8.
The Book on Fasting
٨-
كتاب الصوم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


81
Chapter: What Has Been Related About Standing (In The Night Prayer) During The Month Of Ramadan

٨١
باب مَا جَاءَ فِي قِيَامِ شَهْرِ رَمَضَانَ

Jami` at-Tirmidhi 806

Abu Dharr (رضي الله تعالى عنه) narrated, ‘we fasted with the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), so he did not pray (the night prayer) with us until seven (nights) of the month remained. Then he (Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) led us in prayer until a third of the night had gone, then he did not lead us in prayer on the sixth. Then he led us in prayer on the fifth until half of the night had gone. We asked, ‘O Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم)! Wouldn't you lead us in prayer for the remainder of the night?’ He replied, ‘indeed, whoever stands (praying) with the Imam until he finished, then it is recorded for him that he prayed the whole night.’ Then he did not lead us in prayer until three (nights) of the month remained. Then he led us in prayer on the third and he called his family and his women to pray with us until we feared missing the Falah. I (Jubair bin Nufair) asked him, ‘what is the Falah’ He said, ‘the Suhur’.’ Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is Hasan Sahih.’ The people of knowledge differ over the night prayer of Ramadan. Some of them thought that it is to be prayed in forty-one rak'a with War. This is the view of the people of Al Madinah, and this is what is acted upon by them in Al-Madinah. Most of the people of knowledge follow what is reported from Ali, Umar (رضي الله تعالى عنهم), and others among the Companions of the Prophet (صلى هللا عليه و آله وسلم) that it is twenty rak'a. This is the saying of Sufyan Ath-Thawrl, Ibn Al-Mubarak and Ash-Shafi'i. Ash-Shafi'i said, “This is what I see in our land in Makkah, they pray twenty rak'a.” Ahmad said, “There is a variety reported about this.” He did not judge according to any of them. Ishaq said, “Rather we prefer forty-one rak'a according to what has been reported from Ubayy bin Ka'b (رضي الله تعالى عنه).” Ibn Al Mubarak, Ahmad and Ishaq preferred that one perform the Salat with the Imam during the month of Ramadan. Ash-Shafi'i preferred that he pray alone if he is a Qari. There are narrations on this topic from Ummul Momineen Aisha ( رضي الله تعالى عنها), An-Nu'mãn bin Bashir, and Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنهم).


Grade: Sahih

ابوذر رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ ہم نے رسول اللہ ﷺ کے ساتھ صیام رمضان رکھے تو آپ نے ہمیں نماز ( تراویح ) نہیں پڑھائی، یہاں تک کہ رمضان کے صرف سات دن باقی رہ گئے تو آپ نے ہمارے ساتھ قیام کیا ( یعنی تہجد پڑھی ) یہاں تک کہ ایک تہائی رات گزر گئی۔ پھر جب چھ راتیں رہ گئیں تو آپ نے ہمارے ساتھ قیام نہیں کیا، ( یعنی تہجد نہیں پڑھی ) اور جب پانچ راتیں رہ گئیں تو آپ نے ہمارے ساتھ قیام کیا ( یعنی تہجد پڑھی ) یہاں تک کہ آدھی رات ہو گئی۔ تو ہم نے آپ سے عرض کیا: اللہ کے رسول! اگر آپ اس رات کے باقی ماندہ حصہ میں بھی ہمیں نفل پڑھاتے رہتے ( تو بہتر ہوتا ) ؟ آپ نے فرمایا: ”جس نے امام کے ساتھ قیام کیا یہاں تک کہ وہ فارغ ہو جائے تو اس کے لیے پوری رات کا قیام لکھا جائے گا، پھر آپ نے ہمیں نماز نہیں پڑھائی، یہاں تک کہ مہینے کے صرف تین دن باقی رہ گئے، پھر آپ نے ہمیں ستائیسویں رات کو نماز پڑھائی۔ اور اپنے گھر والوں اور اپنی عورتوں کو بھی بلایا، آپ نے ہمارے ساتھ قیام کیا یہاں تک کہ ہمیں فلاح کے چھوٹ جانے کا اندیشہ ہوا۔ ( راوی کہتے ہیں ) میں نے پوچھا: فلاح کیا چیز ہے؟ تو انہوں نے کہا: سحری ہے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں عائشہ، نعمان بن بشیر اور ابن عباس رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- رمضان کے قیام کے سلسلے میں اہل علم کا اختلاف ہے۔ بعض لوگوں کا خیال ہے کہ وتر کے ساتھ اکتالیس رکعتیں پڑھے گا، یہ اہل مدینہ کا قول ہے، ان کے نزدیک مدینے میں اسی پر عمل تھا، ۴- اور اکثر اہل علم ان احادیث کی بنا پر جو عمر، علی اور دوسرے صحابہ کرام رضی الله عنہم سے مروی ہے بیس رکعت کے قائل ہیں۔ یہ سفیان ثوری، ابن مبارک اور شافعی کا قول ہے۔ اور شافعی کہتے ہیں: اسی طرح سے میں نے اپنے شہر مکے میں پایا ہے کہ بیس رکعتیں پڑھتے تھے، ۵- احمد کہتے ہیں: اس سلسلے میں کئی قسم کی باتیں مروی ہیں ۱؎ انہوں نے اس سلسلے میں کوئی فیصلہ کن بات نہیں کہی، ۶- اسحاق بن راہویہ کہتے ہیں: ہمیں ابی بن کعب کی روایت کے مطابق ۴۱ رکعتیں مرغوب ہیں، ۷- ابن مبارک، احمد اور اسحاق بن راہویہ نے ماہ رمضان میں امام کے ساتھ نماز پڑھنے کو پسند کیا ہے، ۸- شافعی نے اکیلے پڑھنے کو پسند کیا ہے جب وہ قاری ہو۔

Abu Zar Radhi Allahu Anhu kehte hain ke hum ne Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke sath Siyam e Ramadan rakhe to aap ne humein namaz (Taraveeh) nahin padhai, yaha tak ke Ramadan ke sirf sat din baqi reh gaye to aap ne hamare sath qiyam kiya (yani tahajud padhi) yaha tak ke ek tihai raat guzar gai. Phir jab chh raatein reh gain to aap ne hamare sath qiyam nahin kiya (yani tahajud nahin padhi) aur jab panch raatein reh gain to aap ne hamare sath qiyam kiya (yani tahajud padhi) yaha tak ke aadhi raat ho gai. To hum ne aap se arz kiya: Allah ke Rasool! Agar aap is raat ke baqi mandah hisse mein bhi humein nafil padhate rahte (to behtar hota)? Aap ne farmaya: “Jis ne imam ke sath qiyam kiya yaha tak ke woh farigh ho jaye to uske liye poori raat ka qiyam likha jayega, phir aap ne humein namaz nahin padhai, yaha tak ke mahene ke sirf teen din baqi reh gaye, phir aap ne humein sattaeesveen raat ko namaz padhai. Aur apne ghar walon aur apni auraton ko bhi bulaya, aap ne hamare sath qiyam kiya yaha tak ke humein falah ke chhut jane ka andesha hua. (Ravi kehte hain) Main ne poocha: Falah kya cheez hai? To unhone kaha: Sahri hai. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Yeh hadees hasan sahih hai, 2. Is bab mein Ayesha, Nauman bin Bashir aur Ibn Abbas Radhi Allahu Anhum se bhi ahadees aai hain, 3. Ramadan ke qiyam ke silsile mein ahl e ilm ka ikhtilaf hai. Baaz logoon ka khyal hai ke witar ke sath ikataliis rakaatein padhega, yeh ahl e Madina ka qoul hai, unke nazdeek Madina mein isi par amal tha, 4. aur aksar ahl e ilm in ahadees ki bana par jo Umar, Ali aur doosre sahaba e kuram Radhi Allahu Anhum se marwi hai bis rakat ke qail hain. Yeh Sufian Thauri, Ibn Mubarak aur Shafi'i ka qoul hai. Aur Shafi'i kehte hain: Isi tarah se maine apne shahar Makkah mein paya hai ke bis rakaatein padhte the, 5. Ahmad kehte hain: Is silsile mein kai qism ki baatein marwi hain 1؎ unhone is silsile mein koi faisla kun baat nahin kahi, 6. Ishaaq bin Rahwiyah kehte hain: Humein Abi bin Ka'ab ki riwayat ke mutabiq 41 rakaatein marghoob hain, 7. Ibn Mubarak, Ahmad aur Ishaaq bin Rahwiyah ne maah e Ramadan mein imam ke sath namaz padhne ko pasand kiya hai, 8. Shafi'i ne akele padhne ko pasand kiya hai jab woh qari ho.

حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْفُضَيْلِ، عَنْ دَاوُدَ بْنِ أَبِي هِنْدٍ، عَنْ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْجُرَشِيِّ، عَنْ جُبَيْرِ بْنِ نُفَيْرٍ، عَنْ أَبِي ذَرٍّ، قَالَ:‏‏‏‏ صُمْنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَلَمْ يُصَلِّ بِنَا حَتَّى بَقِيَ سَبْعٌ مِنَ الشَّهْرِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَامَ بِنَا حَتَّى ذَهَبَ ثُلُثُ اللَّيْلِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ لَمْ يَقُمْ بِنَا فِي السَّادِسَةِ وَقَامَ بِنَا فِي الْخَامِسَةِ حَتَّى ذَهَبَ شَطْرُ اللَّيْلِ، ‏‏‏‏‏‏فَقُلْنَا لَهُ:‏‏‏‏ يَا رَسُولَ اللَّهِ لَوْ نَفَّلْتَنَا بَقِيَّةَ لَيْلَتِنَا هَذِهِ ؟ فَقَالَ:‏‏‏‏ إِنَّهُ مَنْ قَامَ مَعَ الْإِمَامِ حَتَّى يَنْصَرِفَ كُتِبَ لَهُ قِيَامُ لَيْلَةٍ ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ لَمْ يُصَلِّ بِنَا حَتَّى بَقِيَ ثَلَاثٌ مِنَ الشَّهْرِ، ‏‏‏‏‏‏وَصَلَّى بِنَا فِي الثَّالِثَةِ وَدَعَا أَهْلَهُ وَنِسَاءَهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَامَ بِنَا حَتَّى تَخَوَّفْنَا الْفَلَاحَ، ‏‏‏‏‏‏قُلْتُ لَهُ:‏‏‏‏ وَمَا الْفَلَاحُ ؟ قَالَ:‏‏‏‏ السُّحُورُ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي قِيَامِ رَمَضَانَ، ‏‏‏‏‏‏فَرَأَى بَعْضُهُمْ أَنْ يُصَلِّيَ إِحْدَى وَأَرْبَعِينَ رَكْعَةً مَعَ الْوِتْرِ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ أَهْلِ الْمَدِينَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَهُمْ بِالْمَدِينَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَأَكْثَرُ أَهْلِ الْعِلْمِ عَلَى مَا رُوِيَ عَنْ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَعَلِيٍّ وَغَيْرِهِمَا مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عِشْرِينَ رَكْعَةً، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ الثَّوْرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ الْمُبَارَكِ، ‏‏‏‏‏‏وَالشَّافِعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ الشَّافِعِيُّ:‏‏‏‏ وَهَكَذَا أَدْرَكْتُ بِبَلَدِنَا بِمَكَّةَ يُصَلُّونَ عِشْرِينَ رَكْعَةً، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ أَحْمَدُ:‏‏‏‏ رُوِيَ فِي هَذَا أَلْوَانٌ وَلَمْ يُقْضَ فِيهِ بِشَيْءٍ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ إِسْحَاق:‏‏‏‏ بَلْ نَخْتَارُ إِحْدَى وَأَرْبَعِينَ رَكْعَةً عَلَى مَا رُوِيَ عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ، ‏‏‏‏‏‏وَاخْتَارَ ابْنُ الْمُبَارَكِ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق الصَّلَاةَ مَعَ الْإِمَامِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَاخْتَارَ الشَّافِعِيُّ أَنْ يُصَلِّيَ الرَّجُلُ وَحْدَهُ إِذَا كَانَ قَارِئًا، ‏‏‏‏‏‏وَفِي الْبَاب عَنْ عَائِشَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَالنُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عَبَّاسٍ.