43.
General Behavior
٤٣-
كتاب الأدب


52
Chapter: Envy (hasad)

٥٢
باب فِي الْحَسَدِ

Sunan Abi Dawud 4904

. Sahl ibn Abu Umamah said that he and his father (Abu Umamah) visited Anas ibn Malik ( رضي الله تعالى عنه) at Medina during the time (rule) of Umar ibn Abdul Aziz when he (Anas ibn Malik - رضي الله تعالى عنه) was the governor of Medina. He was praying a noticeably short prayer as if it were the prayer of a traveler or near it. When he gave a greeting, my father said, may Allah have mercy on you! Tell me about this prayer, is it obligatory or supererogatory? He said, it is obligatory; it is the prayer performed by the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم). I did not make a mistake except in one thing that I forgot. He said, the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) used to say, do not impose austerities on yourselves so that austerities will be imposed on you, for people have imposed austerities on themselves and Allah imposed austerities on them. Their survivors are to be found in cells and monasteries. (Then he quoted) [ Monasticism, they invented it; we did not prescribe it for them.] (Al-Hadid - 27). Next day he went out in the morning and said, will you not go out for a ride, so that you may see something and take a lesson from it? His father said, yes. Then all of them rode away and reached a land whose inhabitants had perished, passed away and died. The roofs of the town had fallen in. He asked, do you know this land? I said, how could I know about it or its inhabitants? Anas (رضي الله تعالى عنه) said, this is the land of the people whom oppression and jealousy destroyed. Jealousy extinguishes the light of good deeds, and oppression confirms or falsifies it. The eye commits fornication, and the palm of the hand, the foot, body, tongue and private part of the body confirm it or deny it.


Grade: Hasan

سہل بن ابی امامہ کا بیان ہے کہ وہ اور ان کے والد عمر بن عبدالعزیز کے زمانے میں جب وہ مدینے کے گورنر تھے، مدینے میں انس رضی اللہ عنہ کے پاس گئے تو دیکھا، وہ ہلکی یا مختصر نماز پڑھ رہے ہیں، جیسے وہ مسافر کی نماز ہو یا اس سے قریب تر کوئی نماز، جب انہوں نے سلام پھیرا تو میرے والد نے کہا: اللہ آپ پر رحم کرے، آپ بتائیے کہ یہ فرض نماز تھی یا آپ کوئی نفلی نماز پڑھ رہے تھے تو انہوں نے کہا: یہ فرض نماز تھی، اور یہ رسول اللہ ﷺ کی نماز ہے، اور جب بھی مجھ سے کوئی غلطی ہوتی ہے، میں اس کے بدلے سجدہ سہو کر لیتا ہوں، پھر کہنے لگے: رسول اللہ ﷺ فرماتے تھے: اپنی جانوں پر سختی نہ کرو ۲؎ کہ تم پر سختی کی جائے۳؎ اس لیے کہ کچھ لوگوں نے اپنے اوپر سختی کی تو اللہ تعالیٰ نے بھی ان پر سختی کر دی تو ایسے ہی لوگوں کے باقی ماندہ لوگ گرجا گھروں میں ہیں انہوں نے رہبانیت کی شروعات کی جو کہ ہم نے ان پر فرض نہیں کی تھی پھر جب دوسرے دن صبح ہوئی تو کہا: کیا تم سواری نہیں کرتے یعنی سفر نہیں کرتے کہ دیکھو اور نصیحت حاصل کرو، انہوں نے کہا: ہاں ( کرتے ہیں ) پھر وہ سب سوار ہوئے تو جب وہ اچانک کچھ ایسے گھروں کے پاس پہنچے، جہاں کے لوگ ہلاک اور فنا ہو کر ختم ہو چکے تھے، اور گھر چھتوں کے بل گرے ہوئے تھے، تو انہوں نے کہا: کیا تم ان گھروں کو پہنچانتے ہو؟ میں نے کہا: مجھے کس نے ان کے اور ان کے لوگوں کے بارے میں بتایا؟ ( یعنی میں نہیں جانتا ) تو انس نے کہا: یہ ان لوگوں کے گھر ہیں جنہیں ان کے ظلم اور حسد نے ہلاک کر دیا، بیشک حسد نیکیوں کے نور کو گل کر دیتا ہے اور ظلم اس کی تصدیق کرتا ہے یا تکذیب اور آنکھ زنا کرتی ہے اور ہتھیلی، قدم جسم اور زبان بھی اور شرمگاہ اس کی تصدیق یا تکذیب کرتی ہے۔

Sahl bin Abi Imamah ka bayan hai ke woh aur un ke walid Umar bin Abdul Aziz ke zamane mein jab woh Madine ke governor the, Madine mein Anas (رضي الله تعالى عنه) ke pass gaye to dekha, woh halki ya mukhtasar namaz padh rahe hain, jaise woh musafir ki namaz ho ya is se qareeb tar koi namaz, jab unhon ne salam phira to mere walid ne kaha: Allah aap par rahm kare, aap bataiye ke yeh farz namaz thi ya aap koi nafli namaz padh rahe the to unhon ne kaha: yeh farz namaz thi, aur yeh rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ki namaz hai, aur jab bhi mujh se koi galti hoti hai, main is ke badle sajda sahoo kar leta hoon, phir kahne lage: rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) farmate the: apni jaanon per sakhti na karo ۲؎ ke tum par sakhti ki jaye۳؎ is liye ke kuchh logon ne apne upar sakhti ki to Allah ta'ala ne bhi un par sakhti kar di to aise hi logon ke baqi mandah log girja gharon mein hain unhon ne rahbanyat ki shuruat ki jo ke hum ne un par farz nahin ki thi phir jab dusre din subah hui to kaha: kya tum sawari nahin karte yani safar nahin karte ke dekho aur nasihat hasil karo, unhon ne kaha: haan ( karte hain ) phir woh sab sawar hue to jab woh achanak kuchh aise gharon ke pass pahunche, jahan ke log halak aur fana ho kar khatam ho chuke the, aur ghar chhaton ke bal gire hue the, to unhon ne kaha: kya tum in gharon ko pehchante ho? main ne kaha: mujhe kis ne in ke aur in ke logon ke bare mein bataya? ( yani main nahin janta ) to Anas ne kaha: yeh in logon ke ghar hain jinhen un ke zulm aur hasad ne halak kar diya, beshak hasad ne kiyon ke noor ko gul kar deta hai aur zulm is ki tasdeeq karta hai ya takzeeb aur aankh zina karti hai aur hathli, qadam jism aur zaban bhi aur sharamgah is ki tasdeeq ya takzeeb karti hai.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ صَالِحٍ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ وَهْبٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ أَخْبَرَنِي سَعِيدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي الْعَمْيَاءِ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ سَهْلَ بْنَ أَبِي أُمَامَةَ حَدَّثَهُ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ دَخَلَ هُوَ وَأَبُوهُ عَلَى أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ بِالْمَدِينَةِ فِي زَمَانِ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ وَهُوَ أَمِيرُ الْمَدِينَةِ، ‏‏‏‏‏‏فَإِذَا هُوَ يُصَلِّي صَلَاةً خَفِيفَةً دَقِيقَةً كَأَنَّهَا صَلَاةُ مُسَافِرٍ أَوْ قَرِيبًا مِنْهَا فَلَمَّا سَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبِي:‏‏‏‏ يَرْحَمُكَ اللَّهُ، ‏‏‏‏‏‏أَرَأَيْتَ هَذِهِ الصَّلَاةَ الْمَكْتُوبَةَ أَوْ شَيْءٌ تَنَفَّلْتَهُ ؟،‏‏‏‏ قَالَ:‏‏‏‏ إِنَّهَا الْمَكْتُوبَةُ وَإِنَّهَا لَصَلَاةُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏مَا أَخْطَأْتُ إِلَّا شَيْئًا سَهَوْتُ عَنْهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏كَانَ يَقُولُ:‏‏‏‏ لَا تُشَدِّدُوا عَلَى أَنْفُسِكُمْ فَيُشَدَّدَ عَلَيْكُمْ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنَّ قَوْمًا شَدَّدُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ فَشَدَّدَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ فَتِلْكَ بَقَايَاهُمْ فِي الصَّوَامِعِ وَالدِّيَار وَرَهْبَانِيَّةً ابْتَدَعُوهَا مَا كَتَبْنَاهَا عَلَيْهِمْ،‏‏‏‏ ثُمَّ غَدَا مِنَ الْغَدِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ أَلَا تَرْكَبُ لِتَنْظُرَ وَلِتَعْتَبِرَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ نَعَمْ، ‏‏‏‏‏‏فَرَكِبُوا جَمِيعًا فَإِذَا هُمْ بِدِيَارٍ بَادَ أَهْلُهَا وَانْقَضَوْا وَفَنُوا خَاوِيَةٍ عَلَى عُرُوشِهَا، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ أَتَعْرِفُ هَذِهِ الدِّيَارَ، ‏‏‏‏‏‏فَقُلْتُ:‏‏‏‏ مَا أَعْرَفَنِي بِهَا وَبِأَهْلِهَا، ‏‏‏‏‏‏هَذِهِ دِيَارُ قَوْمٍ أَهْلَكَهُمُ الْبَغْيُ وَالْحَسَدُ إِنَّ الْحَسَدَ يُطْفِئُ نُورَ الْحَسَنَاتِ وَالْبَغْيُ يُصَدِّقُ ذَلِكَ أَوْ يُكَذِّبُهُ وَالْعَيْنُ تَزْنِي وَالْكَفُّ وَالْقَدَمُ وَالْجَسَدُ وَاللِّسَانُ وَالْفَرْجُ يُصَدِّقُ ذَلِكَ أَوْ يُكَذِّبُهُ.