9.
The Book on Hajj
٩-
كتاب الحج عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


14
Chapter: What Has Been Related About The Virtue Of The Talbiyah And the Nahr (Sacrifice)

١٤
باب مَا جَاءَ فِي فَضْلِ التَّلْبِيَةِ وَالنَّحْرِ

Jami` at-Tirmidhi 828

Sahl bin Sa'd (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘there is no Muslim who says the Talbiyah except that on his right and left, until the end of the land, from here to there the rocks, or trees, or mud say the Talbiyah.’ Al-Hasan bin Muhammad Az Za'farani and Abdur-Rahman bin Al-Aswad Abu Amr Al-Basri narrated to us (another chain) with a similar Hadith. Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه) is a Gharib Hadith, we do not know of it except from the narration of Ibn Abi Fudaik, from Ad-Dahhak bin Uthman. And Muhammad bin Al-Munkadir did not hear from Abdur-Rahman bin Yarbti. Muhammad bin Al Munkadir reported other Ahadith from Sa'eed bin Abdur-Rahman bin Yarbu from his father. Abu Nu'aim At-Tahhan Dirar bin Surad reported this Hadith from Ibn Abi Fudaik, from Ad-Dahhak bin Uthman, from Muhammad bin Al Munkadir, from Sa'eed bin Abdur Rahman bin Yarbu', from his father, from Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه), from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) , and Dirar was mistaken in it. Imam Tirmidhi said, ‘I heard Ahmad bin Al-Hasan saying that Ahmad bin Hanbal said, ‘whoever says about this Hadith, that it is from Muhammad bin Al-Munkadir, from Ibn Abdur-Rahma bin Yarbu, from his father, then he is mistaken.’ He said, ‘I mentioned the narration of Dirar bin Surad from Ibn Abi Fudaik to Muhammad, and he said that he is mistaken. So I said, ‘Others besides him also reported it from Ibn Abi Fudaik and it is similar to his narration.’ He said, ‘that is nothing, they only reported it from Ibn Abi Fudaik without mentioning in it 'from Sa'eed bin Abdur-Rahman.’ And I saw that he graded Dirar bin Surad weak. Al-Ajj is raising the voice with the Talbiyah, and Ath-Thajj is performing the Nahr on the sacrificial animals (Budn).


Grade: Sahih

سہل بن سعد رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”جو مسلمان بھی تلبیہ پکارتا ہے اس کے دائیں یا بائیں پائے جانے والے پتھر، درخت اور ڈھیلے سبھی تلبیہ پکارتے ہیں، یہاں تک کہ دونوں طرف کی زمین کے آخری سرے تک کی چیزیں سبھی تلبیہ پکارتی ہیں“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابوبکر رضی الله عنہ کی حدیث غریب ہے، ہم اسے ابن ابی فدیک ہی کے طریق سے جانتے ہیں، انہوں نے ضحاک بن عثمان سے روایت کی ہے، ۲- محمد بن منکدر نے عبدالرحمٰن بن یربوع سے اسے نہیں سنا ہے، البتہ محمد بن منکدر نے بسند «سعید بن عبدالرحمٰن بن یربوع عن أبیہ عبدالرحمٰن بن یربوع» اس حدیث کے علاوہ دوسری چیزیں روایت کی ہیں، ۳- ابونعیم طحان ضرار بن صرد نے یہ حدیث بطریق: «ابن أبي فديك عن الضحاك بن عثمان عن محمد بن المنكدر عن سعيد بن عبدالرحمٰن بن يربوع عن أبيه عن أبي بكر عن النبي صلى الله عليه وسلم» روایت کی ہے اور اس میں ضرار سے غلطی ہوئی ہے، ۴- احمد بن حنبل کہتے ہیں: جس نے اس حدیث میں یوں کہا: «عن محمد بن المنكدر عن ابن عبدالرحمٰن بن يربوع عن أبيه» اس نے غلطی کی ہے، ۵- میں نے محمد بن اسماعیل بخاری سے ضرار بن صرد کی حدیث ذکر کی جسے انہوں نے ابن ابی فدیک سے روایت کی ہے تو انہوں نے کہا: یہ غلط ہے، میں نے کہا: اسے دوسرے لوگوں نے بھی انہیں کی طرح ابن ابی فدیک سے روایت کی ہے تو انہوں نے کہا: یہ کچھ نہیں ہے لوگوں نے اسے ابن ابی فدیک سے روایت کیا ہے اور اس میں سعید بن عبدالرحمٰن کے واسطے کا ذکر نہیں کیا ہے، میں نے بخاری کو دیکھا کہ وہ ضرار بن صرد کی تضعیف کر رہے تھے، ۶- اس باب میں ابن عمر اور جابر رضی الله عنہ سے بھی احادیث آئی ہیں، ۷- «عج» : تلبیہ میں آواز بلند کرنے کو اور «ثج» : اونٹنیاں نحر ( ذبح ) کرنے کو کہتے ہیں۔

Sahl bin Saad (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke Rasool Allah sallAllahu alaihi wa sallam ne farmaya: "Jo musalman bhi talbiyah pukarta hai uske daayen ya bayen paye jaane walay patthar, darakht aur dhile sabhi talbiyah pukarte hain, yahaan tak ke dono taraf ki zameen ke aakhri sare tak ki cheezain sabhi talbiyah pukarti hain"۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه) ki hadees gharib hai, hum ise Ibn Abi Fadeek hi ke tariqe se jaante hain, unhon ne Zuhak bin Usman se riwayat ki hai, 2. Muhammad bin Mankdar ne Abdul Rahman bin Yarbouh se ise nahin suna hai, balki Muhammad bin Mankdar ne bisand «Saeed bin Abdul Rahman bin Yarbouh an Abihi Abdul Rahman bin Yarbouh» is hadees ke alawa dusri cheezain riwayat ki hain, 3. Abu Naeem Tahan Zarar bin Sard ne yeh hadees batariq: «Ibn Abi Fadeek an Zuhak bin Usman an Muhammad bin al-Mankdar an Saeed bin Abdul Rahman bin Yarbouh an Abihi an Abi Bakr an Nabi sallAllahu alaihi wa sallam» riwayat ki hai aur is mein Zarar se galti hui hai, 4. Ahmad bin Hanbal kehte hain: jis ne is hadees mein yun kaha: «an Muhammad bin al-Mankdar an Ibn Abdul Rahman bin Yarbouh an Abihi» is ne galti ki hai, 5. maine Muhammad bin Ismaeel Bukhari se Zarar bin Sard ki hadees zikr ki jise unhon ne Ibn Abi Fadeek se riwayat ki hai to unhon ne kaha: yeh ghalat hai, maine kaha: ise dusre logon ne bhi unhein ki tarah Ibn Abi Fadeek se riwayat ki hai to unhon ne kaha: yeh kuchh nahin hai logon ne ise Ibn Abi Fadeek se riwayat ki hai aur is mein Saeed bin Abdul Rahman ke waste ka zikr nahin kiya hai, maine Bukhari ko dekha ke woh Zarar bin Sard ki tadzeeef kar rahe the, 6. is bab mein Ibn Umar aur Jaber (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadees aayi hain, 7. «aj» : talbiyah mein awaz buland karne ko aur «saj» : oontniyan nahar ( zabh ) karne ko kehte hain.

حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيل بْنُ عَيَّاشٍ، عَنْ عُمَارَةَ بْنِ غَزِيَّةَ، عَنْ أَبِي حَازِمٍ، عَنْ سَهْلِ بْنِ سَعْدٍ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ مَا مِنْ مُسْلِمٍ يُلَبِّي إِلَّا لَبَّى مَنْ عَنْ يَمِينِهِ، ‏‏‏‏‏‏أَوْ عَنْ شِمَالِهِ مِنْ حَجَرٍ أَوْ شَجَرٍ أَوْ مَدَرٍ، ‏‏‏‏‏‏حَتَّى تَنْقَطِعَ الْأَرْضُ مِنْ هَاهُنَا وَهَاهُنَا . حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الزَّعْفَرَانِيُّ، وَعَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ الْأَسْوَدِ أَبُو عَمْرٍو الْبَصْرِيُّ، قَالَا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا عَبِيدَةُ بْنُ حُمَيْدٍ، عَنْ عُمَارَةَ بْنِ غَزِيَّةَ، عَنْ أَبِي حَازِمٍ، عَنْ سَهْلِ بْنِ سَعْدٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏نَحْوَ حَدِيثِ إِسْمَاعِيل بْنِ عَيَّاشٍ. قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ ابْنِ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَجَابِرٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ أَبِي بَكْرٍ حَدِيثٌ غَرِيبٌ، ‏‏‏‏‏‏لَا نَعْرِفُهُ إِلَّا مِنْ حَدِيثِ ابْنِ أَبِي فُدَيْكٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ الضَّحَّاكِ بْنِ عُثْمَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَمُحَمَّدُ بْنُ الْمُنْكَدِرِ، ‏‏‏‏‏‏لَمْ يَسْمَعْ مِنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَرْبُوعٍ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ الْمُنْكَدِرِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَرْبُوعٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِيهِ غَيْرَ هَذَا الْحَدِيثِ، ‏‏‏‏‏‏وَرَوَى أَبُو نُعَيْمٍ الطَّحَّانُ ضِرَارُ بْنُ صُرَدٍ هَذَا الْحَدِيثَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ أَبِي فُدَيْكٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ الضَّحَّاكِ بْنِ عُثْمَانَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَرْبُوعٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِيهِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي بَكْرٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَخْطَأَ فِيهِ ضِرَارٌ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ سَمِعْت أَحْمَدَ بْنَ الْحَسَنِ يَقُولُ:‏‏‏‏ قَالَ أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ:‏‏‏‏ مَنْ قَالَ فِي هَذَا الْحَدِيثِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَرْبُوعٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِيهِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَدْ أَخْطَأَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وسَمِعْت مُحَمَّدًا، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ وَذَكَرْتُ لَهُ حَدِيثَ ضِرَارِ بْنِ صُرَدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ أَبِي فُدَيْكٍ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ هُوَ خَطَأٌ، ‏‏‏‏‏‏فَقُلْتُ:‏‏‏‏ قَدْ رَوَاهُ غَيْرُهُ عَنْ ابْنِ أَبِي فُدَيْكٍ أَيْضًا مِثْلَ رِوَايَتِهِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ لَا شَيْءَ إِنَّمَا رَوَوْهُ عَنْ ابْنِ أَبِي فُدَيْكٍ، ‏‏‏‏‏‏وَلَمْ يَذْكُرُوا فِيهِ عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، ‏‏‏‏‏‏وَرَأَيْتُهُ يُضَعِّفُ ضِرَارَ بْنَ صُرَدٍ، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَجُّ:‏‏‏‏ هُوَ رَفْعُ الصَّوْتِ بِالتَّلْبِيَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَالثَّجُّ:‏‏‏‏ هُوَ نَحْرُ الْبُدْنِ.