34.
Book of Inheritance
٣٤-
كتاب الفرائض


Chapter on the opinion allowing inheritance for relatives

باب من قال بتوريث ذوي الأرحام

Sunan al-Kubra Bayhaqi 12218

(12218) Sa'eed bin Musayyab (may Allah have mercy on him) said that Ibn Dihhak stayed for a short while, until the disbelievers of Quraysh arrived on the day of Uhud. He also went out with the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him and his family), fought them, and was martyred. Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him) said: The verses of inheritance were revealed regarding the daughters of Mahmud bin Salmah. They had died on the day of Khayber, and it has also been said that they were revealed after Uhud regarding the daughters of Sa'd bin Rabi'. All these events occurred after the case of Thabit bin Dihhak. The Sheikh (may Allah have mercy on him) said: The hadith of Jabir bin Abdullah (may Allah be pleased with him) that we have mentioned, in which they asked the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him and his family), "The husband of my maternal aunt is my heir, so how will the inheritance be divided?" Then the verses of inheritance were revealed. This indicates that the verses of inheritance were revealed after Uhud, because his maternal uncle was alive before Uhud, and he was martyred on the day of Uhud, leaving behind Jabir and his daughters. When Jabir (may Allah be pleased with him) fell ill, he had sisters, but neither a father nor children. He said, "I have made my maternal uncle my heir." Then the verses of inheritance were revealed. It has also been said that the verses of inheritance that are at the end of Surah An-Nisa' were revealed regarding him, and the verses of inheritance that are at the beginning were revealed regarding the daughters of Sa'd bin Rabi', as Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him) said.


Grade: Da'if

(١٢٢١٨) سعید بن مسیب (رح) نے فرمایا کہ ابن دحداح تھوڑی دیر ٹھہرے، یہاں تک کہ قریش کے کفار آگئے احد کے دن۔ وہ بھی رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے ساتھ نکلے، ان سے لڑے اور شہید کردیے گئے۔ امام شافعی (رح) نے فرمایا : فرائض کی آیت محمود بن سلمہ کی بیٹیوں کے بارے میں نازل ہوئی، وہ خیبر کے دن فوت ہوگئے تھے اور یہ بھی کہا گیا ہے کہ احد کے بعد سعد بن ربیع کی بیٹیوں کے بارے نازل ہوئی۔ یہ سب ثابت بن دحداح کے معاملے کے بعد کی باتیں ہیں۔ شیخ (رح) فرماتے ہیں : حدیث جابر بن عبداللہ (رض) جو ہم نے ذکر کی ہے ان کا نبی (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) سے کہنا کہ کلالہ میرا وارث بنا ہے، پس میراث کیسے تقسیم ہوگی تو آیت فرائض نازل ہوئی، یہ اس پر دلالت کرتی ہے کہ آیت فرائض احد کے بعد نازل ہوئی۔ اس لیے کہ احد سے پہلے اس کے والدزندہ تھے اور احد کے دن وہ شہید کردیے گئے اور انھوں نے جابر اور اپنی بیٹیوں کو چھوڑا تھا، جب جابر (رض) بیمار ہوئے تو ان کی بہنیں تھیں، نہ ان کے باپ تھے اور نہ اولاد تو کہا : میں نے کلالہ کو وارث بنایا ہے، پس آیت فرائض نازل ہوئی اور یہ بھی کہا گیا ہے کہ ان کے بارے میں وہ آیت فرائض نازل ہوئی جو سورة النساء کے آخر میں ہے اور وہ آیت فرائض جو شروع میں ہے وہ سعد بن ربیع کی بیٹیوں کے بارے میں نازل ہوئی جیسا کہ امام شافعی (رح) نے فرمایا۔

(12218) Saeed bin Musayeb (rah) ne farmaya keh Ibn Duhadah thodi der thehre, yahan tak keh Quresh ke kuffar aagaye Uhud ke din. Wo bhi Rasul Allah (sallallahu alaihi wa aalihi wa sallam) ke saath nikle, unse lare aur shaheed kar diye gaye. Imam Shafai (rah) ne farmaya: Faraiz ki ayat Mahmud bin Salmah ki betiyon ke baare mein nazil hui, wo Khaibar ke din foot ho gaye the aur ye bhi kaha gaya hai keh Uhud ke baad Saad bin Rubai ki betiyon ke baare nazil hui. Ye sab Sabit bin Duhadah ke mamle ke baad ki baatein hain. Sheikh (rah) farmate hain: Hadees Jabir bin Abdullah (raz) jo humne zikar ki hai unka Nabi (sallallahu alaihi wa aalihi wa sallam) se kehna keh kalalah mera waris bana hai, pas miras kaise taqseem hogi to ayat faraiz nazil hui, ye is par dalalat karti hai keh ayat faraiz Uhud ke baad nazil hui. Is liye keh Uhud se pehle uske wald zinda the aur Uhud ke din wo shaheed kar diye gaye aur unhon ne Jabir aur apni betiyon ko chhoda tha, jab Jabir (raz) beemar hue to unki behnein thin, na unke baap the aur na aulad to kaha: maine kalalah ko waris banaya hai, pas ayat faraiz nazil hui aur ye bhi kaha gaya hai keh unke baare mein wo ayat faraiz nazil hui jo Surah Nisa ke akhir mein hai aur wo ayat faraiz jo shuru mein hai wo Saad bin Rubai ki betiyon ke baare mein nazil hui jaisa keh Imam Shafai (rah) ne farmaya.

١٢٢١٨ - وَذَلِكَ فِيمَا أَخْبَرَنَا أَبُو سَعِيدِ بْنُ أَبِي عَمْرٍو، ثنا أَبُو مُحَمَّدٍ الْيَزَنِيُّ، ثنا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى، ثنا أَبُو الْيَمَانِ، أَخْبَرَنِي شُعَيْبٌ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، حَدَّثَنِي سَعِيدُ بْنُ ⦗٣٥٥⦘ الْمُسَيِّبِ،فِي قِصَّةٍ ذَكَرَهَا قَالَ:" فَلَمْ يَلْبَثِ ابْنُ الدَّحْدَاحِ إِلَّا يَسِيرًا حَتَّى جَاءَ كُفَّارُ قُرَيْشٍ يَوْمَ أُحُدٍ، فَخَرَجَ مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَاتَلَهُ، فَقُتِلَ شَهِيدًا "قَالَ الشَّافِعِيُّ: وَإِنَّمَا نَزَلَتْ آيَةُ الْفَرَائِضِ فِيمَا يُثْبِتُ أَصْحَابُنَا فِي بَنَاتِ مَحْمُودِ بْنِ مَسْلَمَةَ، وَقُتِلَ يَوْمَ خَيْبَرَ،وَقِيلَ:نَزَلَتْ بَعْدَ أُحُدٍ فِي بَنَاتِ سَعْدِ بْنِ الرَّبِيعِ،وَهَذَا كُلُّهُ بَعْدَ أَمْرِ ثَابِتِ بْنِ الدَّحْدَاحَةِ قَالَ الشَّيْخُ:فِيمَا ذَكَرْنَا مِنْ حَدِيثِ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللهِ،وَقَوْلِهِ لِلنَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:إِنَّمَا يَرِثُنِي كَلَالَةٌ، فَكَيْفَ الْمِيرَاثُ؟ فَنَزَلَتْ آيَةُ الْفَرَائِضِ، دَلَالَةٌ عَلَى أَنَّهَا نَزَلَتْ بَعْدَ أُحُدٍ، فَإِنَّ قَبْلَ أُحُدٍ كَانَ أَبُوهُ حَيًّا، وَإِنَّمَا قُتِلَ يَوْمَ أُحُدٍ شَهِيدًا، وَخَلَّفَ جَابِرًا وَبَنَاتٍ لَهُ، فَحِينَ مَرِضَ جَابِرٌ كَانَ لَهُ أَخَوَاتٌ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ أَبٌ وَلَا وَلَدٌ،فَقَالَ:إِنَّمَا يَرِثُنِي كَلَالَةٌ، فَنَزَلَتْ آيَةُ الْفَرَائِضِ،وَقَدْ قِيلَ:إِنَّمَا نَزَلَتْ فِيهِ آيَةُ الْفَرَائِضِ الَّتِي فِي آخِرِ سُورَةِ النِّسَاءِ، وَنَزَلَتِ الَّتِي فِي أَوَّلِهَا فِي ابْنَتَيْ سَعْدِ بْنِ الرَّبِيعِ، كَمَا قَالَ الشَّافِعِيُّ رَحِمَهُ اللهُ