1.
The Book on Purification
١-
كتاب الطهارة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


6
Chapter: Regarding The Prohibition Of Facing The Qiblah When Defecating And Urinating.

٦
باب فِي النَّهْىِ عَنِ اسْتِقْبَالِ الْقِبْلَةِ، بِغَائِطٍ أَوْ بَوْلٍ ‏

Jami` at-Tirmidhi 8

Abu Ayyub Ansari (رضي الله تعالى عنه) narrated that Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) said : 'When you arrive to defecate, let none of you face the Qiblah while defecating, nor while urinating. And do not have your back towards it, but have it east of you or west of you.' Abu Ayyub (رضي الله تعالى عنه) said, we arrived in Syria to find lavatories built facing the Qiblah, so we would turn (our faces from Qibla) seeking Allah's (جَلَّ ذُو) forgiveness. Imam Tirmidhi said, there are narrations on this topic from Abdullah bin Al-Harith (bin Jazi Az-Zubaid), Maqil bin Abu al-Haytham - and it is said he was Maqil bin Abu Maqil - and Abu Umamah, Abu Huraira and Sahl bin Hunaif (رضي الله تعالى عنهم). The above Hadith of Abu Ayyub (رضي الله تعالى عنه) is the best thing on this topic and the most correct. Abu Ayyub's (رضي الله تعالى عنه) name is Khalid bin Zaid, and Az-Zuhri's name is Mohammad bin Muslim bin Ubaidullah bin Shihab Az-Zuhri, and his Kunya is Abu Bakr. Abu al-Walid al-Makki said, 'Abu Abdullah (Mohammad bin Idris) Ash-Shafii said, 'the saying of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) 'Do not face the Qiblah for defecation, nor for urination, nor turn your backs to it' only means in the desert. As for a lavatory that is constructed (in a house in concerned), there is an allowance to face it in that.' Ishaq (bin Ibrahim) also said this. Ahmad bin Hanbal said, 'there is only an allowance from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) to have one's back toward the Qiblah. As for facing the Qiblah, then it is not to be faced. It is, as if, he did hold the view that one could face the Qiblah in the desert nor in the lavatory.


Grade: Sahih

ابوایوب انصاری رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ صلی الله علیہ وسلم نے فرمایا: ”جب تم قضائے حاجت کے لیے جاؤ تو پاخانہ یا پیشاب کے وقت قبلہ کی طرف منہ نہ کرو اور نہ پیٹھ، بلکہ منہ کو پورب یا پچھم کی طرف کرو“ ۱؎۔ ابوایوب انصاری کہتے ہیں: ہم شام آئے تو ہم نے دیکھا کہ پاخانے قبلہ رخ بنائے گئے ہیں تو قبلہ کی سمت سے ترچھے مڑ جاتے اور ہم اللہ سے مغفرت طلب کرتے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- اس باب میں عبداللہ بن حارث بن جزء زبیدی، معقل بن ابی ہیشم ( معقل بن ابی معقل ) ابوامامہ، ابوہریرہ اور سہل بن حنیف رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۲- ابوایوب کی حدیث اس باب میں سب سے عمدہ اور سب سے صحیح ہے، ۳- ابوالولید مکی کہتے ہیں: ابوعبداللہ محمد بن ادریس شافعی کا کہنا ہے کہ نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم نے جو یہ فرمایا ہے کہ پاخانہ یا پیشاب کے وقت قبلہ کی طرف منہ نہ کرو اور نہ پیٹھ، اس سے مراد صرف صحراء ( میدان ) میں نہ کرنا ہے، رہے بنے بنائے پاخانہ گھر تو ان میں قبلہ کی طرف منہ کرنا جائز ہے، اسی طرح اسحاق بن ابراہیم بن راہویہ نے بھی کہا ہے، احمد بن حنبل کہتے ہیں کہ نبی اکرم صلی الله علیہ وسلم سے پاخانہ یا پیشاب کے وقت قبلہ کی طرف صرف پیٹھ کرنے کی رخصت ہے، رہا قبلہ کی طرف منہ کرنا تو یہ کسی بھی طرح جائز نہیں، گویا کہ ( امام احمد ) قبلہ کی طرف منہ کرنے کو نہ صحراء میں جائز قرار دیتے ہیں اور نہ ہی بنے بنائے پاخانہ گھر میں ( البتہ پیٹھ کرنے کو بیت الخلاء میں جائز سمجھتے ہیں ) ۔

Aboo-ayoob Ansaari (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Farmaaya: "Jab tum Qazaa-e-Hajjat ke liye jao to Pakhana ya Peshhab ke waqt Qibla ki taraf muh na karo aur na peeth, balki muh ko Poorab ya Pachham ki taraf karo" 1،. Aboo-ayoob Ansaari kehte hain: hum Shaam aaye to hum ne dekha ke Pakhanay Qibla Rukh banaaye gaye hain to Qibla ki samat se terchey mud jaate aur hum Allah se Maghfirat talab karte. Imam Tirmizi kehte hain: 1. Is bab mein Abdullah bin Haris bin Juzz Zubaidi, Maqal bin Abi Haisham ( Maqal bin Abi Maqal ) Aboo-imaamah, Aboo-Hurayrah aur Suhail bin Hanif (رضي الله تعالى عنه) se bhi Ahadees aayi hain, 2. Aboo-ayoob ki Hadith is bab mein sab se umdah aur sab se sahih hai, 3. Aboo-al-Walid Maki kehte hain: Aboo-Abdulllah Muhammad bin Idris Shafi'i ka kehna hai ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne jo yeh Farmaaya hai ke Pakhana ya Peshhab ke waqt Qibla ki taraf muh na karo aur na peeth, is se Murad sirf Sahara ( Maidan ) mein na karna hai, rahe banay banaye Pakhana ghar to in mein Qibla ki taraf muh karna jaiz hai, isi tarah Ishaq bin Ibrahim bin Raahooayyah ne bhi kaha hai, Ahmad bin Hanbal kehte hain ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se Pakhana ya Peshhab ke waqt Qibla ki taraf sirf peeth karne ki rukhsat hai, raha Qibla ki taraf muh karna to yeh kisi bhi tarah jaiz nahin, goya ke ( Imam Ahmad ) Qibla ki taraf muh karne ko na Sahara mein jaiz qaraar dete hain aur na hi banay banaye Pakhana ghar mein ( balke peeth karne ko Bait-ul-Khala mein jaiz samjhte hain ) .

حَدَّثَنَا سَعِيدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْمَخْزُومِيُّ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ الزُّهْرِيِّ، عَنْ عَطَاءَ بْنِ يَزِيدَ اللَّيْثِيِّ، عَنْ أَبِي أَيُّوبَ الْأَنْصَارِيِّ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ إِذَا أَتَيْتُمُ الْغَائِطَ فَلَا تَسْتَقْبِلُوا الْقِبْلَةَ بِغَائِطٍ وَلَا بَوْلٍ وَلَا تَسْتَدْبِرُوهَا وَلَكِنْ شَرِّقُوا أَوْ غَرِّبُوا . فقَالَ أَبُو أَيُّوبَ:‏‏‏‏ فَقَدِمْنَا الشَّامَ فَوَجَدْنَا مَرَاحِيضَ قَدْ بُنِيَتْ مُسْتَقْبَلَ الْقِبْلَةِ فَنَنْحَرِفُ عَنْهَا وَنَسْتَغْفِرُ اللَّهَ. قال أبو عيسى:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَارِثِ بْنِ جَزْءٍ الزُّبَيْدِيِّ،‏‏‏‏ وَمَعْقِلِ بْنِ أَبِي الْهَيْثَمِ، ‏‏‏‏‏‏وَيُقَالُ:‏‏‏‏ مَعْقِلُ بْنُ أَبِي مَعْقِلٍ،‏‏‏‏ وَأَبِي أُمَامَةَ،‏‏‏‏ وَأَبِي هُرَيْرَةَ،‏‏‏‏ وَسَهْلِ بْنِ حُنَيْفٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ أَبِي أَيُّوبَ أَحْسَنُ شَيْءٍ فِي هَذَا الْبَابِ وَأَصَحُّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبُو أَيُّوبَ اسْمُهُ:‏‏‏‏ خَالِدُ بْنُ زَيْدٍ، ‏‏‏‏‏‏وَالزُّهْرِيُّ اسْمُهُ:‏‏‏‏ مُحَمَّدُ بْنُ مُسْلِمٍ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ شِهَابٍ الزُّهْرِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَكُنْيَتُهُ:‏‏‏‏ أَبُو بَكْرٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو الْوَلِيدِ الْمَكِّيُّ:‏‏‏‏ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ إِدْرِيسَ الشَّافِعِيُّ:‏‏‏‏ إِنَّمَا مَعْنَى قَوْلِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ لَا تَسْتَقْبِلُوا الْقِبْلَةَ بِغَائِطٍ وَلَا بِبَوْلٍ وَلَا تَسْتَدْبِرُوهَا إِنَّمَا هَذَا فِي الْفَيَافِي، ‏‏‏‏‏‏وَأَمَّا فِي الْكُنُفِ الْمَبْنِيَّةِ لَهُ رُخْصَةٌ فِي أَنْ يَسْتَقْبِلَهَا، ‏‏‏‏‏‏وَهَكَذَا قَالَ إِسْحَاق بْنُ إِبْرَاهِيمَ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ رَحِمَهُ اللَّهُ:‏‏‏‏ إِنَّمَا الرُّخْصَةُ مِنَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي اسْتِدْبَارِ الْقِبْلَةِ بِغَائِطٍ أَوْ بَوْلٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَمَّا اسْتِقْبَالُ الْقِبْلَةِ فَلَا يَسْتَقْبِلُهَا كَأَنَّهُ لَمْ يَرَ فِي الصَّحْرَاءِ وَلَا فِي الْكُنُفِ أَنْ يَسْتَقْبِلَ الْقِبْلَةَ.