2.
Prayer
٢-
كتاب الصلاة


176
Chapter: How The Adhan Began

١٧٦
باب بَدْءِ الأَذَانِ

Sunan Abi Dawud 498

Abu Umayr reported on the authority of his uncle who was from the Ansar: The Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) was anxious as to how to gather the people for prayer. The people told him : Hoist a flag at the time of prayer; when they see it, they will inform one another. But he (the Prophet ﷺ) did not like it. Then someone mentioned to him the horn. Ziyad said : A horn of the Jews. He (the Prophet ﷺ) did not like it. He said : This is the practice of the Jews. Then they mentioned to him the bell of the Christians. He said : This is the practice of the Christians. Abdullah ibn Zayd (رضي الله تعالى عنه) returned anxiously from there because of the anxiety of the Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم). He was then taught the call to prayer in his dream. Next day he came to the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) and informed him about it. He said : Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), I was between sleep and wakefulness; all of a sudden a newcomer came (to me) and taught me the call to prayer. Umar ibn al-Khattab (رضي الله تعالى عنه) had also seen it in his dream before, but he kept it hidden for twenty days. The Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said to me (Umar - رضي الله تعالى عنه) : What did prevent you from saying it to me? He said: Abdullah ibn Zayd (رضي الله تعالى عنه) had already told you about it before me : hence I was restrained. Then the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said : Bilal (رضئ هللا تعال ی عنہ), stand up, see what Abdullah ibn Zayd (رضي الله تعالى عنه) tells you (to do), then do it. Bilal (رضي الله تعالى عنه) then called them to prayer. Abu Bishr reported on the authority of Abu Umayr (رضي الله تعالى عنه): The Ansar thought that if Abdullah ibn Zayd (رضي الله تعالى عنه) had not been ill on that day, the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) would have made him mu'adh-dhin.


Grade: Sahih

ابو عمیر بن انس اپنے ایک انصاری چچا سے روایت کرتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ فکرمند ہوئے کہ لوگوں کو کس طرح نماز کے لیے اکٹھا کیا جائے؟ آپ ﷺ سے عرض کیا گیا کہ نماز کا وقت ہونے پر ایک جھنڈا نصب کر دیجئیے، جسے دیکھ کر ایک شخص دوسرے کو باخبر کر دے، آپ ﷺ کو یہ رائے پسند نہ آئی۔ پھر آپ ﷺ سے ایک بگل ۱؎ کا ذکر کیا گیا، زیاد کی روایت میں ہے: یہود کے بگل ( کا ذکر کیا گیا ) تو یہ تجویز بھی آپ ﷺ کو پسند نہیں آئی، آپ ﷺ نے فرمایا: اس میں یہودیوں کی مشابہت ہے ۔ پھر آپ ﷺ سے ناقوس کا ذکر کیا گیا، آپ ﷺ نے فرمایا: اس میں نصرانیوں کی مشابہت ہے ۔ پھر عبداللہ بن زید بن عبدربہ رضی اللہ عنہ رسول اللہ ﷺ کے پاس سے لوٹے، وہ بھی ( اس مسئلہ میں ) رسول اللہ ﷺ کی طرح فکرمند تھے، چنانچہ انہیں خواب میں اذان کا طریقہ بتایا گیا۔ عبداللہ بن زید رضی اللہ عنہ کہتے ہیں: وہ صبح تڑکے ہی رسول اللہ ﷺ کے پاس آئے، آپ کو اس خواب کی خبر دی اور آپ سے عرض کیا: اللہ کے رسول! میں کچھ سو رہا تھا اور کچھ جاگ رہا تھا کہ اتنے میں ایک شخص ( خواب میں ) میرے پاس آیا اور اس نے مجھے اذان سکھائی، راوی کہتے ہیں: عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ اس سے پہلے یہ خواب دیکھ چکے تھے لیکن وہ اسے بیس دن تک چھپائے رہے، پھر انہوں نے اسے نبی اکرم ﷺ کو بتایا تو آپ نے ان سے فرمایا: تم کو کس چیز نے اسے بتانے سے روکا؟ ، انہوں نے کہا: چونکہ مجھ سے پہلے عبداللہ بن زید رضی اللہ عنہ نے اسے آپ سے بیان کر دیا اس لیے مجھے شرم آ رہی تھی ۲؎، اس پر رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: بلال! اٹھو اور جیسے عبداللہ بن زید تم کو کرنے کو کہیں اسی طرح کرو ، چنانچہ بلال رضی اللہ عنہ نے اذان دی۳؎۔ ابوبشر کہتے ہیں کہ مجھ سے ابوعمیر نے بیان کیا کہ انصار سمجھتے تھے کہ اگر عبداللہ بن زید ان دنوں بیمار نہ ہوتے تو رسول اللہ ﷺ ان ہی کو مؤذن بناتے۔

Abu Umair bin Anas apne ek Ansari chacha se rivayat karte hain ke Nabi Akram ﷺ fikrmand hue ke logon ko kis tarah namaz ke liye ikattha kiya jaye? Aap ﷺ se arz kiya gaya ke namaz ka waqt hone par ek jhanda nasb kar dijiye, jise dekh kar ek shakhs doosre ko baakhabar kar de. Aap ﷺ ko yeh rai pasand na aayi. Phir aap ﷺ se ek baghal ka zikar kiya gaya. Ziyad ki rivayat mein hai: Yahood ke baghal (ka zikar kiya gaya) to yeh tajwez bhi aap ﷺ ko pasand nahi aayi. Aap ﷺ ne farmaya: "Is mein Yahudiyon ki mushabihat hai." Phir aap ﷺ se naqoos ka zikar kiya gaya. Aap ﷺ ne farmaya: "Is mein Nasara ki mushabihat hai." Phir Abdullah bin Zaid bin Abdirabbah r.a. Rasool Allah ﷺ ke paas se lotay, woh bhi (is masla mein) Rasool Allah ﷺ ki tarah fikrmand the. Chunancha unhein khwab mein azaan ka tareeqa bataya gaya. Abdullah bin Zaid r.a. kehte hain: "Woh subah tarke hi Rasool Allah ﷺ ke paas aaye, aap ﷺ ko is khwab ki khabar di aur aap ﷺ se arz ki: Allah ke Rasool! Main kuch so raha tha aur kuch jag raha tha ke itne mein ek shakhs (khwab mein) mere paas aaya aur usne mujhe azaan sikhai." Rawi kehte hain: Umar bin Khattab r.a. is se pehle yeh khwab dekh chuke the lekin woh isey bees din tak chhupaye rahe, phir unhone isey Nabi Akram ﷺ ko bataya to aap ﷺ ne un se farmaya: "Tumko kis cheez ne isey batane se roka?" Unhone kaha: "Chunanche mujh se pehle Abdullah bin Zaid r.a. ne isey aap se bayan kar diya is liye mujhe sharam aa rahi thi." Is par Rasool Allah ﷺ ne farmaya: "Bilal! Utho aur jaise Abdullah bin Zaid tumko karne ko kahen usi tarah karo." Chunancha Bilal r.a. ne azaan di. Abu Bishr kehte hain ke mujh se Abu Umair ne bayan kiya ke Ansar samajhte the ke agar Abdullah bin Zaid un dinon bemaar na hote to Rasool Allah ﷺ unhein hi moazzin banate.

حَدَّثَنَا عَبَّادُ بْنُ مُوسَى الْخُتَّلِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَزِيَادُ بْنُ أَيُّوبَ، ‏‏‏‏‏‏وَحَدِيثُ عَبَّادٍ أَتَمُّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي بِشْرٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ زِيَادٌ، ‏‏‏‏‏‏أَخْبَرَنَا أَبُو بِشْرٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي عُمَيْرِ بْنِ أَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عُمُومَةٍ لَهُ مِنْ الْأَنْصَارِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ اهْتَمَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِلصَّلَاةِ كَيْفَ يَجْمَعُ النَّاسَ لَهَا، ‏‏‏‏‏‏فَقِيلَ لَهُ:‏‏‏‏ انْصِبْ رَايَةً عِنْدَ حُضُورِ الصَّلَاةِ فَإِذَا رَأَوْهَا آذَنَ بَعْضُهُمْ بَعْضًا، ‏‏‏‏‏‏فَلَمْ يُعْجِبْهُ ذَلِكَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ فَذُكِرَ لَهُ الْقُنْعُ يَعْنِي الشَّبُّورَ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَ زِيَادٌ:‏‏‏‏ شَبُّورُ الْيَهُودِ فَلَمْ يُعْجِبْهُ ذَلِكَ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالَ:‏‏‏‏ هُوَ مِنْ أَمْرِ الْيَهُودِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ فَذُكِرَ لَهُ النَّاقُوسُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ هُوَ مِنْ أَمْرِ النَّصَارَى، ‏‏‏‏‏‏فَانْصَرَفَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَيْدِ بْنِ عَبْدِ رَبِّهِ وَهُوَ مُهْتَمٌّ لِهَمِّ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏فَأُرِيَ الْأَذَانَ فِي مَنَامِهِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ فَغَدَا عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَأَخْبَرَهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ لَهُ:‏‏‏‏ يَا رَسُولَ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏إِنِّي لَبَيْنَ نَائِمٍ وَيَقْظَانَ إِذْ أَتَانِي آتٍ فَأَرَانِي الْأَذَانَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وَكَانَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَدْ رَآهُ قَبْلَ ذَلِكَ فَكَتَمَهُ عِشْرِينَ يَوْمًا، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ ثُمَّ أَخْبَرَ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ لَهُ:‏‏‏‏ مَا مَنَعَكَ أَنْ تُخْبِرَنِي ؟ فَقَالَ:‏‏‏‏ سَبَقَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَيْدٍ فَاسْتَحْيَيْتُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ يَا بِلَالُ، ‏‏‏‏‏‏قُمْ فَانْظُرْ مَا يَأْمُرُكَ بِهِ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَيْدٍ فَافْعَلْهُ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ فَأَذَّنَ بِلَالٌ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو بِشْرٍ:‏‏‏‏ فَأَخْبَرَنِي أَبُو عُمَيْرٍ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ الْأَنْصَارَ تَزْعُمُ أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ زَيْدٍ لَوْلَا أَنَّهُ كَانَ يَوْمَئِذٍ مَرِيضًا لَجَعَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُؤَذِّنًا .