6.
Musnad of the Companions Who Narrated Abundantly
٦-
مسند المكثرين من الصحابة
The Musnad of Abdullah ibn Mas'ud (may Allah be pleased with him)
مسنَد عبد الله بن مسعود رَضِیَ اللَّه تَعَالَى عَنه
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
‘abd al-lah | Abdullah ibn Mas'ud | Companion |
masrūqin | Masruq ibn al-Ajda' al-Hamdani | Trustworthy |
muslimin | Muslim ibn Subayh al-Hamadani | Trustworthy |
al-‘mash | Sulayman ibn Mihran al-A'mash | Trustworthy Hadith Scholar |
abū mu‘āwiyah | Muhammad ibn Khazim al-A'ma | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
عَبْدِ اللَّهِ | عبد الله بن مسعود | صحابي |
مَسْرُوقٍ | مسروق بن الأجدع الهمداني | ثقة |
مُسْلِمٍ | مسلم بن صبيح الهمداني | ثقة |
الْأَعْمَشُ | سليمان بن مهران الأعمش | ثقة حافظ |
أَبُو مُعَاوِيَةَ | محمد بن خازم الأعمى | ثقة |
Musnad Ahmad ibn Hanbal 3613
Masruq, may Allah have mercy on him, said: Once a person came to Abdullah ibn Mas'ud, may Allah be pleased with him, and said, "I have just left a man in the mosque who is interpreting the Quran with his own opinion. He is interpreting the verse: 'On the Day when the sky will bring forth a visible smoke' (Ad-Dukhan 44:10) by saying that this smoke will engulf them on the Day of Judgment, enter their breaths, and cause a state of agony." Hearing this, Abdullah ibn Mas'ud said: "He who knows a matter well can explain it, and he who does not know it well should say that Allah knows best. It is a sign of a person's wisdom to say 'Allah knows best' about that which he does not know." This verse was revealed in the context when the Quraysh transgressed all bounds in their disobedience to the Prophet, peace and blessings be upon him. The Prophet then invoked a drought upon them, similar to that which occurred during the time of Prophet Joseph, peace be upon him. As a result, the Quraysh were afflicted with severe famine and hardship, to the extent that they were forced to eat bones. Their hunger became so intense that when a person looked at the sky, they would perceive smoke between themselves and the sky. It was in this context that Allah revealed the verse: "So wait for the Day when the sky will bring forth a visible smoke, covering the people. This is a painful torment." (Ad-Dukhan 44:10-11) Afterward, some people came to the Prophet, peace and blessings be upon him, and said, "O Messenger of Allah! Pray for rain for Banu Mudar, for they are perishing." So the Prophet prayed for them, and this verse was revealed: "Indeed, We are removing the torment." (Ad-Dukhan 44:15) But when they returned to their previous ways after receiving prosperity, this verse was revealed: "On the Day when We will seize them with the Greatest Seizure, indeed, We will take retribution." (Ad-Dukhan 44:16) And this refers to the Battle of Badr.
Grade: Sahih
مسروق رحمہ اللہ کہتے ہیں کہ ایک مرتبہ ایک شخص سیدنا ابن مسعود رضی اللہ عنہ کے پاس آیا اور کہنے لگا کہ میں مسجد میں ایک ایسے شخص کو چھوڑ کر آ رہا ہوں جو اپنی رائے سے قرآن کریم کی تفسیر بیان کر رہا ہے، وہ اس آیت کی تفسیر میں کہہ رہا ہے: «﴿يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُبِينٍ﴾ [الدخان: 10] » ”جس دن آسمان پر واضح دھواں دکھائی دے گا“ کہ یہ دھواں انہیں قیامت کے دن اپنی لپیٹ میں لے لے گا اور ان کے سانسوں میں داخل ہو کر زکام کی کیفیت پیدا کر دے گا، یہ سن کر سیدنا ابن مسعود رضی اللہ عنہ نے فرمایا: جو شخص کسی بات کو اچھی طرح جانتا ہو، وہ اسے بیان کر سکتا ہے، اور جسے اچھی طرح کسی بات کا علم نہ ہو، وہ کہہ دے کہ اللہ زیادہ بہتر جانتا ہے، کیونکہ یہ بھی انسان کی دانائی کی دلیل ہے کہ وہ جس چیز کے متعلق نہیں جانتا، کہہ دے کہ اللہ بہتر جانتا ہے۔ مذکورہ آیت کا نزول اس پس منطر میں ہوا تھا کہ جب قریش نبی ﷺ کی نافرمانی میں حد سے آگے بڑھ گئے تو نبی ﷺ نے ان پر حضرت یوسف علیہ السلام کے دور جیسا قحط نازل ہونے کی بد دعا فرمائی، چنانچہ قریش کو قحط سالی اور مشکلات نے آ گھیرا، یہاں تک کہ وہ ہڈیاں کھانے پر مجبور ہو گئے اور یہ کیفیت ہو گئی کہ جب کوئی شخص آسمان کی طرف دیکھتا تو بھوک کی وجہ سے اسے اپنے اور آسمان کے درمیان دھواں دکھائی دیتا، اس پر اللہ تعالیٰ نے یہ آیت نازل فرمائی: «﴿فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُبِينٍ o يَغْشَى النَّاسَ هَذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ﴾ [الدخان: 10-11] » ”اس دن کا انتظار کیجئے جب آسمان پر ایک واضح دھواں آئے گا جو لوگوں پر چھا جائے گا، یہ درد ناک عذاب ہے۔“ اس کے بعد کچھ لوگ نبی ﷺ کی خدمت میں حاضر ہوئے اور کہنے لگے کہ یا رسول اللہ ﷺ ! بنو مضر کے لئے نزول باران کی دعا کیجئے، وہ تو ہلاک ہو رہے ہیں، چنانچہ نبی ﷺ نے ان کے لئے دعا فرمائی اور یہ آیت نازل ہوئی: «﴿إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ﴾ [الدخان: 15] » ”ہم ان سے عذاب دور کر رہے ہیں“، لیکن وہ خوش حالی ملنے کے بعد جب دوبارہ اپنی انہی حرکات میں لوٹ گئے تو یہ آیت نازل ہوئی: «﴿يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَى إِنَّا مُنْتَقِمُونَ﴾ [الدخان: 16] » ”جس دن ہم انہیں بڑی مضبوطی سے پکڑ لیں گے، ہم انتقام لینے والے ہیں“، اور اس سے مراد غزوہ بدر ہے۔
Masrooq rehmatullah alaih kehte hain ki ek martaba ek shakhs Sayyiduna Ibn Masood razi Allah tala anhu ke paas aaya aur kehne laga ki main masjid mein ek aise shakhs ko chhod kar aa raha hoon jo apni rai se Quran Kareem ki tafseer bayan kar raha hai, woh is aayat ki tafseer mein keh raha hai: «﴿يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُبِينٍ﴾ [الدخان: 10] » ”Jis din aasman par wazeh dhuan dikhayi dega“ ki yeh dhuan unhen qayamat ke din apni lapet mein le le lega aur unke saanson mein dakhil ho kar zaqqum ki kefiyat paida kar dega, yeh sunkar Sayyiduna Ibn Masood razi Allah tala anhu ne farmaya: Jo shakhs kisi baat ko acchi tarah janta ho, woh use bayan kar sakta hai, aur jise acchi tarah kisi baat ka ilm na ho, woh keh de ki Allah zyada behtar janta hai, kyunki yeh bhi insaan ki danaai ki daleel hai ki woh jis cheez ke mutalliq nahin janta, keh de ki Allah behtar janta hai. Mazkoora aayat ka nuzul is pas-e-manzar mein hua tha ki jab Quresh Nabi صلی اللہ علیہ وسلم ki nafarmani mein had se aage badh gaye to