4.
The Book on the Day of Friday
٤-
كِتَاب الْجُمُعَةِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
2
Chapter: [What Has Been Related] About The Hour That Is Hoped For On Friday
٢
باب مَا جَاءَ فِي السَّاعَةِ الَّتِي تُرْجَى فِي يَوْمِ الْجُمُعَةِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
anas bn mālikin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
mūsá bn wardān | Musa ibn Wardan al-Qurashi | Saduq Hasan al-Hadith |
muḥammad bn abī ḥumaydin | Muhammad ibn Abi Humayd al-Ansari | Denier of Hadith |
‘ubayd al-lah bn ‘abd al-majīd al-ḥanafī | Ubayd Allah ibn Abd al-Majid al-Hanfi | Trustworthy |
‘abd al-lah bn al-ṣabbāḥ al-hāshimī al-baṣrī al-‘aṭṭār | Abdullah bin Al-Sabah Al-Hashmi | Trustworthy |
Jami` at-Tirmidhi 489
Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said : 'Seek out the hour that is hoped for on Friday after Asr until the sun has set." Imam Tirmidhi said this Hadith is Gharib from this route. And this Hadith has been reported from Anas (رضي الله تعالی عنہ), from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) through routes other than this. Muhammad bin Abi Humain (a narrator in the chain of this Hadith) was graded weak. He was graded weak by some of the people of knowledge for his memory and they also call him Hammad bin Abi Humaid as well as Abu Ibrahim Al-Ansari. He is Munkar in Hadith. Some of the people of knowledge among the companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others thought that the hour which is hoped for was after Asr until the sun had set and this is the view of Ahmad and Ishaq. Ahmad said : Most of the narrations which mention the hour in which it is hoped that the supplication will be answered (state that) it is after the Asr prayer and it is hoped for after the sun has passed its zenith.
Grade: Sahih
انس بن مالک رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”جمعہ کے روز اس گھڑی کو جس میں دعا کی قبولیت کی امید کی جاتی ہے عصر سے لے کر سورج ڈوبنے تک کے درمیان تلاش کرو“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث اس سند سے غریب ہے، ۲- یہ حدیث انس رضی الله عنہ سے بھی کئی سندوں سے مروی ہے، ۳- محمد بن ابی حمید ضعیف گردانے جاتے ہیں، بعض اہل علم نے ان کے حفظ کے تعلق سے ان کی تضعیف کی ہے، انہیں حماد بن ابی حمید بھی کہا جاتا ہے، نیز کہا جاتا ہے کہ یہی ابوابراہیم انصاری ہیں اور یہ منکرالحدیث ہیں، ۴- صحابہ کرام وغیرہم میں سے بعض اہل علم کا خیال ہے کہ یہ گھڑی جس میں قبولیت دعا کی امید کی جاتی ہے عصر کے بعد سے سورج ڈوبنے کے درمیان ہے، یہی احمد اور اسحاق بن راہویہ بھی کہتے ہیں۔ احمد کہتے ہیں: اس گھڑی کے سلسلے میں جس میں دعا کی قبولیت کی امید کی جاتی ہے زیادہ تر حدیثیں یہی آئی ہیں کہ یہ عصر کے بعد سے سورج ڈوبنے کے درمیان ہے، نیز سورج ڈھلنے کے بعد بھی اس کے ہونے کی امید کی جاتی ہے ۔
Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Juma ke roz is ghari ko jis mein dua ki qabuliyat ki umeed ki jati hai asr se le kar suraj dubne tak ke darmiyan talash karo"۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1- yeh hadis is sanad se gharib hai, 2- yeh hadis Ins (رضي الله تعالى عنه) se bhi kayi sanadon se marwi hai, 3- Muhammad bin Abi Hamid za'eef gardane jate hain, ba'az ahl-e-ilm ne unke hifz ke taluq se un ki tad'eef ki hai, unhen Hamad bin Abi Hamid bhi kaha jata hai, niz kaha jata hai ke yehi Abu Ibrahim Ansari hain aur yeh munkar-ul-hadith hain, 4- Sahaba-e-kuram wagherahim mein se ba'az ahl-e-ilm ka khayal hai ke yeh ghari jis mein qabuliyat dua ki umeed ki jati hai asr ke ba'ad se suraj dubne ke darmiyan hai, yehi Ahmad aur Ishaq bin Rahawiyah bhi kehte hain. Ahmad kehte hain: is ghari ke silsile mein jis mein dua ki qabuliyat ki umeed ki jati hai ziyada tar hadithen yehi ai hain ke yeh asr ke ba'ad se suraj dubne ke darmiyan hai, niz suraj dhalne ke ba'ad bhi is ke hone ki umeed ki jati hai 1؎.
حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الصَّبَّاحِ الْهَاشِمِيُّ الْبَصْرِيُّ الْعَطَّارُ، حَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عَبْدِ الْمَجِيدِ الْحَنَفِيُّ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي حُمَيْدٍ، حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ وَرْدَانَ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَنَّهُ قَالَ: الْتَمِسُوا السَّاعَةَ الَّتِي تُرْجَى فِي يَوْمِ الْجُمُعَةِ بَعْدَ الْعَصْرِ إِلَى غَيْبُوبَةِ الشَّمْسِ . قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ غَرِيبٌ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ، وَقَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ عَنْ أَنَسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ غَيْرِ هَذَا الْوَجْهِ، وَمُحَمَّدُ بْنُ أَبِي حُمَيْدٍ يُضَعَّفُ ضَعَّفَهُ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ قِبَلِ حِفْظِهِ، وَيُقَالُ لَهُ: حَمَّادُ بْنُ أَبِي حُمَيْدٍ، وَيُقَالُ: هُوَ أَبُو إِبْرَاهِيمَ الْأَنْصَارِيُّ وَهُوَ مُنْكَرُ الْحَدِيثِ، وَرَأَى بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ، أَنَّ السَّاعَةَ الَّتِي تُرْجَى فِيهَا بَعْدَ الْعَصْرِ إِلَى أَنْ تَغْرُبَ الشَّمْسُ، وَبِهِ يَقُولُ: أَحْمَدُ، وَإِسْحَاق، وقَالَ أَحْمَدُ: أَكْثَرُ الْأَحَادِيثِ فِي السَّاعَةِ الَّتِي تُرْجَى فِيهَا إِجَابَةُ الدَّعْوَةِ أَنَّهَا بَعْدَ صَلَاةِ الْعَصْرِ وَتُرْجَى بَعْدَ زَوَالِ الشَّمْسِ.