9.
The Book on Hajj
٩-
كتاب الحج عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
38
Chapter: What Has Been Related About Beginning With As-Safa Before Al-Marwah
٣٨
باب مَا جَاءَ أَنَّهُ يَبْدَأُ بِالصَّفَا قَبْلَ الْمَرْوَةِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
jābirin | Jabir ibn Abd Allah al-Ansari | Sahabi |
abīh | Muhammad al-Baqir | Trustworthy |
ja‘far bn muḥammadin | Ja'far al-Sadiq | Truthful jurist Imam |
sufyān bn ‘uyaynah | Sufyan bin `Uyainah Al-Hilali | Trustworthy Hadith Scholar |
ibn abī ‘umar | Muhammad ibn Abi Umar al-Adani | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
جَابِرٍ | جابر بن عبد الله الأنصاري | صحابي |
أَبِيهِ | محمد الباقر | ثقة |
جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ | جعفر الصادق | صدوق فقيه إمام |
سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ | سفيان بن عيينة الهلالي | ثقة حافظ حجة |
ابْنُ أَبِي عُمَرَ | محمد بن أبي عمر العدني | ثقة |
Jami` at-Tirmidhi 862
Jabir (رضي الله تعالى عنه) narrated that when the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) arrived in Makkah, he performed seven (circuits) of Tawaf around the House. Then he came to the Maqam and said, ‘and take you (people) the Maqam (place) of Ibrahim (عليه السالم) as a place of prayer.’ Then he prayed behind the Maqam. Then he came to the (Black) Stone to touch it. Then he said,‘we begin with what Allah ( ََّّ وَجَلعَز) began with.’ So he began at As-Safa and recited, “Indeed As-Safa and Al-Marwah are among the Symbols of Allah ( ََّّ وَجَلعَز).” Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is Hasan Sahih. This is acted upon according to the people of knowledge.’ One begins with As-Safa before Al-Marwah, if he begins with Al-Marwah before As-Safa then it will not be acceptable, and he has to start at As-Safa. The people of knowledge differ over one who performs Tawaf of the House but does not go between As-Safa and Al-Marwah until he returns (home). Some of the people of knowledge said if he does not go between As-Safa and Al-Marwah until he leaves Makkah, then he remembers and he is close to it, he returns to go between As-Safa and Al-Marwah. If he does not remember until he returns to his land then it is acceptable, but he has to offer a sacrifice as expiation. This is the view of Sufyan Ath-Thawri. Some of them said that if he does not go between As-Safa and Al-Marwah, and he reaches his land, then it is not acceptable for him. This is the view of Ash-Shafi'i, he said, “Tawaf between As-Safa and Al-Marwah is obligatory, Hajj is not possible without it.”
Grade: Sahih
جابر رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ جس وقت مکہ آئے تو آپ نے بیت اللہ کے سات چکر لگائے اور یہ آیت پڑھی: « ( واتخذوا من مقام إبراهيم مصلى» ”مقام ابراہیم کو مصلی بناؤ یعنی وہاں نماز پڑھو“ ( البقرہ: ۱۲۵ ) ، پھر مقام ابراہیم کے پیچھے نماز پڑھی، پھر حجر اسود کے پاس آئے اور اس کا استلام کیا پھر فرمایا: ”ہم ( سعی ) اسی سے شروع کریں گے جس سے اللہ نے شروع کیا ہے۔ چنانچہ آپ نے صفا سے سعی شروع کی اور یہ آیت پڑھی: «إن الصفا والمروة من شعائر الله» ”صفا اور مروہ اللہ کی نشانیوں میں سے ہیں“ ( البقرہ: ۱۵۸ ) ۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اسی پر اہل علم کا عمل ہے کہ سعی مروہ کے بجائے صفا سے شروع کی جائے۔ اگر کسی نے صفا کے بجائے مروہ سے سعی شروع کر دی تو یہ سعی کافی نہ ہو گی اور سعی پھر سے صفا سے شروع کرے گا، ۳- اہل علم کا اس شخص کے بارے میں اختلاف ہے کہ جس نے بیت اللہ کا طواف کیا اور صفا اور مروہ کے درمیان سعی نہیں کی، یہاں تک کہ واپس گھر چلا گیا، بعض اہل علم کہتے ہیں کہ اگر کسی نے صفا و مروہ کے درمیان سعی نہیں کی یہاں تک کہ وہ مکہ سے باہر نکل آیا پھر اسے یاد آیا، اور وہ مکے کے قریب ہے تو واپس جا کر صفا و مروہ کی سعی کرے۔ اور اگر اسے یاد نہیں آیا یہاں تک کہ وہ اپنے ملک واپس آ گیا تو اسے کافی ہو جائے گا لیکن اس پر دم لازم ہو گا، یہی سفیان ثوری کا قول ہے۔ اور بعض کہتے ہیں کہ اگر اس نے صفا و مروہ کے درمیان سعی چھوڑ دی یہاں تک کہ اپنے ملک واپس آ گیا تو یہ اسے کافی نہ ہو گا۔ یہ شافعی کا قول ہے، وہ کہتے ہیں کہ صفا و مروہ کے درمیان سعی واجب ہے، اس کے بغیر حج درست نہیں۔
Jabir (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) jis waqt Makkah aaye to aap ne Baitullah ke saat chakkar lagaye aur yeh ayat padhi: « ( Wat-takhadhoo min maqam Ibraheem musalla» “Maqam Ibraheem ko musalla banaao yani wahaan namaz padho” ( al-Baqarah: 125 ), phir Maqam Ibraheem ke peeche namaz padhi, phir Hajar-e-Aswad ke pass aaye aur us ka istlam kiya phir farmaaya: “Hum ( sa'i ) isi se shuru karenge jis se Allah ne shuru kiya hai. Chananchh aap ne Safa se sa'i shuru ki aur yeh ayat padhi: «Inna al-Safa wa al-Marwa min sha'a'iri Allahi» “Safa aur Marwa Allah ki nishaniyon mein se hain” ( al-Baqarah: 158 ) . Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh hadees hasan sahih hai, 2. isi par ahl-e-ilm ka amal hai ke sa'i Marwa ke bajaye Safa se shuru ki jaaye. Agar kisi ne Safa ke bajaye Marwa se sa'i shuru kar di to yeh sa'i kaafi nah hogi aur sa'i phir se Safa se shuru karega, 3. ahl-e-ilm ka is shakhs ke baare mein ikhtilaf hai ke jis ne Baitullah ka tawaf kiya aur Safa aur Marwa ke darmiyan sa'i nahin ki, yahaan tak ke wapas ghar chala gaya, baaz ahl-e-ilm kehte hain ke agar kisi ne Safa o Marwa ke darmiyan sa'i nahin ki yahaan tak ke woh Makkah se baahar nikal aaya phir usse yaad aaya, aur woh Makkah ke qareeb hai to wapas ja kar Safa o Marwa ki sa'i kare. Aur agar usse yaad nahin aaya yahaan tak ke woh apne mulk wapas a gaya to usse kaafi ho jaayega lekin us par dam lazim ho ga, yehi Sufyan Thauri ka qoul hai. Aur baaz kehte hain ke agar us ne Safa o Marwa ke darmiyan sa'i chhod di yahaan tak ke apne mulk wapas a gaya to yeh usse kaafi nah hogi. Yeh Shafi'i ka qoul hai, woh kehte hain ke Safa o Marwa ke darmiyan sa'i wajib hai, is ke baghair Hajj durust nahin.
حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي عُمَرَ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَابِرٍ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حِينَ قَدِمَ مَكَّةَ طَافَ بِالْبَيْتِ سَبْعًا وَأَتَى الْمَقَامَ فَقَرَأَ: وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى سورة البقرة آية 125 فَصَلَّى خَلْفَ الْمَقَامِ، ثُمَّ أَتَى الْحَجَرَ فَاسْتَلَمَهُ، ثُمَّ قَالَ: نَبْدَأُ بِمَا بَدَأَ اللَّهُ بِهِ ، فَبَدَأَ بِالصَّفَا وَقَرَأَ: إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ سورة البقرة آية 158 . قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ أَنَّهُ يَبْدَأُ بِالصَّفَا قَبْلَ الْمَرْوَةِ، فَإِنْ بَدَأَ بِالْمَرْوَةِ قَبْلَ الصَّفَا لَمْ يُجْزِهِ وَبَدَأَ بِالصَّفَا، وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِيمَنْ طَافَ بِالْبَيْتِ، وَلَمْ يَطُفْ بَيْنَ الصَّفَا، وَالْمَرْوَةِ حَتَّى رَجَعَ، فَقَالَ بَعْضُ أَهْلِ: الْعِلْمِ إِنْ لَمْ يَطُفْ بَيْنَ الصَّفَا، وَالْمَرْوَةِ حَتَّى خَرَجَ مِنْ مَكَّةَ، فَإِنْ ذَكَرَ وَهُوَ قَرِيبٌ مِنْهَا رَجَعَ فَطَافَ بَيْنَ الصَّفَا، وَالْمَرْوَةِ، وَإِنْ لَمْ يَذْكُرْ حَتَّى أَتَى بِلَادَهُ أَجْزَأَهُ وَعَلَيْهِ دَمٌ، وَهُوَ قَوْلُ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ، وقَالَ بَعْضُهُمْ: إِنْ تَرَكَ الطَّوَافَ بَيْنَ الصَّفَا، وَالْمَرْوَةِ حَتَّى رَجَعَ إِلَى بِلَادِهِ فَإِنَّهُ لَا يُجْزِيهِ، وَهُوَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ، قَالَ: الطَّوَافُ بَيْنَ الصَّفَا، وَالْمَرْوَةِ وَاجِبٌ لَا يَجُوزُ الْحَجُّ إِلَّا بِهِ.