3.
The Book on Al-Witr
٣-
أَبْوَابُ الْوِتْرِ


10
Chapter: What Has Been Related About The Qunut In Al-Witr

١٠
باب مَا جَاءَ فِي الْقُنُوتِ فِي الْوِتْرِ

Jami` at-Tirmidhi 464

Imam Hasan bin Ali (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (ص لى هللا عليه و آلهوسلم) taught him some phrases to say during Witr - اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيمَنْ هَدَيْتَ وَعَافِنِي فِيمَنْ عَافَيْتَ وَ تَوَلَّنِي ِ يَّ مَا قَضَيْتَ فَإِنَّكَ تَقْضِ كْ لِي فِيمَا أَعْطَيْتَ وَقِنِي شَرفِيمَنْ تَوَلَّيْتَ وَبَار َ بَّنَاَكْتَ روَالَ يُقْضَى عَلَيْكَ وَإِنَّهُ الَ يَذِلُّ مَنْ وَالَيْتَ تَبَار َوَ تَعَالَيْت [ O Allah guide me among those You have guided, pardon me among those You have pardoned, befriend me among those You have befriended, bless me in what You have granted, and save me from the evil that You decreed. Indeed You decree, and none can pass decree, and none can pass decree upon You, indeed he is not humiliated whom You have befriended, blessed are You our Lord and Exalted.]. Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan as we do not know of it except from this route in the narration of Abu Al-Hawra As-Sadi and his name is Rabia bin Shaiban. There is a narration on this topic from Ali ( رضي الله تعالى عنه). We do not know anything better than this about the Qunut in Witr from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). The people of knowledge differ over the Qunut in Witr. Ibn Masud (رضي الله تعالى عنه) held the view that the Qunut was recited in Witr throughout the year and he preferred that the Qunut be before the bowing (Ruku). This is the saying of some of the people of knowledge. It is the view of Sufyan Ath-Thawri, Ibn Al-Mubarak, Ishaq, and the people of Kufa. It has been related that Ali bin Abi Talib (رضي الله تعالى عنه) would not recite Qunut except in the latter half of Ramadhan after bowing. Some of the people of knowledge followed this. It is the view of Ash-Shafii and Ahmad.


Grade: Sahih

حسن بن علی رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ مجھے رسول اللہ ﷺ نے یہ کلمات سکھائے جنہیں میں وتر میں پڑھا کروں، وہ کلمات یہ ہیں: «اللهم اهدني فيمن هديت وعافني فيمن عافيت وتولني فيمن توليت وبارك لي فيما أعطيت وقني شر ما قضيت فإنك تقضي ولا يقضى عليك وإنه لا يذل من واليت تباركت ربنا وتعاليت» ”اے اللہ! مجھے ہدایت دے کر ان لوگوں کے زمرہ میں شامل فرما جنہیں تو نے ہدایت سے نوازا ہے، مجھے عافیت دے کر ان لوگوں میں شامل فرما جنہیں تو نے عافیت بخشی ہے، میری سرپرستی فرما کر، ان لوگوں میں شامل فرما جن کی تو نے سرپرستی کی ہے، اور جو کچھ تو نے مجھے عطا فرمایا ہے اس میں برکت عطا فرما، اور جس شر کا تو نے فیصلہ فرما دیا ہے اس سے مجھے محفوظ رکھ، یقیناً فیصلہ تو ہی صادر فرماتا ہے، تیرے خلاف فیصلہ صادر نہیں کیا جا سکتا، اور جس کا تو والی ہو وہ کبھی ذلیل و خوار نہیں ہو سکتا، اے ہمارے رب! تو بہت برکت والا اور بہت بلند و بالا ہے۔“ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن ہے، ۲- اسے ہم صرف اسی سند سے یعنی ابوالحوراء سعدی کی روایت سے جانتے ہیں، ان کا نام ربیعہ بن شیبان ہے، ۳- میرے علم میں وتر کے قنوت کے سلسلے میں اس سے بہتر کوئی اور چیز نبی اکرم ﷺ سے مروی ہو معلوم نہیں، ۴- اس باب میں علی رضی الله عنہ سے بھی روایت ہے، ۵- اہل علم کا وتر کے قنوت میں اختلاف ہے۔ عبداللہ بن مسعود رضی الله عنہ کا خیال ہے کہ وتر میں قنوت پورے سال ہے، اور انہوں نے رکوع سے پہلے قنوت پڑھنا پسند کیا ہے، اور یہی بعض اہل علم کا قول ہے سفیان ثوری، ابن مبارک، اسحاق اور اہل کوفہ بھی یہی کہتے ہیں، ۶- علی بن ابی طالب رضی الله عنہ سے مروی ہے کہ وہ صرف رمضان کے نصف آخر میں قنوت پڑھتے تھے، اور رکوع کے بعد پڑھتے تھے، ۷- بعض اہل علم اسی طرف گئے ہیں، شافعی اور احمد بھی یہی کہتے ہیں ۔

Hasan bin Ali ( (رضي الله تعالى عنه) a kehte hain ke mujhe Rasool Allah salla Allahu alaihi wasallam ne yeh kalimat sikhaye jinhen mein witr mein parha karon, woh kalimat yeh hain: «Allahumma ihdini fiman hadait wa'afini fiman 'aafit wa tawwalni fiman tawwalait wa baarik li fi ma a'tait wa qini shar ma qadait fa innaka taqdi wa la yuqda alaik wa inna la yadhul man walait tabarakta Rabbana wa ta'alait» "Aye Allah! Mujhe hidayat de kar un logon ke zamre mein shamil farma jinhen tu ne hidayat se nawaja hai, mujhe aafiyat de kar un logon mein shamil farma jinhen tu ne aafiyat bakshi hai, meri sarparasti farma kar, un logon mein shamil farma jin ki tu ne sarparasti ki hai, aur jo kuchh tu ne mujhe ata farmaaya hai us mein barkat ata farma, aur jis shar ka tu ne faisla farma dia hai us se mujhe mahfuz rakh, yaqinan faisla to hi sadr farmaata hai, tere khilaf faisla sadr nahin kiya ja sakta, aur jis ka tu wali ho woh kabhi zileel o khwar nahin ho sakta, aye hamare Rab! Tu bahut barkat wala aur bahut buland o bala hai." Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Yeh hadees hasan hai, 2. Isse hum sirf isi sanad se yani Abu al-Hawra Sa'di ki riwayat se jaante hain, in ka naam Rabi'ah bin Shiban hai, 3. Mere ilm mein witr ke qunut ke silsile mein is se behtar koi aur cheez Nabi Akram salla Allahu alaihi wasallam se marwi ho maloom nahin, 4. Is bab mein Ali (رضي الله تعالى عنه) se bhi riwayat hai, 5. Ahl e ilm ka witr ke qunut mein ikhtilaf hai. Abdullah bin Mas'ud (رضي الله تعالى عنه) ka khyal hai ke witr mein qunut pure saal hai, aur unhon ne rukoo se pehle qunut parhna pasand kiya hai, aur yehi baaz ahl e ilm ka qoul hai Sufyan Thauri, Ibn Mubarak, Ishaq aur ahl e Kufa bhi yehi kehte hain, 6. Ali bin Abi Talib (رضي الله تعالى عنه) se marwi hai ke woh sirf Ramadan ke nishf e akher mein qunut parhte the, aur rukoo ke baad parhte the, 7. Baaz ahl e ilm isi taraf gaye hain, Shafi'i aur Ahmad bhi yehi kehte hain 1؎.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا أَبُو الْأَحْوَصِ، عَنْ أَبِي إِسْحَاق، عَنْ بُرَيْدِ بْنِ أَبِي مَرْيَمَ، عَنْ أَبِي الْحَوْرَاءِ السَّعْدِيِّ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا:‏‏‏‏ عَلَّمَنِي رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏كَلِمَاتٍ أَقُولُهُنَّ فِي الْوِتْرِ اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيمَنْ هَدَيْتَ، ‏‏‏‏‏‏وَعَافِنِي فِيمَنْ عَافَيْتَ، ‏‏‏‏‏‏وَتَوَلَّنِي فِيمَنْ تَوَلَّيْتَ، ‏‏‏‏‏‏وَبَارِكْ لِي فِيمَا أَعْطَيْتَ، ‏‏‏‏‏‏وَقِنِي شَرَّ مَا قَضَيْتَ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنَّكَ تَقْضِي وَلَا يُقْضَى عَلَيْكَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنَّهُ لَا يَذِلُّ مَنْ وَالَيْتَ، ‏‏‏‏‏‏تَبَارَكْتَ رَبَّنَا وَتَعَالَيْتَ قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ، ‏‏‏‏‏‏لَا نَعْرِفُهُ إِلَّا مِنْ هَذَا الْوَجْهِ مِنْ حَدِيثِ أَبِي الْحَوْرَاءِ السَّعْدِيِّ وَاسْمُهُ:‏‏‏‏ رَبِيعَةُ بْنُ شَيْبَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا نَعْرِفُ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الْقُنُوتِ فِي الْوِتْرِ شَيْئًا أَحْسَنَ مِنْ هَذَا، ‏‏‏‏‏‏وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي الْقُنُوتِ فِي الْوِتْرِ، ‏‏‏‏‏‏فَرَأَى عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْعُودٍ الْقُنُوتَ فِي الْوِتْرِ فِي السَّنَةِ كُلِّهَا، ‏‏‏‏‏‏وَاخْتَارَ الْقُنُوتَ قَبْلَ الرُّكُوعِ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ بَعْضِ أَهْلِ الْعِلْمِ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ:‏‏‏‏ سفيان الثوري،‏‏‏‏ وَابْنُ الْمُبَارَكِ،‏‏‏‏ وَإِسْحَاق وَأَهْلُ الْكُوفَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ كَانَ لَا يَقْنُتُ إِلَّا فِي النِّصْفِ الْآخِرِ مِنْ رَمَضَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَكَانَ يَقْنُتُ بَعْدَ الرُّكُوعِ وَقَدْ ذَهَبَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ إِلَى هَذَا، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ:‏‏‏‏ الشافعي وَأَحْمَدُ.