Nabi صلی اللہ علیہ وسلم ne unpar Hazrat Yusuf alaihissalam ke daur jaisa qaht nazil hone ki bad-dua farmaayi, chunancha Quresh ko qaht saali aur mushkilat ne aa gheera, yahan tak ki woh haddiyan khane par majboor ho gaye aur yeh kefiyat ho gayi ki jab koi shakhs aasman ki taraf dekhta to bhook ki wajah se use apne aur aasman ke darmiyaan dhuan dikhayi deta, is par Allah tala ne yeh aayat nazil farmaayi: «﴿فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُبِينٍ o يَغْشَى النَّاسَ هَذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ﴾ [الدخان: 10-11] » ”Is din ka intezar kijiye jab aasman par ek wazeh dhuan aayega jo logon par chha jayega, yeh dard-nak azab hai.“ Iske baad kuch log Nabi صلی اللہ علیہ وسلم ki khidmat mein hazir huye aur kehne lage ki Ya Rasulullah صلی اللہ علیہ وسلم ! Banu Muzar ke liye nuzul-e-baaran ki dua kijiye, woh to halaak ho rahe hain, chunancha Nabi صلی اللہ علیہ وسلم ne unke liye dua farmaayi aur yeh aayat nazil hui: «﴿إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ﴾ [الدخان: 15] » ”Hum unse azab door kar rahe hain“, lekin woh khush-hali milne ke baad jab dobara apni unhi harkaton mein laut gaye to yeh aayat nazil hui: «﴿يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَى إِنَّا مُنْتَقِمُونَ﴾ [الدخان: 16] » ”Jis din hum unhen badi mazbooti se pakad lenge, hum inteqam lene wale hain“, aur is se muraad Ghazwa-e-Badr hai.
حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ ، حَدَّثَنَا الْأَعْمَشُ ، عَنْ مُسْلِمٍ ، عَنْ مَسْرُوقٍ ، قَالَ:" جَاءَ رَجُلٌ إِلَى عَبْدِ اللَّهِ ، فَقَالَ: إِنِّي تَرَكْتُ فِي الْمَسْجِدِ رَجُلًا يُفَسِّرُ الْقُرْآنَ بِرَأْيِهِ، يَقُولُ فِي هَذِهِ الْآيَةِ: يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُبِينٍ سورة الدخان آية 10 إِلَى آخِرِهَا: يَغْشَاهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ دُخَانٌ يَأْخُذُ بِأَنْفَاسِهِمْ، حَتَّى يُصِيبَهُمْ مِنْهُ كَهَيْئَةِ الزُّكَامِ! قَالَ: فَقَالَ عَبْدُ اللَّهِ: مَنْ عَلِمَ عِلْمًا، فَلْيَقُلْ بِهِ، وَمَنْ لَمْ يَعْلَمْ، فَلْيَقُلْ اللَّهُ أَعْلَمُ، فَإِنَّ مِنْ فِقْهِ الرَّجُلِ، أَنْ يَقُولَ لِمَا لَا يَعْلَمُ: اللَّهُ أَعْلَمُ، إِنَّمَا كَانَ هَذَا لِأَنَّ قُرَيْشًا لَمَّا اسْتَعْصَتْ عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، دَعَا عَلَيْهِمْ بِسِنِينَ كَسِنِينِ يُوسُفَ، فَأَصَابَهُمْ قَحْطٌ وَجَهِدُوا حَتَّى أَكَلُوا الْعِظَامَ، وَجَعَلَ الرَّجُلُ يَنْظُرُ إِلَى السَّمَاءِ، فَيَنْظُرُ مَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ السَّمَاءِ كَهَيْئَةِ الدُّخَانِ مِنَ الْجَهْدِ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُبِينٍ يَغْشَى النَّاسَ هَذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ سورة الدخان آية 10 - 11، فَأَتَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقِيلَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، اسْتَسْقِ اللَّهَ لِمُضَرَ، فَإِنَّهُمْ قَدْ هَلَكُوا، قَالَ: فَدَعَا لَهُمْ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ سورة الدخان آية 15، فَلَمَّا أَصَابَهُمْ الْمَرَّةَ الثَّانِيَةَ عَادُوا، فَنَزَلَتْ يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَى إِنَّا مُنْتَقِمُونَ سورة الدخان آية 16 يَوْمَ بَدْرٍ".