15.
Book of Bankruptcy
١٥-
كتاب التفليس
Chapter on the buyer dying bankrupt due to the price
باب المشتري يموت مفلسا بالثمن
Sunan al-Kubra Bayhaqi 11255
(11255) Abdullah bin Harith bin Hisham narrates that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Whoever sells an item, then the buyer becomes insolvent before the seller has received the payment, and the seller still has the item in his possession, then the seller has more right to it. And if the buyer dies, then the seller becomes a creditor like other creditors and will receive his share from the estate." Imam Shafi'i says: "The hadith I have taken, meaning the hadith of Ibn Khalda, is more preferable because it is "mawsool" (connected chain of narration). In it, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) mentioned both insolvency and death, while the hadith of Ibn Shahab is "munqati" (broken chain of narration). Even if this hadith did not contradict others, it would still not be considered reliable by the scholars of hadith. Furthermore, even if this was the only reason to reject this hadith, there are two reasons why someone who has knowledge of hadith should reject it: Despite the fact that the hadith narrated by Abu Bakr bin Abdur Rahman from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) does not contain the words that Ibn Shahab narrates from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him), provided that he has narrated the entire hadith, and I do not know who he narrated it from. Perhaps he has narrated the first part of the hadith and expressed his own opinion in the second part. And in the narration of Abu Bakr from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him), the last words are "fa huwa ahaqqu bi" (then he has more right to it). This indicates that the words following this are the words of Abu Bakr and not the words of the hadith. And the "mawsool" narration of Ismail bin Ayyash from Zubaydi from Imam Zuhri is not correct.
Grade: Da'if
(١١٢٥٥) حضرت عبداللہ بن حارث بن ہشام فرماتے ہیں کہ رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے فرمایا : جو آدمی اپنا کوئی سامان بیچے، پھر خریدنے والا مفلس ہوجائے اور ابھی تک بیچنے والے نے رقم نہ لی ہو اور وہ اپنا سا مان بعینہ پالے تو وہ زیادہ حق دار ہے اور اگر خریدنے والا مرجائے تو سامان کا مالک دوسرے قرض خواہوں کے برابر حصہ دار ہے۔ امام شافعی فرماتے ہیں : جس حدیث کو میں نے لیا ہے یعنی ابن خلدہ کی حدیث، وہ اس اعتبار سے زیادہ اولیٰ ہے کہ وہ موصولاًہے، اس میں نبی (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے افلاس اور موت دونوں کا ذکر کیا ہے اور ابن شہاب کی حدیث منقطع ہے۔ اگرچہ یہ حدیث دوسروں کے معارض نہ بھی ہوتی تب بھی محدثین کے نزدیک یہ حدیث ثابت نہیں ہے۔ مزید یہ کہ اگرچہ اس حدیث کو ترک کرنے کی صرف یہی دلیل ہے۔ اس سے بھی وہ شخص جو احادیث کی پہچان رکھتا ہے اس کے لیے دو وجوہات کی بنا پر اس حدیث کو ترک کرنا ضروری ہے باوجود اس کے کہ جو حدیث ابوبکر بن عبدالرحمن حضرت ابوہریرہ (رض) سے روایت کرتے ہیں اس میں وہ الفاظ نہیں ہیں جو ابن شہاب ابوہریرہ (رض) سے روایت کرتے ہیں بشرطیکہ اس نے روایت مکمل ذکر کی ہو اور میں نہیں جانتا کہ اس نے کس سے روایت کیا ہے۔ شاید اس نے پہلا حصہ تو حدیث کا بیان کیا ہے اور دوسرے حصے میں انھوں نے اپنی رائے کا اظہار کیا ہے اور ابوبکر کی جو ابوہریرہ (رض) سے روایت ہے اس میں آخری الفاظ فھواحق بہ “ کے ہیں۔ اس سے پتا چلتا ہے کہ اس سے جو اگلے الفاظ ہیں وہ ابوبکر کا قول ہے حدیث کے الفاظ نہیں ہیں اور اسماعیل بن عیاش نے زبیدی سے عن امام زہری کا جو موصولاًبیان کیا ہے وہ درست نہیں ۔
11255 Hazrat Abdullah bin Harith bin Hisham farmate hain ki Rasul Allah ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ne farmaya: Jo aadmi apna koi saman beche, phir kharidne wala muflis hojae aur abhi tak bechne wale ne raqam na li ho aur wo apna saman ba'aina pale to wo zyada haqdar hai aur agar kharidne wala marjae to saman ka malik dusre qarz khwahon ke barabar hissa daar hai. Imam Shafi farmate hain: Jis hadees ko maine liya hai yani Ibn Khulda ki hadees, wo is aitbaar se zyada aulia hai ki wo mausulan hai, is mein Nabi ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ne iflas aur mout dono ka zikar kiya hai aur Ibn Shahab ki hadees munqata hai. Agarche ye hadees dusron ke moariz na bhi hoti tab bhi muhaddiseen ke nazdeek ye hadees sabit nahin hai. Mazeed ye ki agarche is hadees ko tark karne ki sirf yehi daleel hai. Is se bhi wo shakhs jo ahadees ki pahchan rakhta hai uske liye do wajohat ki bina par is hadees ko tark karna zaroori hai baawajood iske ki jo hadees Abu Bakr bin Abdur Rahman Hazrat Abu Hurairah (RA) se riwayat karte hain is mein wo alfaz nahin hain jo Ibn Shahab Abu Hurairah (RA) se riwayat karte hain basharte ki usne riwayat mukammal zikar ki ho aur main nahin janta ki usne kis se riwayat kiya hai. Shayad usne pehla hissa to hadees ka bayan kiya hai aur dusre hisse mein unhon ne apni rai ka izhaar kiya hai aur Abu Bakr ki jo Abu Hurairah (RA) se riwayat hai is mein aakhri alfaz "fa huwa ahaqqu bihi" hain. Is se pata chalta hai ki is se jo agle alfaz hain wo Abu Bakr ka qaul hai hadees ke alfaz nahin hain aur Ismail bin Ayash ne Zubaidi se an Imam Zuhri ka jo mausulan bayan kiya hai wo durust nahin.
١١٢٥٥ - أَخْبَرَنَا أَبُو سَعِيدِ بْنُ أَبِي عَمْرٍو، ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، أنبأ الرَّبِيعُ بْنُ سُلَيْمَانَ،أنبأ الشَّافِعِيُّ قَالَ:قَدْ كَانَ فِيمَا قَرَأْنَا عَلَى مَالِكٍ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ أَخْبَرَهُ، عَنْ أَبِي بَكْرِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْحَارِثِ يَعْنِي ابْنَ هِشَامٍ،أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ:" أَيُّمَا رَجُلٍ ⦗٧٨⦘ بَاعَ مَتَاعًا، فَأَفْلَسَ الَّذِي ابْتَاعَهُ وَلَمْ يَقْبِضِ الْبَائِعُ مِنْ ثَمَنِهِ شَيْئًا، فَوَجَدَهُ بِعَيْنِهِ فَهُوَ أَحَقُّ بِهِ، وَإِنْ مَاتَ الْمُشْتَرِي فَصَاحِبُ السِّلْعَةِ أُسْوَةُ الْغُرَمَاءِ "قَالَ الشَّافِعِيُّ: الَّذِي أَخَذْتُ بِهِ أَوْلَى بِي، يَعْنِي حَدِيثَ ابْنِ خَلْدَةَ، مِنْ قِبَلِ أَنَّ مَا أَخَذْتُ بِهِ مَوْصُولٌ، يَجْمَعُ فِيهِ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَيْنَ الْمَوْتِ وَالْإِفْلَاسِ، وَحَدِيثُ ابْنِ شِهَابٍ مُنْقَطِعٌ، وَلَوْ لَمْ يُخَالِفْهُ غَيْرُهُ لَمْ يَكُنْ مِمَّا يُثْبِتُهُ أَهْلُ الْحَدِيثِ، وَلَوْ لَمْ يَكُنْ فِي تَرْكِهِ حُجَّةٌ إِلَّا هَذَا انْبَغَى لِمَنْ عَرَفَ الْحَدِيثَ تَرَكُهُ مِنَ الْوَجْهَيْنِ، مَعَ أَنَّ أَبَا بَكْرِ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ يَرْوِي عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ حَدِيثًا لَيْسَ فِيهِ مَا رَوَى ابْنُ شِهَابٍ عَنْهُ مُرْسَلًا، إِنْ كَانَ رَوَاهُ كُلَّهُ، وَلَا أَدْرِي عَمَّنْ رَوَاهُ، وَلَعَلَّهُ رَوَى أَوَّلَ الْحَدِيثِ وَقَالَ بِرَأْيِهِ آخِرَهُ، وَمَوْجُودٌ فِي حَدِيثِ أَبِي بَكْرٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ،عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ انْتَهَى بِالْقَوْلِ:" فَهُوَ أَحَقُّ بِهِ "، أَشْبَهَ أَنْ يَكُونَ مَا زَادَ عَلَى هَذَا قَوْلٌ مِنْ أَبِي بَكْرٍ،لَا رِوَايَةَ قَالَ الشَّيْخُ:وَقَدْ رَوَاهُ إِسْمَاعِيلُ بْنُ عَيَّاشٍ عَنِ الزُّبَيْدِيِّ، عَنِ الزُّهْرِيِّ مَوْصُولًا وَلَا يَصِحُّ