6.
The Book on Traveling
٦-
أَبْوَابُ السَّفَرِ
40
Chapter: What Has Been Related About How Long The Prayer Is Shortened
٤٠
باب مَا جَاءَ فِي كَمْ تُقْصَرُ الصَّلاَةُ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
anas bn mālikin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
yaḥyá bn abī isḥāq al-ḥaḍramī | Yahya ibn Abi Ishaq al-Hadrami | Trustworthy |
hushaymun | Hushaym ibn Bashir al-Salami | Trustworthy, reliable, prone to tadlis (concealing the chain of narrators) and hidden transmission. |
aḥmad bn manī‘in | Ahmad ibn Mani' al-Baghdadi | Trustworthy Hadith Scholar |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ | أنس بن مالك الأنصاري | صحابي |
يَحْيَى بْنُ أَبِي إِسْحَاق الْحَضْرَمِيُّ | يحيى بن أبي إسحاق الحضرمي | ثقة |
هُشَيْمٌ | هشيم بن بشير السلمي | ثقة ثبت كثير التدليس والإرسال الخفي |
أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ | أحمد بن منيع البغوي | ثقة حافظ |
Jami` at-Tirmidhi 548
Yaya bin Abi Ishaq Al Hadrami narrated that Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) said, ‘we went with the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) from Al Madinah to Makkah, and he prayed two rak'a.’ He then asked Anas (رضي الله تعالى عنه), ‘how long did the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) stay in Makkah?’ He replied, ‘ten (days)’. (Sahih) Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Anas (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith. It has been reported from Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) that during some of his journeys, that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) stayed for nineteen (days) praying two rak'a. Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) said, ‘so when we would stay somewhere for nineteen (days) we would pray two rak'a, and if we stayed longer than that we would complete the Salat.’ It has been reported that Ali (رضي الله تعالى عنه) said, ‘whoever stays for ten days then he completes the Salat.’ It has been reported that Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) said, ‘whoever stays for fifteen days, then he completes the Salãt.’ Twelve has also been reported from him. It has been reported that Sa'eed bin AI-Musayyab said, ‘when he stays for four (days) he prays four rak'a.’ That was reported from him by Qatadah (رضي الله تعالى عنه), and Ata Al-Khurasani. Dawood bin Abi Hind reported something from him that contradicts this, and the people of knowledge differed after that. As for Sufyan Ath-Thawri and the people of Al-Kufah, they followed the fifteen-day time limit. They said if one in intends to stay for fifteen days he completes the Salat. Al-Awza'i said, ‘if he intends to stay for twelve days, he completes the Salat. Malik (bin Anas), Ash-Shafi’i, and Ahmad said, ‘when he intends to stay for four days, he completes the Salat. As for Ishaq, he saw that the strongest view was in the Hadith of Ibn Abbas ( رضي الله تعالى عنه), he said, ‘because he related it from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). Then after the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), he (Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه)) gave the interpretation of it as, “if one intends to stay for nineteen days, he completes the Salat.” Then the people of knowledge agree that the traveler is to shorten his prayer as long as he does not intend to stay somewhere, even if that turn into years.
Grade: Sahih
انس بن مالک رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ ہم نبی اکرم ﷺ کے ساتھ مدینہ سے مکہ کے لیے نکلے۔ آپ نے دو رکعتیں پڑھیں، یحییٰ بن ابی اسحاق کہتے ہیں کہ میں نے انس رضی الله عنہ سے پوچھا: رسول اللہ ﷺ مکہ میں کتنے دن رہے، انہوں نے کہا دس دن ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- انس رضی الله عنہ کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں ابن عباس اور جابر رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- اور ابن عباس رضی الله عنہما نے نبی اکرم ﷺ سے روایت کی ہے کہ آپ اپنے سفر میں انیس دن ٹھہرے اور دو رکعتیں ادا کرتے رہے۔ ابن عباس کہتے ہیں، چنانچہ جب ہم انیس دن یا اس سے کم ٹھہرتے تو دو رکعتیں پڑھتے۔ اور اگر اس سے زیادہ ٹھہرتے تو پوری پڑھتے، ۴- علی رضی الله عنہ سے مروی ہے کہ انہوں نے کہا: جو دس دن ٹھہرے وہ پوری نماز پڑھے، ۵- ابن عمر رضی الله عنہما سے مروی ہے کہ انہوں نے کہا: جو پندرہ دن قیام کرے وہ پوری نماز پڑھے۔ اور ان سے بارہ دن کا قول بھی مروی ہے، ۶- سعید بن مسیب سے مروی ہے کہ انہوں نے کہا: جب چار دن قیام کرے تو چار رکعت پڑھے۔ ان سے اسے قتادہ اور عطا خراسانی نے روایت کیا ہے، اور داود بن ابی ہند نے ان سے اس کے خلاف روایت کیا ہے، ۷- اس کے بعد اس مسئلہ میں اہل علم میں اختلاف ہو گیا۔ سفیان ثوری اور اہل کوفہ پندرہ دن کی تحدید کی طرف گئے اور ان لوگوں نے کہا کہ جب وہ پندرہ دن ٹھہرنے کی نیت کر لے تو پوری نماز پڑھے، ۸- اوزاعی کہتے ہیں: جب وہ بارہ دن ٹھہرنے کی نیت کرے تو نماز پوری پڑھے، ۹- مالک بن انس، شافعی، اور احمد کہتے ہیں: جب چار دن ٹھہرنے کی نیت کرے تو نماز پوری پڑھے، ۱۰- اور اسحاق بن راہویہ کی رائے ہے کہ سب سے قوی مذہب ابن عباس کی حدیث ہے، اس لیے کہ انہوں نے نبی اکرم ﷺ سے روایت کی ہے، پھر یہ کہ نبی اکرم ﷺ کے بعد وہ اس پر عمل پیرا رہے جب وہ انیس دن ٹھہرتے تو نماز پوری پڑھتے۔ پھر اہل علم کا اجماع اس بات پر ہو گیا کہ مسافر جب تک قیام کی نیت نہ کرے وہ قصر کرتا رہے، اگرچہ اس پر کئی سال گزر جائیں ۲؎۔
Anas bin Malik Radi Allahu anhu kehte hain ke hum Nabi e Akram Sallallahu alaihi Wasallam ke sath Madina se Makkah ke liye nikle. Aap ne do rakaat padheen, Yahya bin Abi Ishaq kehte hain ke main ne Ins Radi Allahu anhu se poocha: Rasool Allah Sallallahu alaihi Wasallam Makkah mein kitne din rahe, unhon ne kaha das din ۱؎. Imam Tirmidhi kehte hain: ۱- Ins Radi Allahu anhu ki hadees hasan sahih hai, ۲- is bab mein Ibn Abbas aur Jaber Radi Allahu anhum se bhi ahadees aayi hain, ۳- aur Ibn Abbas Radi Allahu anhuma ne Nabi e Akram Sallallahu alaihi Wasallam se riwayat ki hai ke Aap apne safar mein unnees din thahre aur do rakaat ada karte rahe. Ibn Abbas kehte hain, chanancha jab hum unnees din ya is se kam thahrte to do rakaat padhte. Aur agar is se zyada thahrte to poori padhte, ۴- Ali Radi Allahu anhu se marwi hai ke unhon ne kaha: Jo das din thahre woh poori namaz padhe, ۵- Ibn Umar Radi Allahu anhuma se marwi hai ke unhon ne kaha: Jo pandrah din qiyam kare woh poori namaz padhe. Aur un se barah din ka qoul bhi marwi hai, ۶- Saeed bin Maseeb se marwi hai ke unhon ne kaha: Jab char din qiyam kare to char rakaat padhe. Un se ise Qatada aur Ata Khurasani ne riwayat ki hai, aur Dawud bin Abi Hind ne un se is ke khilaf riwayat ki hai, ۷- is ke baad is masla mein ahl e ilm mein ikhtilaf ho gaya. Sufyan Thauri aur ahl e Kuffa pandrah din ki tahdeed ki taraf gaye aur un logon ne kaha ke jab woh pandrah din thaherne ki niyat kar le to poori namaz padhe, ۸- Uzai kehte hain: Jab woh barah din thaherne ki niyat kare to namaz poori padhe, ۹- Malik bin Anas, Shafi, aur Ahmad kehte hain: Jab char din thaherne ki niyat kare to namaz poori padhe, ۱۰- aur Ishaq bin Rahaviyah ki rai hai ke sab se qawi mazhab Ibn Abbas ki hadees hai, is liye ke unhon ne Nabi e Akram Sallallahu alaihi Wasallam se riwayat ki hai, phir yeh ke Nabi e Akram Sallallahu alaihi Wasallam ke baad woh is par amal pira rahe jab woh unnees din thahrte to namaz poori padhte. Phir ahl e ilm ka ijmaa is baat par ho gaya ke musafir jab tak qiyam ki niyat na kare woh qasar karta rahe, agarch woh is par kai sal guzar jaaye ۲؎.
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ، حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ، أَخْبَرَنَا يَحْيَى بْنُ أَبِي إِسْحَاق الْحَضْرَمِيُّ، حَدَّثَنَا أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ، قَالَ: خَرَجْنَا مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ الْمَدِينَةِ إِلَى مَكَّةَ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ. قَالَ: قُلْتُ لِأَنَسٍ: كَمْ أَقَامَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِمَكَّةَ ؟ قَالَ: عَشْرًا. قَالَ: وَفِي الْبَاب عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، وَجَابِرٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ أَنَسٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ. وَقَدْ رُوِيَ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ أَقَامَ فِي بَعْضِ أَسْفَارِهِ تِسْعَ عَشْرَةَ يُصَلِّي رَكْعَتَيْنِ قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: فَنَحْنُ إِذَا أَقَمْنَا مَا بَيْنَنَا وَبَيْنَ تِسْعَ عَشْرَةَ صَلَّيْنَا رَكْعَتَيْنِ، وَإِنْ زِدْنَا عَلَى ذَلِكَ أَتْمَمْنَا الصَّلَاةَ، وَرُوِي عَنْ عَلِيٍّ، أَنَّهُ قَالَ: مَنْ أَقَامَ عَشْرَةَ أَيَّامٍ أَتَمَّ الصَّلَاةَ. وَرُوِي عَنْ ابْنِ عُمَرَ، أَنَّهُ قَالَ: مَنْ أَقَامَ خَمْسَةَ عَشَرَ يَوْمًا أَتَمَّ الصَّلَاةَ، وَقَدْ رُوِيَ عَنْهُ ثِنْتَيْ عَشْرَةَ، وَرُوِي عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ، أَنَّهُ قَالَ: إِذَا أَقَامَ أَرْبَعًا صَلَّى أَرْبَعًا، وَرَوَى عَنْهُ ذَلِكَ قَتَادَةُ، وَعَطَاءٌ الْخُرَاسَانِيُّ، وَرَوَى عَنْهُ دَاوُدُ بْنُ أَبِي هِنْدٍ خِلَافَ هَذَا، وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ بَعْدُ فِي ذَلِكَ، فَأَمَّا سُفْيَانُ الثَّوْرِيُّ وَأَهْلُ الْكُوفَةِ فَذَهَبُوا إِلَى تَوْقِيتِ خَمْسَ عَشْرَةَ، وَقَالُوا: إِذَا أَجْمَعَ عَلَى إِقَامَةِ خَمْسَ عَشْرَةَ أَتَمَّ الصَّلَاةَ. وقَالَ الْأَوْزَاعِيُّ: إِذَا أَجْمَعَ عَلَى إِقَامَةِ ثِنْتَيْ عَشْرَةَ أَتَمَّ الصَّلَاةَ، وقَالَ مَالِكُ بْنُ أَنَسٍ، وَالشَّافِعِيُّ، وَأَحْمَدُ: إِذَا أَجْمَعَ عَلَى إِقَامَةِ أَرْبَعَةٍ أَتَمَّ الصَّلَاةَ. وَأَمَّا إِسْحَاق فَرَأَى أَقْوَى الْمَذَاهِبِ فِيهِ حَدِيثَ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: لِأَنَّهُ رَوَى عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ثُمَّ تَأَوَّلَهُ بَعْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا أَجْمَعَ عَلَى إِقَامَةِ تِسْعَ عَشْرَةَ أَتَمَّ الصَّلَاةَ، ثُمَّ أَجْمَعَ أَهْلُ الْعِلْمِ عَلَى أَنَّ الْمُسَافِرَ يَقْصُرُ مَا لَمْ يُجْمِعْ إِقَامَةً وَإِنْ أَتَى عَلَيْهِ سِنُونَ.