صحابی ) نے مروان بن حکم ( تابعی ) سے۔ اور مروان نے رسول اللہ ﷺ سے نہیں سنا ہے، وہ تابعی ہیں۔
Sahl bin Saad (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke main ne Marwan bin Hkam ko masjid mein betha hua dekha to main bhi aagey barh kar un ke pahloo mein ja betha unhon ne hamen bataya ke Zid bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) ne unhen khabar di hai ke Nabi e Akram sallallahu alaihi wassalam ne unhen imla karaya « ( La yastawi al-qa'idoon min al-mu'minien» «Wal-mujahideen fi sabil-illah» ” Gharoon mein beth rahene waale musalmaan, aur Allah ki raah mein jihad karne waale dono barabar nahin ho sakte“ isi douran ibn e Umm Maktoom aap sallallahu alaihi wassalam ke paas a pahunche aur aap is aayat ka hamen imla kara rahe the, unhon ne kaha: Allah ke Rasool! Qasam Allah ki, agar main jihad ki taqat rakhta to zarur jihad karta, woh nabina shakhs the, is par Allah Ta'ala ne apne Rasool par aayat «Ghair auli al-darr» nazil farmaai aur jis waqt yeh aayat nazil hui us waqt aap ki raan ( qareeb bethne ki wajah se ) meri raan par thi, woh ( nuzul wahi ke daba'o se ) bojhal ho gayi, lagta tha ke meri raan pas jaayegi. Phir ( jab nuzul wahi ki kayfiyat khatam ho gayi ) to aap ki pareshani door ho gayi. Imam Tirmizi kehte hain: 1. Yeh hadith hasan sahih hai, 2. Isi tarah kai raviyon ne Zahri se aur Zahri ne Sahl bin Saad (رضي الله تعالى عنه) se riwayat ki hai, 3. Mu'mar ne Zahri se yeh hadith Qabeesa bin Zawiab ke wastah se, Qabeesa ne Zid bin Thabit se riwayat ki hai, aur is hadith mein ek riwayat Rasool Allah sallallahu alaihi wassalam ke ek sahabi ki ek tabi'i se hai, riwayat kiya hai Sahl bin Saad Ansari ( sahabi ) ne Marwan bin Hkam ( tabi'i ) se. Aur Marwan ne Rasool Allah sallallahu alaihi wassalam se nahin suna hai, woh tabi'i hain.
حَدَّثَنَا عَبْدُ بْنُ حُمَيْدٍ، حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ سَعْدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ صَالِحِ بْنِ كَيْسَانَ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، حَدَّثَنِي سَهْلُ بْنُ سَعْدٍ، قَالَ: رَأَيْتُ مَرْوَانَ بْنَ الْحَكَمِ جَالِسًا فِي الْمَسْجِدِ فَأَقْبَلْتُ حَتَّى جَلَسْتُ إِلَى جَنْبِهِ فَأَخْبَرَنَا، أَنَّ زَيْدَ بْنَ ثَابِتٍ أَخْبَرَهُ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمْلَى عَلَيْهِ، لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ، قَالَ: فَجَاءَهُ ابْنُ أُمِّ مَكْتُومٍ وَهُوَ يُمْلِيهَا عَلَيَّ، فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، وَاللَّهِ لَوْ أَسْتَطِيعُ الْجِهَادَ لَجَاهَدْتُ وَكَانَ رَجُلًا أَعْمَى، فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَفَخِذُهُ عَلَى فَخِذِي فَثَقُلَتْ حَتَّى هَمَّتْ تَرُضُّ فَخِذِي ثُمَّ سُرِّيَ عَنْهُ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْهِ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ سورة النساء آية 95 ، قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، هَكَذَا رَوَى غَيْرُ وَاحِدٍ عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَهْلِ بْنِ سَعْدٍ نَحْوَ هَذَا، وَرَوَى مَعْمَرٌ، عَنِ الزُّهْرِيِّ هَذَا الْحَدِيثَ، عَنْ قَبِيصَةَ بْنِ ذُؤَيْبٍ، عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ، وَفِي هَذَا الْحَدِيثِ رِوَايَةُ رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْ رَجُلٍ مِنَ التَّابِعِين، رَوَاهُ سَهْلُ بْنُ سَعْدٍ الْأَنْصَارِيُّ، عَنْ مَرْوَانَ بْنِ الْحَكَمِ، وَمَرْوَانُ لم يسمع من النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَهُوَ مِنَ التَّابِعِين.