9.
The Book on Hajj
٩-
كتاب الحج عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
83
Chapter: What Has Been Related About The Hajj Of A Boy
٨٣
باب مَا جَاءَ فِي حَجِّ الصَّبِيِّ
Jami` at-Tirmidhi 925
As-Sa'ib bin Yazid (رضي الله تعالى عنه) narrated that his father took him for Hajj with the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) during the Farewell Hajj, and he was seven years old. Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is Hasan Sahih.’ The people of knowledge agreed that when a young boy performs Hajj before the age of maturity, then he is required to perform Hajj when he attains the age of maturity. That Hajj will not be accepted from him as the Hajj of Islam. The same is the case of the slave who performs Hajj while he is owned, then he is freed. He is required to perform Hajj when he has the means for it, and the Hajj that he performed while he was in a state of being owned is not acceptable. This is the view of Sufyan Ath-Thawri, Ash-Shafi'i, Ahmad, and Ishaq.
Grade: Sahih
اس سند سے بھی جابر بن عبداللہ رضی الله عنہما نے نبی اکرم ﷺ سے اسی طرح روایت کی ہے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ محمد بن منکدر سے بھی روایت کی گئی ہے انہوں نے نبی اکرم ﷺ سے مرسلاً روایت کی ہے، ۲- اہل علم کا اس پر اجماع ہے کہ بچہ جب بالغ ہونے سے پہلے حج کر لے تو ( اس کا فریضہ ساقط نہیں ہو گا ) جب وہ بالغ ہو جائے گا تو اس کے ذمہ حج ہو گا، کم سنی کا یہ حج اسلام کے عائد کردہ فریضہ حج کے لیے کافی نہیں ہو گا۔ اسی طرح غلام کا معاملہ ہے، اگر وہ غلامی میں حج کر چکا ہو پھر آزاد کر دیا جائے تو آزادی کی حالت میں اس پر حج فرض ہو گا جب وہ اس کی سبیل پا لے، غلامی کی حالت میں کیا ہوا حج کافی نہیں ہو گا۔ سفیان ثوری، شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا بھی یہی قول ہے۔
Iss سند se bhi Jaber bin Abdullah Radi Allaho Anhuma ne Nabi Akram ﷺ se isi tarah riwayat ki hai. Imam Tirmizi kehte hain: 1- Yeh Muhammad bin Munkadar se bhi riwayat ki gai hai unhon ne Nabi Akram ﷺ se mursalan riwayat ki hai, 2- Ahle ilm ka iss par ijma hai ke bachcha jab baligh hone se pehle Hajj kar le to ( iss ka fariza saqit nahin ho ga ) jab wo baligh ho jaye ga to uss ke zimma Hajj ho ga, kam sini ka yeh Hajj Islam ke aaid karda fariza Hajj ke liye kafi nahin ho ga. Isi tarah ghulam ka mamla hai, agar wo ghulami mein Hajj kar chukka ho phir azad kar diya jaye to azadi ki halat mein uss par Hajj farz ho ga jab wo iss ki سبيل pa le, ghulami ki halat mein kya hua Hajj kafi nahin ho ga. Sufyan Sori, Shafai, Ahmed aur Ishaq bin Rawaiya ka bhi yahi qaul hai.
حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا قَزَعَةُ بْنُ سُوَيْدٍ الْبَاهِلِيُّ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَحْوَهُ، يَعْنِى حَدِيثَ مُحَمَّدِ بْنِ طَرِيفٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى: وَقَدْ رُوِيَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُرْسَلًا.