9.
The Book on Hajj
٩-
كتاب الحج عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


89
Chapter: Something Else From That (Umrah Has Been Entered Into Hajj Until the Day of Resurrection)

٨٩
باب مِنْهُ

Jami` at-Tirmidhi 932

Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘Umrah has been entered into Hajj until the Day of Resurrection.’ There are narrations on this topic from Suraqah bin Malik bin Ju'shum and Jabir bin Abdullah (رضي الله تعالى عنه). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Hadith.’ The meaning of the Hadith is that there is no harm in performing Umrah during the months of Hajj. This is what was said by Ash Shafi'i, Ahmad, and Ishaq. And, the meaning of this Hadith is that the people of Jahiliyyah would not perform Umrah during the months of Hajj. When Islam came, the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) permitted that, so he said, ‘Umrah has been entered into Hajj until the Day of Resurrection’ meaning there is no harm in Umrah during the months of Hajj. The months of Hajj are Shawwal, Dhul-Qa'dah, and the ten days of Dhul-Hijjah, it is not possible for a man to say the Talbiyah for Hajj except during these months. The Sacred months are Rajab, Dhul-Qa'dah, Dhul-Hijjah, and Al Muharram. This is what was said by more than one of the people of knowledge among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others.


Grade: Sahih

عبداللہ بن عباس رضی الله عنہما سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”عمرہ حج میں قیامت تک کے لیے داخل ہو چکا ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابن عباس رضی الله عنہما کی حدیث حسن ہے، ۲- اس باب میں سراقہ بن جعشم اور جابر بن عبداللہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- اس حدیث کا معنی یہ ہے کہ حج کے مہینوں میں عمرہ کرنے میں کوئی حرج نہیں۔ یہی تشریح شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ نے بھی کی ہے کہ جاہلیت کے لوگ حج کے مہینوں میں عمرہ نہیں کرتے تھے، جب اسلام آیا تو نبی اکرم ﷺ نے اس کی اجازت دے دی اور فرمایا: ”عمرہ حج میں قیامت تک کے لیے داخل ہو چکا ہے“، یعنی حج کے مہینوں میں عمرہ کرنے میں کوئی حرج نہیں ہے، اور اشہر حج شوال، ذی قعدہ اور ذی الحجہ کے دس دن ہیں“، کسی شخص کے لیے یہ مناسب نہیں کہ وہ حج کے مہینوں کے علاوہ کسی اور مہینے میں حج کا احرام باندھے، اور حرمت والے مہینے یہ ہیں: رجب، ذی قعدہ، ذی الحجہ اور محرم۔ صحابہ کرام وغیرہم میں سے اکثر اہل علم اسی کے قائل ہیں ۔

``Abdul Allah bin Abbas Radi Allahu anhu ma se riwayat hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Umrah Hajj mein qiyamat tak ke liye daakhil ho chuka hai”``. Imam Tirmidhi kehte hain: 1- Ibn Abbas Radi Allahu anhu ma ki hadith hasan hai, 2- Is bab mein Saraqa bin Ja'sham aur Jaber bin Abdullah Radi Allahu anhum se bhi ahadith aayi hain, 3- Is hadith ka ma'na yeh hai ke Hajj ke mahino mein Umrah karne mein koi harj nahin hai. Yehi tashreeh Shafi'i, Ahmad aur Ishaq bin Rahaviyah ne bhi ki hai ke jahiliyat ke log Hajj ke mahino mein Umrah nahin karte the, jab Islam aaya to Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne is ki ijazat de di aur farmaya: “Umrah Hajj mein qiyamat tak ke liye daakhil ho chuka hai”, yani Hajj ke mahino mein Umrah karne mein koi harj nahin hai, aur ashhar Hajj Shawwal, Zi Qadah aur Zi Hijjah ke das din hain”, kisi shakhs ke liye yeh munasib nahin hai ke woh Hajj ke mahino ke alawa kisi aur mahine mein Hajj ka ihram bandhe, aur harmat wala mahine yeh hain: Rajab, Zi Qadah, Zi Hijjah aur Muharram. Sahaba-e-Kराम waghera mein se aksar Ahl-e-Ilm isi ke qail hain 1؎.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ الضَّبِّيُّ، حَدَّثَنَا زِيَادُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي زِيَادٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ دَخَلَتِ الْعُمْرَةُ فِي الْحَجِّ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ سُرَاقَةَ بْنِ جُعْشُمٍ، ‏‏‏‏‏‏وَجَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ ابْنِ عَبَّاسٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ، ‏‏‏‏‏‏وَمَعْنَى هَذَا الْحَدِيثِ:‏‏‏‏ أَنْ لَا بَأْسَ بِالْعُمْرَةِ فِي أَشْهُرِ الْحَجِّ، ‏‏‏‏‏‏وَهَكَذَا قَالَ الشَّافِعِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وَمَعْنَى هَذَا الْحَدِيثِ:‏‏‏‏ أَنَّ أَهْلَ الْجَاهِلِيَّةِ كَانُوا لَا يَعْتَمِرُونَ فِي أَشْهُرِ الْحَجِّ، ‏‏‏‏‏‏فَلَمَّا جَاءَ الْإِسْلَامُ رَخَّصَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي ذَلِكَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ دَخَلَتِ الْعُمْرَةُ فِي الْحَجِّ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ . يَعْنِي:‏‏‏‏ لَا بَأْسَ بِالْعُمْرَةِ فِي أَشْهُرِ الْحَجِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَشْهُرُ الْحَجِّ شَوَّالٌ وَذُو الْقَعْدَةِ وَعَشْرٌ مِنْ ذِي الْحِجَّةِ، ‏‏‏‏‏‏لَا يَنْبَغِي لِلرَّجُلِ أَنْ يُهِلَّ بِالْحَجِّ إِلَّا فِي أَشْهُرِ الْحَجِّ وَأَشْهُرُ الْحُرُمِ رَجَبٌ وَذُو الْقَعْدَةِ وَذُو الْحِجَّةِ وَالْمُحَرَّمُ، ‏‏‏‏‏‏هَكَذَا قَالَ غَيْرُ وَاحِدٍ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ.