9.
The Book on Hajj
٩-
كتاب الحج عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


56
Chapter: What Has Been Related About Combining Maghrib and Isha At Muzdalifah

٥٦
باب مَا جَاءَ فِي الْجَمْعِ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ بِالْمُزْدَلِفَةِ

Jami` at-Tirmidhi 888

Another chain) that Sa'eed bin Jubair narrated similar from Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه), from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). Muhammad bin Bashshar (one of the narrators) said that Yahya said, ‘the (previous) narration of Sufyan (رضي الله تعالى عنه) is the one that is correct.’ There are narrations on this topic from Ali, Abu Ayyub, Abdullah bin Mas'ud, Jabir, and Usama bin Zaid ( رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) in the narration of Sufyan (above Hadith) is more correct than the narration of Isma'il bin Abi Khalid. The Hadith of Sufyan (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith. This is acted upon according to the people of knowledge. The Maghrib Salat is not prayed before Jam. So when he arrives at Jam and Jam is Al-Muzdalifah, he combines the two prayers with one Iqamah, and he does not perform voluntary prayers between them. This is what was preferred by some of the people of knowledge, and they follow it. This is the view of Sufyan Ath-Thawri. Sufyan said, ‘if he wishes, he prays Maghrib then eats supper, situates his clothing, then he gets up to perform the Isha prayer.’ Some of the people of knowledge said that one is to combine the Maghrib and Isha prayers at Al Muzdalifah with one Adhan and two Iqamah, calling the Adhan for the Maghrib prayer, then the Iqamah is called and he prays Maghrib, then the Iqamah is called and he prays Isha. This is the view of Ash-Shafi'i. Imam Tirmidhi said, ‘Isra'il reported this Hadith from Abu Ishaq, from Abdullah and Khalid the sons of Malik, from Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه). The narration of Sa'eed bin Jubair from Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith. It has also been reported from Salamah bin Kuhail from Sa'eed bin Jubair. As for Abu Ishaq, he only reported it from Abdullah and Khalid, the sons of Malik, from Ibn Umar ( رضي الله تعالى عنه).


Grade: Sahih

اس سند سے بھی ابن عمر رضی الله عنہما نبی اکرم ﷺ سے اسی کے مثل روایت کرتے ہیں۔ محمد بن بشار نے ( «حدثنا» کے بجائے ) «قال یحییٰ» کہا ہے۔ اور صحیح سفیان والی روایت ہے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابن عمر رضی الله عنہما کی حدیث جسے سفیان نے روایت کی ہے اسماعیل بن ابی خالد کی روایت سے زیادہ صحیح ہے، اور سفیان کی حدیث صحیح حسن ہے، ۲- اسرائیل نے یہ حدیث ابواسحاق سبیعی سے روایت کی ہے اور ابواسحاق سبیعی نے مالک کے دونوں بیٹوں عبداللہ اور خالد سے اور عبداللہ اور خالد نے ابن عمر سے روایت کی ہے۔ اور سعید بن جبیر کی حدیث جسے انہوں نے ابن عمر رضی الله عنہما سے روایت کی ہے حسن صحیح ہے، سلمہ بن کہیل نے اسے سعید بن جبیر سے روایت کی ہے، رہے ابواسحاق سبیعی تو انہوں نے اسے مالک کے دونوں بیٹوں عبداللہ اور خالد سے اور ان دونوں نے ابن عمر سے روایت کی ہے، ۳- اس باب میں علی، ابوایوب، عبداللہ بن سعید، جابر اور اسامہ بن زید رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۴- اہل علم کا اسی پر عمل ہے۔ اس لیے کہ مغرب مزدلفہ آنے سے پہلے نہیں پڑھی جائے گی، جب حجاج جمع ۱؎ یعنی مزدلفہ جائیں تو دونوں نمازیں ایک اقامت سے اکٹھی پڑھیں اور ان کے درمیان کوئی نفل نماز نہیں پڑھیں گے۔ یہی مسلک ہے جسے بعض اہل علم نے اختیار کیا ہے اور اس کی طرف گئے ہیں اور یہی سفیان ثوری کا بھی قول ہے۔ ان کا کہنا ہے کہ اگر وہ چاہے تو مغرب پڑھے پھر شام کا کھانا کھائے، اور اپنے کپڑے اتارے پھر تکبیر کہے اور عشاء پڑھے، ۴- اور بعض اہل علم کہتے ہیں کہ مغرب اور عشاء کو مزدلفہ میں ایک اذان اور دو اقامت کے ساتھ جمع کرے۔ مغرب کے لیے اذان کہے اور تکبیر کہے اور مغرب پڑھے، پھر تکبیر کہے اور عشاء پڑھے یہ شافعی کا قول ہے۔

