33.
Book of Alms
٣٣-
كتاب اللقطة


Chapter on the confession of one who recognizes lost property

باب ما جاء فيمن يعترف اللقطة

Sunan al-Kubra Bayhaqi 12112

Rabi` bin Sulaiman said: Imam ash-Shafi`i (may Allah have mercy on him) issued a fatwa concerning one who lost something, when he recognizes the purse, the tie, the number (of items), and the weight, and there is no doubt in his heart that he is making a false claim in order to be given it, and he is not compelled to make a judgment, but only an oath will be taken from him like the oath taken for financial rights. Then you (peace and blessings of Allah be upon you) said: Let him recognize his purse and its tie, and let him also describe his purse, its tie, etc. And when you give it to him along with his wealth, then remind him that this is wealth that was found, and it is likely that this indicates the truthfulness of the one who acknowledged it. And it is apparent from the statement of the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) that the oath is upon the one who makes the claim; he is the one making the claim. Your opinion is that if ten or more people describe its characteristics, and their statements are correct, should we give it back to those who are partners in it? And if they were one thousand or two thousand, and we know that all of them are liars except for one, and perhaps even that one is lying and does not know any of its characteristics?


Grade: Sahih

(١٢١١٢) ربیع بن سلیمان نے فرمایا کہ امام شافعی (رح) نے فرمایا : کوئی چیز گم کرنے والے کے بارے میں فتویٰ دیا گیا ہے جب وہ تھیلی، بندھن ، تعداد اور وزن کو پہچان لے اور اس کے دل میں یہ بات نہ ہو کہ وہ باطل کا دعویٰ کررہا ہے کہ اسے مل جائے اور نہ فیصلے میں اسے مجبور کیا جائے مگر صرف اس سے قسم لی جائے گی جس طرح حقوق میں قسم لی جاتی ہے، پھر آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ارشاد فرمایا کہ اس کی تھیلی اور بندھن کو پہچان لو اور وہ اس کی تھیلی اور بندھن وغیرہ بھی ساتھ دے دو اور جب اپنے مال کے ساتھ اسے رکھے تو یاد رکھے کہ یہ لقطہ والا مال ہے اور احتمال ہے کہ یہ اعتراف کرنے والے کے صدق پر دلالت کرے اور رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے قول سے ظاہر ہے کہ قسم دعویٰ کرنے والے پر ہے، یہ مدعی ہے، آپ کی رائے ہے کہ اگر دس یا اس سے زیادہ لوگ اس کے اوصاف بیان کردیں اور ان کی بات درست ہو تو کیا ہم ان کو لوٹا دیں گے جو اس میں شریک ہیں اور اگر ہزار یا دو ہزار ہوں اور ہمیں علم ہے کہ وہ سارے جھوٹے ہیں سوائے ایک کے شاید کہ ایک بھی جھوٹا ہو اور کسی بھی چیز کے اوصاف سے فواقف نہ ہو۔

Rabee bin Sulaman ne farmaya keh Imam Shafi ne farmaya: Koi cheez gum karne wale ke bare mein fatwa diya gaya hai jab woh thaili, bandhan, tadaad aur wazan ko pehchan le aur uske dil mein yeh baat na ho keh woh baatil ka daawa kar raha hai keh use mil jaye aur na faisle mein use majboor kiya jaye magar sirf us se qasam li jayegi jis tarah huqooq mein qasam li jati hai, phir aap ne irshad farmaya keh uski thaili aur bandhan ko pehchan lo aur woh uski thaili aur bandhan waghaira bhi sath de do aur jab apne maal ke sath use rakhe to yaad rakhe keh yeh luta wala maal hai aur ehtemaal hai keh yeh ehtraaf karne wale ke sidq par dalalat kare aur Rasool Allah ke qaul se zahir hai keh qasam daawa karne wale par hai, yeh muddai hai, aap ki rai hai keh agar das ya us se zyada log uske ausaf bayan kar dein aur unki baat durust ho to kya hum un ko lauta denge jo us mein sharik hain aur agar hazaar ya do hazaar hon aur humein ilm hai keh woh sare jhoote hain siwaye ek ke shayad keh ek bhi jhoota ho aur kisi bhi cheez ke ausaf se waqif na ho.

١٢١١٢ -وَقَدْ أَخْبَرَنَا أَبُو سَعِيدِ بْنُ أَبِي عَمْرٍو قَالَ:ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ،أنبأ الرَّبِيعُ بْنُ سُلَيْمَانَ قَالَ:قَالَ الشَّافِعِيُّ: أُفْتِي الْمُلْتَقِطَ إِذَا عَرَفَ الْعِفَاصَ وَالْوِكَاءَ وَالْعَدَدَ وَالْوَزْنَ وَوَقَعَ فِي نَفْسِهِ أَنَّهُ لَمْ يَدَعْ بَاطِلًا أَنْ يُعْطِيَهُ، وَلَا أُجْبِرُهُ فِي الْحُكْمِ إِلَّا بِبَيِّنَةٍ تَقُومُ عَلَيْهَا كَمَا تَقُومُ عَلَى الْحُقُوقِ،ثُمَّ سَاقَ الْكَلَامَ إِلَى أَنْ قَالَ:وَإِنَّمَا قَوْلُهُ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" اعْرِفْ عِفَاصَهَا وَوِكَاءَهَا "وَاللهُ أَعْلَمُ أَنْ يُؤَدِّيَ عِفَاصَهَا وَوِكَاءَهَا مَعَ مَا يُؤَدِّي مِنْهَا، وَلِيعْلَمَ إِذَا وَضَعَهَا فِي مَالِهِ أَنَّهَا اللُّقَطَةُ دُونَ مَالِهِ، وَقَدْ يُحْتَمَلُ أَنْ يَكُونَ اسْتَدَلَّ عَلَى صِدْقِ الْمُعْتَرِفِ، وَهَذَا الْأَظَهَرُ،إِنَّمَا قَوْلُ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" الْبَيِّنَةُ عَلَى الْمُدَّعِي "، فَهَذَا مُدَّعِي، أَرَأَيْتَ لَوْ أَنَّ عَشَرَةً أَوْ أَكْثَرَ وَصَفُوهَا كُلُّهُمْ فَأَصَابُوا صِفَتَهَا، أَلَنَا أَنْ نُعْطِيَهُمْ إِيَّاهَا يَكُونُونَ شُرَكَاءَ فِيهَا، وَلَوْ كَانُوا أَلْفًا أَوْ أَلْفَيْنِ وَنَحْنُ نَعْلَمُ أَنَّ كُلَّهُمْ كَاذِبٌ إِلَّا وَاحِدًا بِغَيْرِ عَيْنِهِ، وَلَعَلَّ الْوَاحِدَ أَنْ يَكُونَ كَاذِبًا لَيْسَ يَسْتَحِقُّ أَحَدٌ بِالصِّفَةِ شَيْئًا