8.
The Book on Fasting
٨-
كتاب الصوم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


56
Chapter: What Has Been Related About Fasting Daily

٥٦
باب مَا جَاءَ فِي صَوْمِ الدَّهْرِ

Jami` at-Tirmidhi 767

Abu Qatadah (رضي الله تعالى عنه) narrated that it was said, ‘O Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم)! What is the case of the one who fasts daily?’ He said, ‘he did not fast nor break (the fast).’ Or, he said, ‘he never fasted nor broke (his fast).’ There are narrations on this topic from Abdullah bin Amr, Abdullah bin Ash-Shikh-khir, Imran bin Husain, and Abu Musa (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Abu Qatadah (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Hadith.’ There are those among the people of knowledge who disliked fasting daily (and there are those others who permitted it). They said fasting daily is only disliked when he does not abstain from fasting on the Day of Fitr, the Day of Adha, and the Days of Tashriq. So whoever abstains from fasting on these days then he has stayed away from the limit of what is disliked and he has not fasted every day. This was reported from Malik bin Anas, and it is the view of Ash-Shafi'i. Ahmad and Ishaq said similar, saying that it is not required for one to abstain from fasting except for these five days which were prohibited by the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), the Day of Fitr, the Day of Adha, and the Days of Tashriq.


Grade: Sahih

ابوقتادہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ عرض کیا گیا: اللہ کے رسول! اگر کوئی صوم الدھر ( پورے سال روزے ) رکھے تو کیسا ہے؟ آپ نے فرمایا: ”اس نے نہ روزہ رکھا اور نہ ہی افطار کیا“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابوقتادہ کی حدیث حسن ہے، ۲- اس باب میں عبداللہ بن عمر، عبداللہ بن شخیر، عمران بن حصین اور ابوموسیٰ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- اہل علم کی ایک جماعت نے صوم الدھر کو مکروہ کہا ہے اور بعض دوسرے لوگوں نے اسے جائز قرار دیا ہے۔ وہ کہتے ہیں کہ صیام الدھر تو اس وقت ہو گا جب عید الفطر، عید الاضحی اور ایام تشریق میں بھی روزہ رکھنا نہ چھوڑے، جس نے ان دنوں میں روزہ ترک کر دیا، وہ کراہت کی حد سے نکل گیا، اور وہ پورے سال روزہ رکھنے والا نہیں ہوا مالک بن انس سے اسی طرح مروی ہے اور یہی شافعی کا بھی قول ہے۔ احمد اور اسحاق بن راہویہ بھی اسی طرح کہتے ہیں، ان دونوں کا کہنا ہے کہ ان پانچ دنوں یوم الفطر، یوم الاضحی اور ایام تشریق میں روزہ رکھنے سے رسول اللہ ﷺ نے منع فرمایا ہے، بقیہ دنوں میں افطار کرنا واجب نہیں ہے۔

Aboo Qataadah (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke Arz kiya gaya: Allah Ke Rasool! Agar koi Som Ud-dhar (pure saal roze) rakhe to kaisa hai? Aap ne farmaya: "Usne na roza rakha aur na hi iftar kiya" 1،. Imam Tirmizi kehte hain: 1- Aboo Qataadah ki Hadees Hasan hai, 2- Is baab mein Abdullah bin Umar, Abdullah bin Shakir, Imran bin Hussain aur Aboo Musa (رضي الله تعالى عنه) se bhi Ahadees aayi hain, 3- Ahal ilm ki ek jamat ne Som Ud-dhar ko Makrooh kaha hai aur baaz dosre logoon ne isse jaiz qarar diya hai. Woh kehte hain ke Siyam ud-dhar to us waqt hoga jab Eid al-Fitr, Eid al-Adha aur Aiyaam Tashreeq mein bhi roza rakhna na chhoro, jis ne in dinoon mein roza tark kar diya, woh karahat ki had se nikal gaya, aur woh pure saal roza rakhne wala nahi huwa Malik bin Anas se isi tarah marwi hai aur yahi Shafa'i ka bhi qoul hai. Ahmad aur Ishaq bin Rahawaya bhi isi tarah kehte hain, in dono ka kehna hai ke in panch dinoon Yowm al-Fitr, Yowm al-Adha aur Aiyaam Tashreeq mein roza rakhne se Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne mana farmaya hai, baqiya dinoon mein iftar karna wajib nahi hai.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، وَأَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ، قَالَا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ زَيْدٍ، عَنْ غَيْلَانَ بْنِ جَرِيرٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَعْبَدٍ، عَنْ أَبِي قَتَادَةَ، قَالَ:‏‏‏‏ قِيلَ:‏‏‏‏ يَا رَسُولَ اللَّهِ كَيْفَ بِمَنْ صَامَ الدَّهْرَ ؟ قَالَ:‏‏‏‏ لَا صَامَ وَلَا أَفْطَرَ أَوْ لَمْ يَصُمْ وَلَمْ يُفْطِرْ . وَفِي الْبَاب عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ الشِّخِّيرِ، ‏‏‏‏‏‏وَعِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي مُوسَى. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ أَبِي قَتَادَةَ حَدِيثٌ حَسَنٌ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ كَرِهَ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ صِيَامَ الدَّهْرِ وَأَجَازَهُ قَوْمٌ آخَرُونَ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالُوا:‏‏‏‏ إِنَّمَا يَكُونُ صِيَامُ الدَّهْرِ إِذَا لَمْ يُفْطِرْ يَوْمَ الْفِطْرِ وَيَوْمَ الْأَضْحَى وَأَيَّامَ التَّشْرِيقِ، ‏‏‏‏‏‏فَمَنْ أَفْطَرَ هَذِهِ الْأَيَّامَ فَقَدْ خَرَجَ مِنْ حَدِّ الْكَرَاهِيَةِ وَلَا يَكُونُ قَدْ صَامَ الدَّهْرَ كُلَّهُ، ‏‏‏‏‏‏هَكَذَا رُوِيَ عَنْ مَالِكِ بْنِ أَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ أَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق نَحْوًا مِنْ هَذَا، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَا:‏‏‏‏ لَا يَجِبُ أَنْ يُفْطِرَ أَيَّامًا غَيْرَ هَذِهِ الْخَمْسَةِ الْأَيَّامِ الَّتِي نَهَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْهَا، ‏‏‏‏‏‏يَوْمِ الْفِطْرِ وَيَوْمِ الْأَضْحَى وَأَيَّامِ التَّشْرِيقِ.