Is sindh se bhi Ibn Umar ( (رضي الله تعالى عنه) aa Nabi akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se isi ke misal riwayat karte hain. Muhammad bin Bashar ne ( «Hudathna» ke bajaye ) «Qal Yahiya» kaha hai. Aur sahih Sufyan wali riwayat hai. Imam Tirmidhi kehte hain: 1- Ibn Umar ( (رضي الله تعالى عنه) aa ki hadees jise Sufyan ne riwayat ki hai Ismail bin Abi Khalid ki riwayat se ziada sahih hai, aur Sufyan ki hadees sahih hasan hai, 2- Israel ne yeh hadees Abuasahiq Sabee'i se riwayat ki hai aur Abuasahiq Sabee'i ne Malik ke donon beton Abdullah aur Khalid se aur Abdullah aur Khalid ne Ibn Umar se riwayat ki hai. Aur Saeed bin Jubair ki hadees jise unhon ne Ibn Umar ( (رضي الله تعالى عنه) aa se riwayat ki hai hasan sahih hai, Salma bin Kaheil ne ise Saeed bin Jubair se riwayat ki hai, rahe Abuasahiq Sabee'i to unhon ne ise Malik ke donon beton Abdullah aur Khalid se aur in donon ne Ibn Umar se riwayat ki hai, 3- Is bab mein Ali, Abu Ayoub, Abdullah bin Saeed, Jabir aur Usama bin Zaid (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadees aai hain, 4- Ahal ilm ka isi par amal hai. Is liye ke Maghrib Mazdalifah aane se pehle nahin padhi jaayegi, jab hajjaj jama 1؎ yani Mazdalifah jaayen to donon namazain ek iqamat se akathi padhein aur un ke darmiyaan koi nafil namaz nahin padhein ge. Yehi maslak hai jise baaz Ahal ilm ne ikhtiyar kiya hai aur is taraf gaye hain aur yehi Sufyan Thouri ka bhi qoul hai. In ka kehna hai ke agar woh chahe to Maghrib padhe phir shaam ka khana khaye, aur apne kapde utarain phir takbir kahein aur Isha padhein, 4- Aur baaz Ahal ilm kehte hain ke Maghrib aur Isha ko Mazdalifah mein ek adhan aur do iqamat ke sath jama karein. Maghrib ke liye adhan kahein aur takbir kahein aur Maghrib padhein, phir takbir kahein aur Isha padhein ye Shafi'i ka qoul hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ إِسْمَاعِيل بْنِ أَبِي خَالِدٍ، عَنْ أَبِي إِسْحَاق، عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ، عَنْ ابْنِ عُمَرَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِمِثْلِهِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ:‏‏‏‏ قَالَ يَحْيَى:‏‏‏‏ وَالصَّوَابُ حَدِيثُ سُفْيَانَ. قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي أَيُّوبَ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، ‏‏‏‏‏‏وَجَابِرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأُسَامَةَ بْنِ زَيْدٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ ابْنُ عُمَرَ فِي رِوَايَةِ سُفْيَانَ أَصَحُّ مِنْ رِوَايَةِ إِسْمَاعِيل بْنِ أَبِي خَالِدٍ، ‏‏‏‏‏‏وَحَدِيثُ سُفْيَانَ حَدِيثٌ صَحِيحٌ حَسَنٌ، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ، ‏‏‏‏‏‏لِأَنَّهُ لَا تُصَلَّى صَلَاةُ الْمَغْرِبِ دُونَ جَمْعٍ، ‏‏‏‏‏‏فَإِذَا أَتَى جَمْعًا وَهُوَ الْمُزْدَلِفَةُ جَمَعَ بَيْنَ الصَّلَاتَيْنِ بِإِقَامَةٍ وَاحِدَةٍ وَلَمْ يَتَطَوَّعْ فِيمَا بَيْنَهُمَا، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ الَّذِي اخْتَارَهُ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ وَذَهَبَ إِلَيْهِ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ سُفْيَانُ:‏‏‏‏ وَإِنْ شَاءَ صَلَّى الْمَغْرِبَ ثُمَّ تَعَشَّى وَوَضَعَ ثِيَابَهُ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ أَقَامَ فَصَلَّى الْعِشَاءَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ:‏‏‏‏ يَجْمَعُ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ بِالْمُزْدَلِفَةِ بِأَذَانٍ وَإِقَامَتَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏يُؤَذِّنُ لِصَلَاةِ الْمَغْرِبِ وَيُقِيمُ وَيُصَلِّي الْمَغْرِبَ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ يُقِيمُ وَيُصَلِّي الْعِشَاءَ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَرَوَى إِسْرَائِيلُ هَذَا الْحَدِيثَ عَنْ أَبِي إِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَبْدِ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏وَخَالِدٍ ابْنَيْ مَالِكٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ وَحَدِيثُ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ هُوَ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ أَيْضًا، ‏‏‏‏‏‏رَوَاهُ سَلَمَةُ بْنُ كُهَيْلٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَمَّا أَبُو إِسْحَاق فَرَوَاهُ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَبْدِ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏وَخَالِدٍ ابني مالك، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ.