13.
Book of Sales
١٣-
كتاب البيوع


Chapter on the prohibition of deceitful dealing

باب النهي عن النجش

Sunan al-Kubra Bayhaqi 10885

Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him) said, “Najash is when a man is present near the goods being sold while they are being sold, and he is given something in return, but he does not want to buy the goods, so that the bidders will follow him and pay more than they were willing to pay. If his bid is not heard, then the one who raises the price, if he knows the prohibition of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), is sinning. The sale is permissible. The disobedience of this man will not render the sale invalid. Such sales used to take place at the time of the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him), so the sale is permissible, and it is also permissible for the one who raises the price not to intend to buy.”


Grade: Sahih

(١٠٨٨٥) امام شافعی (رح) فرماتے ہیں کہ ” النجش “ یہ ہے کہ آدمی فروخت ہونے والے سامان کے پاس موجود ہو جب وہ فروخت ہو رہا ہو۔ اس کے عوض اس کو کچھ دیا جائے لیکن وہ سامان خریدنا نہیں چاہتا۔ تاکہ بھاؤ کرنے والے (بولی لگانے والے) اس کی پیروی کریں۔ وہ جتنا دینا چاہتے تھے، اس سے زیادہ دیے جاتے۔ اگر اس کا بھاؤ نہ سنیں۔ بھاؤ میں اضافہ کرنے والا اگر نبی (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کی ممانعت کو جانتا ہے تو گناہ گار ہے۔ بیع جائز ہے اس آدمی کی نافرمانی کی وجہ سے بیع فاسد نہ ہوگی۔ رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے دور میں ایسی بیع ہوتی تھی تو بیع جائز ہے اور یہ بھی جائز ہے کہ ریٹ میں اضافہ کرنے والا خریدنے کا ارادہ نہ بھی رکھتا ہو۔

(10885) Imam Shafi (rah) farmate hain keh "al-najjash" yeh hai keh aadmi farokht hone wale saman ke pass mojood ho jab woh farokht ho raha ho. Iss ke awaz uss ko kuch diya jaye lekin woh saman kharidna nahin chahta. Taake bhaav karne wale (boli lagane wale) uss ki pairavi karen. Woh jitna dena chahte thay, uss se zyada diye jatay. Agar uss ka bhaav na sunein. Bhaav mein izafa karne wala agar Nabi ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ki mamanat ko janta hai to gunahgar hai. Bay' jayiz hai iss aadmi ki nafarmani ki wajah se bay' fasid na hogi. Rasul Allah ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ke daur mein aisi bay' hoti thi to bay' jayiz hai aur yeh bhi jayiz hai keh rate mein izafa karne wala kharidne ka irada na bhi rakhta ho.

١٠٨٨٥ - أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللهِ الْحَافِظُ، ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ، أنا الرَّبِيعُ،قَالَ:قَالَ الشَّافِعِيُّ:" وَالنَّجْشُ أَنْ يَحْضُرَ الرَّجُلُ السِّلْعَةَ تُبَاعُ، فَيُعْطِي بِهَا الشَّيْءَ وَهُوَ لَا يُرِيدُ شِرَاءَهَا؛ لِيَقْتَدِيَ بِهِ السُّوَّامُ فَيُعْطُونَ بِهَا أَكْثَرَ مِمَّا كَانُوا يُعْطُونَ لَوْ لَمْ يَسْمَعُوا سَوْمَهُ، فَمَنْ نَجَشَ فَهُوَ عَاصٍ بِالنَّجْشِ إِنْ كَانَ عَالِمًا بِنَهْيِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ "،قَالَ:" وَالْبَيْعُ جَائِزٌ لَا يُفْسِدُهُ مَعْصِيَةُ رَجُلٍ نَجَشَ عَلَيْهِ "،قَالَ:" وَقَدْ بِيعَ فِيمَنْ يَزِيدُ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَجَازَ الْبَيْعُ، وَقَدْ يَجُوزُ أَنْ يَكُونَ زَادَ مَنْ لَا يُرِيدُ الشِّرَاءَ "