8.
The Book on Fasting
٨-
كتاب الصوم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


31
Chapter: What Has Been Related About Kissing For The Fasting Person

٣١
باب مَا جَاءَ فِي الْقُبْلَةِ لِلصَّائِمِ

Jami` at-Tirmidhi 727

Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) would kiss during the month of fasting. There are narrations on this topic from Umar bin Al Khattab, Abu Weed, Ibn Abbas, Anas, and Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنهم), Umm Salamah, Hafsah (رضي الله تعالى عنهما). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها) is a Hasan Sahih Hadith. The people of knowledge, among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), and others, differ over kissing for the fasting person. Some of the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) permitted kissing for the elder man but they did not permit it for the young, fearing that his fast would not be safe from it. Fondling is worse according to them, some of the people of knowledge said that kissing ruins the reward, but it does not break the fast. They held the view that if the fasting person can control himself then he can kiss, and when he does not think that he can control himself then he should avoid kissing for the safety of his fast. This is the saying of Sufyan Ath-Thawri and Ash-Shafi'i.


Grade: Sahih

ام المؤمنین عائشہ رضی الله عنہا کہتی ہیں کہ کہ نبی اکرم ﷺ ماہ صیام ( رمضان ) میں بوسہ لیتے تھے ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- عائشہ رضی الله عنہا کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں عمر بن خطاب، حفصہ، ابو سعید خدری، ام سلمہ، ابن عباس، انس اور ابوہریرہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- صائم کے بوسہ لینے کے سلسلے میں صحابہ کرام وغیرہم کا اختلاف ہے۔ بعض صحابہ نے بوڑھے کے لیے بوسہ لینے کی رخصت دی ہے۔ اور نوجوانوں کے لیے اس اندیشے کے پیش نظر رخصت نہیں دی کہ اس کا صوم محفوظ و مامون نہیں رہ سکے گا۔ جماع ان کے نزدیک زیادہ سخت چیز ہے۔ بعض اہل علم نے کہا ہے: بوسہ اجر کم کر دیتا ہے لیکن اس سے روزہ دار کا روزہ نہیں ٹوٹتا، ان کا خیال ہے کہ روزہ دار کو اگر اپنے نفس پر قابو ( کنٹرول ) ہو تو وہ بوسہ لے سکتا ہے اور جب وہ اپنے آپ پر کنٹرول نہ رکھ سکے تو بوسہ نہ لے تاکہ اس کا روزہ محفوظ و مامون رہے۔ یہ سفیان ثوری اور شافعی کا قول ہے۔

Am al-Mu'mineen Ayesha Radiyallahu Anha kehti hain ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) maah-e-Siyam (Ramadan) mein bosa lete the 1،،۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Ayesha Radiyallahu Anha ki hadees Hasan sahih hai, 2. Is bab mein Umar bin Khatab, Hafsa, Abu Saeed Khudri, Um Salma, Ibn Abbas, Anas aur Abu Hurairah Radiyallahu Anhum se bhi ahadees aa’i hain, 3. Sa’im ke bosa lene ke silsile mein Sahaba-e-Kuram wa ghairhum ka ikhtilaf hai. Baaz Sahaba ne boorhe ke liye bosa lene ki rukhsat di hai. Aur jawano ke liye is andishe ke pesh nazar rukhsat nahin di ke is ka soom mahfuz o mamun nahin reh sakega. Jama’ an ke nazdeek zyada sakht cheez hai. Baaz ahl-e-ilm ne kaha hai: Bosa ajr kam kar deta hai lekin is se roza dar ka roza nahin tut’ta, in ka khyal hai ke roza dar ko agar apne nafs par qaboo (control) ho to wo bosa le sakta hai aur jab wo apne aap par control na rakh sake to bosa na le taka ke is ka roza mahfuz o mamun rahe. Yeh Sufyan Thouri aur Shafi’i ka qoul hai.

حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، وَقُتَيْبَةُ، قَالَا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا أَبُو الْأَحْوَصِ، عَنْ زِيَادِ بْنِ عِلَاقَةَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَيْمُونٍ، عَنْ عَائِشَةَ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يُقَبِّلُ فِي شَهْرِ الصَّوْمِ . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ، ‏‏‏‏‏‏وَحَفْصَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي سَعِيدٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأُمِّ سَلَمَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي هُرَيْرَةَ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ عَائِشَةَ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ فِي الْقُبْلَةِ لِلصَّائِمِ، ‏‏‏‏‏‏فَرَخَّصَ بَعْضُ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الْقُبْلَةِ لِلشَّيْخِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَمْ يُرَخِّصُوا لِلشَّابِّ مَخَافَةَ أَنْ لَا يَسْلَمَ لَهُ صَوْمُهُ وَالْمُبَاشَرَةُ عِنْدَهُمْ أَشَدُّ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ قَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ:‏‏‏‏ الْقُبْلَةُ تُنْقِصُ الْأَجْرَ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا تُفْطِرُ الصَّائِمَ، ‏‏‏‏‏‏وَرَأَوْا أَنَّ لِلصَّائِمِ إِذَا مَلَكَ نَفْسَهُ أَنْ يُقَبِّلَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِذَا لَمْ يَأْمَنْ عَلَى نَفْسِهِ تَرَكَ الْقُبْلَةَ لِيَسْلَمَ لَهُ صَوْمُهُ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَالشَّافِعِيِّ